Aankondiging: Zomer van het Logo en de Huisstijl

Aankondiging: Zomer van het Logo en de Huisstijl

Vakantietijd? Komkommertijd? Wij heten je welkom in de ‘Zomer van het Logo en de Huisstijl’ en gaan deze tijd gebruiken om jouw kennis over logo’s en huisstijlen bij te spijkeren. Er is namelijk nogal wat veranderd de laatste jaren.

De ‘Zomer van het Logo en de Huisstijl’ is een luchtige én fasci­ne­rende serie die jou de komende weken meeneemt op reis. We gaan op reis door de boeiende wereld van visuele identiteiten. Via (nieuwe) inspirerende inzichten komen we langs praktische tips en delen ook nog mooie reisverhalen.

Dompel jezelf deze zomer onder in een zee van creativiteit en zet het merk in het zonnetje!

 

Wat gaan we doen?

Heb jij je ooit afgevraagd waarom sommige merken zo’n krachtige eerste indruk maken? Het antwoord ligt vaak verscholen in hun logo en huisstijl. Deze grafische elementen vormen de kern van de sterke visuele identiteit van het merk.

Dit zorgt niet alleen voor herken­baar­heid van het merk, maar draagt ook bij aan het vertrou­wen in het merk. In deze serie kijken we hoe dat allemaal zit en zoomen we steeds verder in op de wereld van het logo en de huisstijl.

We ontdekken hoe grafische elementen samenkomen en een merk tot leven (helpen) brengen.


Van huisstijlen en corporate identities …

De komende 2 zomermaanden gaan we met meer dan 20 korte en lange blog­artikelen vrijwel alle aspecten van huisstijlen, corporate identities en logo’s verkennen. Van de definitie en het belang ervan tot de verschillende elementen, die er allemaal in kunnen worden opgenomen. Géén onderwerp of facet blijft ongemoeid!

We starten met de huisstijl en het belang ervan, kijken hoe je eraan komt en aan welke eisen een goede huisstijl moet voldoen. We bezich­tigen ook de overeen­komsten en verschillen tussen de huisstijl en de corporate identity.

We kijken naar hoe ze samen­werken om een consis­tent en krach­tig merk op te bouwen. We staan stil bij de onder­linge relaties en de invloed van het huidige (social) media-landschap op deze zaken.


… naar logo’s en opvallen in een wereld van informatie-overload

Na de huisstijlen en corporate identities is het tijd voor het logo. We zoomen in op het logo en de verschillende typen logo’s. Het logo was altijd hét icoon van een merk, maar is dat nog steeds zo in een wereld van informatie-overload?

We gaan dus ook op zoek naar de huidige kracht van een logo, want…

Wat is een logo vandaag nog waard in vergelijking met de jaren 80 van de vorige eeuw? Hoe hoog moet je er tegenwoordig op inzetten?

We gaan zelfs op excursie en bezichtigen de wereld van de informatie-overload. We bekijken waaruit die bestaat en komen met interessante vergelijkende cijfers. Cijfers waarvan we zelf nogal onder de indruk zijn, en zelfs dat is een under­statement. En daar­tussen moet je dan als logo de aandacht zien te trekken?!

Wij weten dat je woorden als informatie-overload ook aan elkaar mag schrijven, maar doen dat ‘online’ om 2 wel­­over­­wogen redenen niet.  Lees meer.

 

Mis onze ‘Zomer van het Logo en de Huisstijl’ dus niet!

Wanneer je vanuit je luie stoel in het zomerse zonnetje de infor­ma­tie uit deze fasci­ne­rende serie tot je hebt genomen, heb je een diepgaand begrip van de rol en de impact van een logo en een doordachte huisstijl in de huidige tijd.

Na deze zomer ben jij future proof, want vanuit je luie stoel vergaar jij diepgaande kennis van logo’s en huisstijlen… geheel aangepast aan de huidige tijd.

Je gaat niet alleen ontdekken hoe deze elementen nog steeds kunnen bijdragen aan het opbouwen van een sterke merk­identiteit en het overbrengen van de juiste bood­schap naar de doel­groep(en). Je gaat ook ontdekken dat er veel meer nodig is om een merk te bouwen en ook hiervoor hopen we je te inspireren.

Dus leg je badlaken alvast neer, smeer je maar goed in en bereid je voor op een lekkere bries aan nieuwe inzichten. Laat ons gratis jouw kennis bijspijkeren tijdens de ‘Zomer van het Logo en de Huisstijl’!

Zelfs al denk je over dit onderwerp al alles te weten, dan ga juist jij verrast zijn door de kennis die we deze zomer gaan delen.


Zo hoef je niets te missen

Wil je deze en andere blog­artikelen om van het merk, de web­site en/of de app een succes te maken niet missen? Dan is het geen slecht idee om je hieronder direct even aan te melden voor de gratis e‑mail­alert. Tenminste, als je dat nóg niet gedaan hebt. Je ontvangt dan van ons een melding wanneer er een nieuw artikel online staat.

Zo mis je niets en zien we jou hier deze zomer weer terug. Tot gauw!


Aanmeldformulier gratis e‑mailalert


Ook wij gaan vertrouwelijk om met persoonsgegevens.

Over de auteur
Nancy Moorman

Nancy Moorman - Content creator, merkenbouwer & conceptor

Nancy Moorman noemt zichzelf het liefst ‘gewoon’ content­maker of merken­bouwer, maar dit dekt niet de lading van wat ze onze klanten biedt. Ze zit al jaren in het vak en is door haar karak­ter zeer breed onder­legd en altijd even toege­wijd. Nancy begon ooit als werk­tekenaar, maar schoolde al snel bij tot copy­writer.
Daarna deed de Mac zijn intrede in de grafische wereld en Nancy verkende als een van de eersten de mogelijk­heden. Dat doet ze eigen­lijk met alles dat met haar vak­gebied te maken heeft. Voor onze klanten kijkt ze ook altijd naar de beste oplos­singen en ze is zeker niet wars van inno­vaties. Geen detail verliest ze hierbij uit het oog en… wat beter kan, kan beter!



<< Direct terug naar home