De cookieless era • Wat is het en wat betekent het? • 3/3 [gevolgen]
Het is de vooravond van de cookieless era. Het is nog net geen 5 voor 12, want dankzij Google werd de overgang wéér uitgesteld. Toch komt de dag dat Google – met onder andere Chrome – de third party cookies ook definitief afschaft, nu wel erg dichtbij. Deze overgang is al een tijd gaande en maakt het nauwkeurig identificeren, specificeren, targeten en retargeten van doelgroepen al heel lastig, straks nog lastiger en misschien wel kansloos.
Grotere partijen zijn zich al lang aan het oriënteren. Iedere workflow die met de tracking cookies en third party cookies te maken heeft, moet worden herzien. Dat is nogal wat, terwijl veel kleinere partijen helemaal niet zo afhankelijk zijn geworden van third party cookies en rustig achterover kunnen leunen. Komt tijd, komt raad.
Daartussen zitten nog tal van andere organisaties. Misschien die van jou wel. Je begrijpt dat zaken moeten gaan veranderen, maar hoe en waar te beginnen? We zoomen in! Deze week op de gevolgen en alvast een voorproefje van de eerste alternatieven en oplossingen.
Wat gaan we doen en hebben we gedaan?
Na een uitleg over cookies en de huidige cookiewet dit voorjaar, zijn we een paar weken terug gestart met inzoomen op een tijdperk zonder stalkende cookies; op de cookieless era. We doen dat in een serie van 3 blogartikelen.
- Deel 1 – Hierin legden we uit wat de cookieless era in grote lijnen is, inhoudt en betekent. Terug naar deel 1.
- Deel 2 – We zoomden in op hoe en waarom Safari, Firefox en Google de overstap naar de cookieless era maakten en maken. Direct naar deel 2.
- Deel 3 – In dit laatste deel gaan we dieper in op de gevolgen.
Eerst meer weten?
Lees dan:
- Wat is conversie en wat is conversie-optimalisatie (CRO)? • 1/2
- Cookies • Wat zijn het en wat heb je eraan?
- Cookies en first, second en third party data [eenvoudige uitleg]
- Cookiewet, privacy, GDPR, AVG… hoe zat het ook alweer? • 1/2
Of ga naar het overzicht van alle blogartikelen over conversie-optimalisatie (CRO). Als wij je op de hoogte mogen houden van nieuwe artikelen over conversie-optimalisatie en gerelateerde onderwerpen, meld je dan direct even aan voor de gratis e‑mailalert. Klik hier.
Terugblik
Waar ging het ook alweer over?
Cookieless era staat voor een tijdperk zonder cookies en dan vooral een tijdperk zonder third party cookies of de gebruiker moet hier zijn overduidelijke toestemming voor geven. Daarnaast is er de impact op de houdbaarheid van first party cookies. Deze wordt verkort en wel van 30 dagen naar slechts 1 etmaal en heeft een nogal negatieve impact op het verbeteren van websites en apps met betrekking tot het gebruiksgemak. Lees meer in deel 1 of lees de ingekorte versie in de inleiding van deel 2.
Sowieso was er al de cookiewet, maar deze verandering werd geïnitieerd door Apple. Zij stelden dat ‘privacy een fundamenteel mensenrecht is’ en daarin staan zij niet alleen. Firefox volgde een paar jaar later en Google is dus nu druk bezig. Zij hopen najaar van 2023 ook zover te zijn. Lees meer in deel 2.
Wat zijn de gevolgen van de cookieless era?
Verkorten houdbaarheid first party cookies
Laten we beginnen met de houdbaarheid van de first party cookies, want daarmee hebben veel eigenaren van websites direct te maken. Zij halen hier veel informatie over de website uit en gebruiken hierbij massaal Google Analytics, maar hiervoor zijn ook andere tools op de markt.
De verzamelde informatie geeft antwoord op vragen als:
- Hoeveel bezoekers waren er op de website?
- Waren die bezoekers nieuw of komen ze vaker kijken?
- Welke pagina’s worden veel bezocht en hoeveel aandacht is er voor de content op die pagina’s?
- Wat gaat goed, wat kan beter en waar wringt het tijdens dit bezoek?
Is de website straks nog wel te optimaliseren?
Je snapt dat door de verkorte levensduur niet meer duidelijk is of de bezoekers vaker langskomen of geheel nieuw zijn. Je snapt dat nieuwe bezoekers de website moeten leren kennen, maar daar totaal geen moeite voor willen doen. Je snapt ook dat bezoekers terugkomen als de website voldoet aan hun eisen en dus aan waarvoor ze kwamen.
Dat nieuwe bezoekers zeer waarschijnlijk een andere weg op de website kiezen dan trouwe bezoekers, mag duidelijk zijn, maar welke??? Daarnaast wil je ook weten waar bezoekers afhaken, zodat je dit punt kunt verbeteren (conversie-optimalisatie). Als de houdbaarheid van de cookies slechts 1 dag is, mis je deze zeer belangrijke informatie om de website aan te kunnen passen aan deze verschillende groepen bezoekers.
Voor apps geldt hetzelfde principe.
Blokkeren third party cookies
Third party cookies registreren veel meer over ons als ‘persoon’ dan over ons als vrij anonieme ‘bezoeker van een website’ of ‘gebruiker van een app’.
Zoals alles nu geregeld is, betekent dit straks dat ‘third party cookies’ of ‘tracking cookies’ niet meer kunnen worden ingezet en dat er geen data (gegevens) meer verzameld kunnen worden voor gebruikersprofielen. Dit zijn profielen die niet alleen gaan over ons gedrag, maar ook een psychologische kant hebben. Ze gaan over onze ambities en wensen, over onze haat en angsten, over onze mooie kanten en lelijke kanten, et cetera.
Dat is wel iets heel anders dan kijken naar wat we moeten doen om de website of app te verbeteren.
Ook targeting wordt lastig
Aan de hand van de zojuist genoemde gebruikersprofielen is het zogenaamde targeting en retargeting mogelijk. Targeting en retargeting kunnen dus niet zonder deze third party cookies. Tenminste, niet op dit moment!
De cookiewet is al aangepast
Al deze veranderingen maken ook de privacy-wetgeving wéér een stuk ingewikkelder. Maar hierover vertelden we je al eerder dit jaar in: Cookiewet, privacy, GDPR, AVG… hoe zat het ook alweer? (deel 1 en deel 2). Als je de handvatten daarin volgt, dan zit je met betrekking tot de regelgeving goed of ben je op de juiste weg.
Wat betekent deze overgang voor conversie‑optimalisatie?
Bij conversie-optimalisatie kijk je niet alleen naar de buyer en customer journeys op de website of in de app zelf, maar ook naar de trajecten die daaraan voorafgaan. Hiervoor breng je diverse reizen gedetailleerd in kaart en zorg je dat je de juiste content op het juiste moment op de juiste plek aan de juiste persoon aanbiedt.
Data van cookies zijn* hierbij van groot belang, want zoals we al eerder aangaven is het op gevoel lastig inschatten of iemand voor de 1e of 6e keer die week de website bezoekt. We willen concreet antwoord op de vraag: kan de ‘gast’ (bezoeker of gebruiker) niet vinden wat die zoekt of gewoon niet beslissen? Met cookies die maar 24 uur meegaan wordt het antwoord hierop wel heel moeilijk – of gewoon niet – te achterhalen.
Tel daarbij op dat soepel lopende kopers- en klantreizen een zeer gunstige invloed hebben op de vertoning in Google’s zoekmachine en je begrijpt wat er in onze wereld gaande is.
* Data staat/staan voor gegevens of verzamelde gegevens en is dus (nog steeds) in het Nederlands officieel meervoud, maar je mag het ook als enkelvoud behandelen. De term ‘big data’ is inmiddels wel officieel enkelvoud. Wij volgen deze richtlijn.
Grote onduidelijkheid over externe bronnen
Het volgende probleem. Een duidelijk beginpunt van veel buyer en customer journeys vormen toch nog steeds advertenties en posts op de social-media-platformen. Wij noemen het vaak reminders, want ze leiden vaker niet dan wel tot direct omzet. Je blijft er vooral mee in beeld.
Uiteindelijk klikt toch altijd een klein percentage op een link en je wilt dan toch graag van deze reizigers weten waar hun kopers- of klantreis begon.
‘Wie komt waar vandaan?’ geeft inzicht in de kosten en de baten van je bronnen.
Vanaf waar worden de meesten optimaal doorgeleid naar de website en/of app? En vanaf welke bronnen worden de meeste gasten kopers of klanten? Door dit te bepalen, bepaal je de conversie-attributie. De waarde wordt weergegeven in een cijfer. Deze informatie is essentieel voor je nog meer geld investeert in bepaalde externe bronnen en wegen.
Helaas is dit is wel het deel waarvoor de third party cookies nodig zijn en waarvoor wij en andere partijen nu nog steunen op de informatie van onder andere Google Analytics, de social-media-platformen en de online advertentie-bureaus. Dit steunt op dit moment nog vooral op Chrome van Google, want via Safari van Apple en Firefox valt niet veel informatie meer te achterhalen.
Uit onderzoek blijkt steeds weer: (potentiële) klanten waarderen gepersonaliseerde advertenties en zijn loyaal aan merken die op maat gemaakte content aanbieden.
Maar dit gaat nog verder veranderen én dus zitten diverse partijen en hun gebruikers in een periode waarin allerlei mogelijkheden bekeken en getest worden. De data-branche geeft zich niet zomaar gewonnen. Gelukkig is dit niet onze corebusiness.*
Wij weten dat je woorden als social-media-platformen, conversie-attributie, advertentie-bureaus, et cetera, ook aan elkaar mag schrijven, maar doen dat ‘online’ om 2 weloverwogen redenen niet. Lees meer.
* Slechts een klein deel van onze klanten investeert een deel van hun budget in adverteren, maar wel zetten ze bijna allemaal hoog in op content-marketing en conversie-optimalisatie. Zoals je kon lezen, hebben we bij met name conversie-optimalisatie wel te maken met het achterhalen van waar gasten vandaan komen en zijn we dus toch ook afhankelijk van third party cookies.
Het einde van addressability?
Wanneer we in de cookieless era geen third party cookies en third party data meer kunnen verzamelen, zijn de huidige bronnen zo goed als uitgedroogd. Dit betekent ook deels het einde van addressability. Addressability (adresseerbaarheid) heeft vooral te maken met juiste content op het juiste moment op de juiste plek aanbieden. Dit is conversie-optimalisatie, maar gaat in deze context te vaak alleen over targeting en retargeting bij adverteren.
Voor optimaliseren van de buyer en customer journeys betekent dit dat hoe verfijnder – lees: persoonlijker – content wordt aangeboden, hoe meer de boodschap is aangepast aan de persoonlijke behoeften van de ontvanger op een specifiek punt op de buyer en customer journeys. Hierdoor wordt de waarde van de content voor de ontvanger vergroot en is de kans dat de reis wordt voortgezet het grootst.
Maar er is toch ook hoop
Door het wegvallen van third party cookies en het beperken van de houdbaarheid van first party cookies wordt de adresseerbaarheid van content een stuk lastiger, maar zeker niet onmogelijk. Je kunt immers wel nog steeds – zij het beperkt – gebruikmaken van de first party cookies.
Daarnaast heb je ook nog de first party data uit onder andere het CRM. door deze data te combineren, kom je aan bijzonder relevante informatie van personen die al interesse hebben getoond in het aanbod (dienst of product).
De waardering voor gepersonaliseerde content is zo groot, dat je dat niet zomaar mag laten lopen.
Adverteerders kunnen dus andere – en misschien wel betere – gepersonaliseerde en geavanceerde interacties met hun gasten tot stand brengen. Hierbij mag je 1 ding nooit vergeten: consumenten waarderen gepersonaliseerde advertenties en zijn loyaal aan merken die op maat gemaakte content aanbieden. Je moet dus op zoek naar nieuwe wegen, maar het zou toch eeuwig zonde zijn om dit mooie fenomeen zomaar te laten lopen?!
Verder inzoomen? Ondertussen kun je gaan naar:
De industrie moet zichzelf opnieuw uitvinden
Om de jacht naar waardevolle en winstgevende data voort te zetten, betekent dit het einde van addressability dat een hele industrie zichzelf opnieuw moet uitvinden. Een waar kat-en-muis-spelletje. Wij zijn heel benieuwd wat de toekomst gaat brengen. Dit onderwerp wordt dan ook vast en zeker vervolgd.
Big tech laat big data niet zomaar door vingers glippen.
De impact op marketeers en adverteerders
Het niet meer kunnen inzetten van third party cookies, heeft de grootste gevolgen voor marketeers en adverteerders. Dit afscheid heeft echt een gigantische impact op de data van de organisatie en dan niet alleen op de conversie-attributie. Het gaat om de gehele data-gedreven infrastructuur en vraagt om nogal radicale aanpassingen… en een andere denkwijze.
Alsof je tegen een timmerman zegt: je mag niet meer met spijkers werken, maar die kast moet nog steeds op tijd in elkaar gezet zijn.
Bron: Talitha Zwager, Traffic Builders.
Naast de gevolgen voor de conversie-attributie kun je verder denken aan impact op:
- targeting;
- cross-app targeting;
- retargeting;
- frequency capping;*
- opbouwen van lookalike audiences;
- personaliseren van advertenties.
* Frequency capping is het bepalen van hoe vaak een advertentie aan dezelfde bezoeker wordt getoond.
Onzekere tijden
Het niet meer kunnen inzetten van third party cookies, betekent voor adverteerders dus een flinke overgang en een hele onzekere overgang. Wat komt hiervoor in de plaats en is dat dan net zo goed… interessant… waardevol? Of zijn ze terug naar af? Ben jij terug bij af? Weg kennis en ervaring, weg specialisme? Het is in ieder geval niet de tijd om passief af te wachten op de cookieless era. Die tijd kan maar beter worden gebruikt om je goed voor te bereiden. De klokt tikt!
Elk nadeel heb zijn voordeel
De bezem erdoor
Zoals altijd: ‘elk nadeel heb zijn voordeel’. Data-bedrijven en online advertentie-bureaus zijn innovatief, maar dat kun je niet van iedere marketing-afdeling zeggen.
Er zijn aardig wat marketing-afdelingen die al veel te lang met dezelfde digitale infrastructuur werken. Sterk verouderd en dus heeft het allang aan waarde ingeleverd ten aanzien van ons sterk veranderde consumenten-gedrag. Deze ingedutte afdelingen worden eindelijk wakker geschud.
Creativiteit gaat voorop
Daarnaast zal het overduidelijk worden wie de creatieve marketeers en wie de meer administratieve zijn. Weg van die gebaande paden, het is nu tijd om je marketing-talenten te laten zien en je echt te verdiepen in de doelgroep(en). Bovendien zal dit flexibiliteit én creativiteit van de analytische breinen vragen.
Goed voor het vertrouwen, dus goed voor de branding
Daarbovenop zoeken mensen steeds meer naar merken die niet alleen nemen, maar ook teruggeven. Vertrouwen en duurzaamheid spelen hierbij een rol. Hierbij speelt natuurlijk transparantie al jaren een grote rol, maar door de bescherming van privacy-gevoelige en andere persoonlijke gegevens kunnen merken ook een gevoel van veiligheid creëren bij hun gasten. Dit bouwt duidelijk mee aan het vertrouwen in het merk.
Deze theorie wordt ondersteund door de actie van Apple. De loyaliteit van Apple-gebruikers is duidelijk vergroot, sinds ze weten dat hun gegevens goed worden beschermd.
Waar te beginnen?
Nou, tel gewoon eerst eens rustig tot 10. Adem in, adem uit. Bekijk dan welke factoren en ontwikkelingen impact hebben op de marketing-doeleinden en op de huidige marketing-strategie. Bedenk dat binnen onze doelgroepen en klantenkring van met name organisaties in de dienstverlening, er genoeg kleinere partijen zijn die niet eens met third party cookies werken en toch online zeer succesvol zijn.
Dan blijft de levensduur van first party cookies nog over en dat is voor de meeste partijen wel een dingetje. Je hebt hun informatie nodig om de website of app te laten doen waar die voor is en dus te laten renderen. Belangrijke informatie die hierbij aan de basis ligt – aantallen, wel of niet terugkerend – is straks onbetrouwbaar, maar niets doen is ook geen optie.
Belangrijke noot
Het is belangrijk te beseffen dat wat wij hier delen géén dringend advies is. Het is aan iedere organisatie om hierin zijn eigen weg te vinden. Het enige wat wij willen bereiken met de informatie in dit blogartikel is deze zoektocht te vergemakkelijken.
Sowieso is het altijd raadzaam om bij dit soort zaken professioneel advies in te winnen. Zie verder onze algemene disclaimer.
Check de variabelen
In principe zijn er 3 variabelen die de impact van de cookieless era op een organisatie bepalen:
- vormgeving organisatie;
- huidige en toekomstige marketing-activiteiten;
- welke cookies er worden ingezet en wat er gebeurt met de verzamelde data.
Afhankelijk van hoe zwaar deze variabelen wegen voor de toekomst van de organisatie, kun je de urgentie van de toekomstige aanpak bepalen. Vervolgens kun je – natuurlijk – ook bepalen hoeveel tijd, geld en andere middelen hierin te investeren. Het gaat immers altijd om het rendement van de investeringen, de bekende Return On Investment (ROI).
Laat je niet gek maken
Je hebt marketeers en marketeers… en marketeers. Het ene soort denkt creatief en durft écht out of the box te denken, dit soort is in de minderheid. De andere soort is heel goed in analyses en die vertalen. Dit zijn vaak de online marketeers. Dan is er nog een derde partij en die mogen de klantgeschenken versturen.
Een grote groep marketeers zit dus eigenlijk vast in het voor hun bekende stramien en vertrouwen op wat ze kennen, maar er is meer… veel meer. Bovendien hoef je soms niet alles van ontvangers te weten en is de context meer dan genoeg, maar hierover binnenkort meer in ‘De cookieless era • Welke alternatieven en oplossingen zijn er al?’.*
En stel: je huurt ons in voor de content-marketing en/of de conversie-optimalisatie. In dat geval zouden wij – als wij jou waren – de zorgen gewoon aan ons overlaten. Ons nummer is: [nummer opgeheven]. Je mag mij ook direct bellen op: 06 - 36 07 70 61.
* Wil je deze niet missen? Meld je dan direct even aan voor de gratis e‑mailalert. Klik hier. Ondertussen is het artikel verschenen en kun je de link gebruiken om daarheen te gaan.
Doe het net als Google: ga stap voor stap
Dit jaar zal Google wel al stap voor stap nieuwe oplossingen uitrollen. Hierop kunnen adverteerders zich dan stap voor stap aanpassen. Eerlijk gezegd denken wij dat ze flink met de handen in het haar hebben gezeten en zitten. Het is ook niet niks als je een compleet business-model om moet gooien. Bovendien is nog niet iedereen klaar met de overstap naar Google Analytics 4. Misschien daar maar eens mee beginnen?
Tip! Stap nu over op Google Analystics 4
Gebruikers van Google Analytics kunnen nu al overstappen op Google Analytics 4. Dit is geen appeltje-eitje, maar dan heb je straks wel die data op orde. Dit zijn inspanningen die je nu al kunt doen en zich later dubbel en dwars terugverdienen.
Nieuwe strategieën
Zoek en onderzoek nieuwe strategieën. Nieuwe advertentie- en marketing-strategieën moeten zich meer baseren op de eigen data dan op die van advertentie-kanalen zoals dan nu het geval is.
Het verzamelen van e‑mailadressen in ruil voor downloadables als e‑books en whitepapers, speelt hierbij waarschijnlijk een belangrijke en leidende rol. Tegelijk stijgen deze first party data direct in waarde voor de organisatie en zijn misschien ook nog waardevol als second party data in te zetten.
Tweede leven voor de kortingscode
Daarnaast zijn er natuurlijk al alternatieve oplossingen voor targeting en retargeting zonder data. Dit kan op basis van (specifieke) content op pagina’s op websites en/of in apps. Verstuur voortaan nieuwsbrieven met niet alleen nieuws en voeg een aantrekkelijke aanbieding toe. Vergeet hierbij niet een unieke kortingscode toe te voegen per ontvanger. Dit kan zowel digitaal, maar ook gewoon per post.
Je kunt nu ook al met behulp van de cohort-analyse en cohort-onderzoek gebruikmaken van targeting van gebruikers in geanonimiseerde groepen. Maar ook over al deze alternatieven binnenkort meer. Wil je dit niet missen? Meld je dan direct even aan voor de gratis e‑mailalert. Klik hier.
Maak werk van de eigen data
Tot slot nog 3 belangrijke tips:
- Focus op de kwaliteit van data.
- Zorg dat deze data in eigen bezit zijn en dus dat de organisatie zelf beschikt over die data.
- Meld je onder de eindconclusie aan voor onze gratis e‑mailalert.
Bronnen
Voor dit blogartikel hebben we onderstaande bronnen geraadpleegd en/of hebben we ze als waardevolle aanvulling op onze eigen kennis, ervaring en inzichten gebruikt.
- Annalect https://www.annalect.nl/blog/steeds-minder-data-tijd-voor-een-frisse-blik-op-addressability/
- Beeckestein Business School
- Marketingfacts
- Marketing in the Age of Digital
- MT/Sprout
- Netflix
- Traffic Builders
- ZIGT https://zigt.nl/nieuws/the-cookieless-era-wat-kunnen-we-verwachten
Eindconclusie
Voor diverse partijen leidt de overgang naar de cookieless era tot de nodige uitdagingen (om het zacht uit te drukken). Zeker voor partijen waarvoor het vergaren en verhandelen van data min of meer gelijk was aan hun verdienmodel… op een bepaalde manier garant stond voor een buitenproportioneel succesvol verdienmodel. Je snapt dat zij zolang mogelijk de hakken in het zand zetten en met tig drogredenen komen om de boel te vertragen.
Iedereen heeft zijn coping-mechanisme en je mag je terecht afvragen dat als het om inkomsten gaat, hoe enorm flexibel onze morele grenzen zijn.
Ook partijen die afhankelijk zijn van advertentie-inkomsten voelen zich in het nauw gedreven. Partijen die cookies vooral benutten om de website te verbeteren en te weten welke content er bij moet komen, krabben zich vooral bezorgd achter de oren.
De zoektocht is al lang begonnen
Nu we aan de vooravond staan van een toekomst zonder cookies, zijn data-boeren, online advertentie-bureaus en adverteerders al een flinke tijd op zoek naar alternatieven om de gasten te volgen en om targeting, retargeting en efficiëntie-metingen van advertenties niet te hoeven staken. Volgens ons wordt het gewoon oude wijn in nieuwe zakken, want ook dit zal met onze privacy aan de haal gaan.
Het kat-en-muis-spelletje is dus al in volle gang en nog lang niet uitgespeeld, maar niet alle partijen in de wereld van big data zijn hun morale kompas kwijt. Je hebt ook daar klokkenluiders en mensen die zich gewoon terugtrekken omdat ze zich niet meer thuis voelen tussen mensen met alleen maar dollar-tekens in hun ogen en het leed dat dit bezorgd voor lief nemen.
Iedere organisatie heeft hierin een grote eigen verantwoordelijkheid en moet die ook nemen.
Bovendien maakt zeker niet iedere organisatie zich schuldig aan praktijken die niet overeenkomen met de algemeen geldende moraal. Iedere organisatie heeft hierin een grote eigen verantwoordelijkheid en moet die ook nemen. Ga aan de slag en laat je ‘op maat’ adviseren.
Wij helpen
Wie geen tijd en/of kennis in huis heeft om zich tot in de details te verdiepen in het ‘hoe nu verder?’, kan dit eenvoudig uitbesteden. Dat kan bijvoorbeeld aan ons. Zie onderstaande box.
Sowieso kijken we over 2 weken naar wat de cookieless era betekent voor addressability. Daarna kijken we naar de alternatieven en nieuwe oplossingen voor online marketing zonder cookies. Vervolgens delen we ook nog een checklist om de alternatieven en nieuwe oplossingen aan te toetsen. Zo helpen we je om straks klaar te zijn voor de cookieless era en ook nog eens zo future-proof als mogelijk te zijn.
Vergeet ons dan niet te volgen!
Naast bovenstaande houden we je sowieso via ons blog op de hoogte van de laatste veranderingen op het gebied van cookies en targeting, net als over andere ins en outs op het gebied van een sterk merk bouwen. Zo helpen we je ook nog om de investeringen in de online activiteiten optimaal te laten renderen.
Wil je onze blogartikelen om van het merk, de website en/of de app een succes te maken niet missen? Dan is het geen slecht idee om je onderaan – voorbij onder de onderstaande boxen – even aan te melden voor de gratis e‑mailalert. Tenminste, als je dat nóg niet gedaan hebt. Je ontvangt dan van ons een melding wanneer er een nieuw artikel online staat.
Zo mis je niets en ben je als een van de eersten op de hoogte. Tot gauw!
Uitbesteden heeft zo zijn voordelen
Uitbesteden is ook een interessante optie en kan uiteraard aan the Content Care Company. Je snapt dat ‘de online zorg voor meer klanten voor onze klanten’ onze corebusiness is en conversie-optimalisatie daarvan een belangrijk onderdeel vormt.
Dit doen we in nauwe samenwerking met of voor zowel dienstverlenende organisaties (B2B en B2C) als non-profit-organisaties in met name de regio Den Haag. We kunnen álles uit handen nemen, maar werken net zo graag samen of zorgen voor deeloplossingen. Hierdoor kan iedereen doen waar die goed in is, is de kans op succes het grootst en wordt er het meest verdiend. Lees hier meer over onze zorgverlening.
Nieuwsgierig geworden naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Dan hoef je alleen maar te bellen met: 06 - 36 07 70 61.
Over de auteur
Nancy Moorman
Nancy Moorman noemt zichzelf het liefst ‘gewoon’ contentmaker of merkenbouwer, maar dit dekt niet de lading van wat ze onze klanten biedt. Ze zit al jaren in het vak en is door haar karakter zeer breed onderlegd en altijd even toegewijd. Nancy begon ooit als werktekenaar, maar schoolde al snel bij tot copywriter.
Daarna deed de Mac zijn intrede in de grafische wereld en Nancy verkende als een van de eersten de mogelijkheden. Dat doet ze eigenlijk met alles. Voor onze klanten kijkt ze ook altijd naar de beste oplossingen en is daarbij dus niet wars van innovaties. Geen detail verliest ze uit het oog en… wat beter kan, kan beter!
Mis nooit meer een artikel met onze gratis e‑mailalert
Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws, de trends, tips en andere interessante informatie op het gebied van conversie-optimalisatie, SEO, content-marketing, zakelijk bloggen, branding en alles daaromheen? Meld je dan direct even aan voor onze gratis e‑mailalert.
Ook wij gaan vertrouwelijk om met persoonsgegevens.