![De doelgroep en de buyer persona • 3/5 • Wat is de buyer persona?](https://thecontentcarecompany.nl/wp-content/uploads/2024/12/doelgroep-en-buyer-persona-3-wat-is-buyer-persona.png)
De doelgroep en de buyer persona • 3/5 • Wat is de buyer persona?
![De doelgroep en de buyer persona • 3/5 • Wat is de buyer persona?](https://thecontentcarecompany.nl/wp-content/uploads/2024/12/doelgroep-en-buyer-persona-3-wat-is-buyer-persona.png)
Doelgroepen zijn geen klanten, mensen wel. Aan de andere kant van de lijn, van het beeldscherm, van de balie zijn er ook altijd echte mensen. Het zijn mensen die de merksignalen ontvangen. Voelen zij zich aangesproken? Worden zij enthousiast? Gaan ze iets doen?
Je moet weten wie ze zijn en wat ze willen. Dit is waar de buyer persona’s om de hoek komen kijken. Buyer persona’s helpen je met het verplaatsen in de doelgroepen. We zoomen in en leggen je uit hoe je ze ontwikkelt, al dan niet samen met de doelgroepen.
Wat gaan we doen?
- Deel 1 – Hierin introduceerden we deze serie en de doelgroepen. Terug naar deel 1.
- Deel 2 – In dit deel stond de marktsegmentatie van vroeger naar nu centraal. Hierop aansluitend deelden we een supplement met alleen criteria voor het bepalen van de doelgroep en de buyer persona. Direct naar deel 2 en/of direct naar het supplement.
- Deel 3 – We zoomen in op de buyer persona’s en leggen uit hoe deze nauw verbonden zijn met buyer en customer journeys en de informatie-behoeften tijdens deze reizen.
- Deel 4 – Hierin delen we de 1e handvatten om met de buyer persona’s aan de slag te gaan. Direct naar deel 4.
- Deel 5 – In dit laatste deel vind je een plan van aanpak om zoveel mogelijk informatie te achterhalen om de buyer persona’s te ontwikkelen. Direct naar deel 5.
Eerst meer weten?
Of ga naar de overzichten van alle blogartikelen over branding, content-marketing of conversie-optimalisatie (CRO). Wil je dat wij je op de hoogte houden van nieuwe artikelen op het gebied van deze en gerelateerde onderwerpen? Meld je dan direct even aan voor de gratis e‑mailalert. Klik hier.
Inhoud
Wat zijn buyer persona’s en waarom zijn ze zo belangrijk?
Laten we eerst even heel kort door de bocht vertellen wat (traditionele) buyer persona’s zijn en waarvoor ze dienen.
De buyer persona is een fictief persoon die je helpt om de (potentiële) klant (m/v/x) voor je te zien en je hierdoor beter in te kunnen leven in zijn behoeften.
Buyer persona’s helpen je dus met het verplaatsen in de doelgroepen. Doelgroepen geven een gemene deler en buyer persona’s maken het specifieker. Buyer persona’s ontstaan doorgaans uit de doelgroepen, maar dat hoeft niet.
Op de doelgroepen zoomden we in in deel 1. Nu aandacht voor deze buyer persona’s en hoe je ze ontwikkelt, al dan niet samen met de doelgroepen.
Alleen daarvoor heb je wel meer nodig dan een rijtje uitgeschreven kenmerken in een doelgroep-omschrijving* of een klantprofiel. Daarom krijgen buyer persona’s een naam en een gezicht. We leggen het je allemaal uit.
* Wij weten dat je doelgroep-omschrijving ook aan elkaar mag schrijven, maar doen dat ‘online’ om 2 weloverwogen redenen niet. Lees meer.
Waarom zijn buyer persona’s zo belangrijk?
Voor het uitdenken van effectieve strategieën
Buyer persona’s zijn dus belangrijk voor zowel de on- en offline marketing als voor de branding zelf. Deze persona’s zou je ook ‘buyer persona’s voor de marketing’ en ‘buyer persona’s voor de branding’ kunnen noemen, want er zijn nog veel meer soorten.
Buyer persona’s kopen zaken en worden niet alleen in de retail ingezet. Ze komen overal van pas waar zaken kunnen worden afgenomen en men de verkoop ervan wil bevorderen. Zo ook bij organisaties die business-to-business werken waaronder organisaties werkzaam in de dienstverlening.
Of je nu retail of B2B werkt, buyer persona’s helpen je klanten beter begrijpen en de klantenstrategie te versterken.
Wil je een effectieve klanten-strategie ontwikkelen? Dan is het slim om buyer persona’s te ontwikkelen. Als je echt wilt converteren en/of verkopen, is het cruciaal om zoveel mogelijk inzichten in de behoeften van de doelgroepen te hebben. Dit kan bijvoorbeeld aan de hand van de benefit-segmentatie, motiviatie-segmentatie en levensstijl-segmentatie in deel 2.
Hierop komen we verderop nog terug.
Voor het verbeteren van de klantreizen
Bij organisaties die business-to-business werken, zijn de aankoop-processen en klantreizen vaak ingewikkelder en ook langduriger dan bij bijvoorbeeld partijen in de retail. Juist voor deze partijen is het belangrijk om uitgebreide buyer-persona-profielen op te stellen, want aan de hand van de persona’s kunnen de klantreizen onder de loep worden genomen en worden verbeterd.
Bovendien is het raadzaam om buyer persona’s zowel voor de marketing zelf als specifiek voor de content op te stellen. Deze zijn dus niet identiek. Ook op dat verschil zoomen we in in dit artikel.
Voor het verbeteren van de content
Uit bovenstaande kun je dus concluderen, dat wanneer je de content-marketing en/of de conversie-optimalisatie zo goed als mogelijk wilt aanpakken, deze buyer persona’s ook extreem belangrijk zijn.
Bij beide zowel de content-marketing als de conversie-optimalisatie ligt de focus op de online klantreizen en om specifiek te zijn op de informatie-behoeften tijdens de buyer en customer journeys.
Je spreekt nu dan wel over ‘buyer persona’s voor de content’.
Waar komen persona’s en buyer persona’s vandaan?
Waar komen persona’s vandaan?
Net als buyer persona’s zijn persona’s fictieve personen gebaseerd op profiel-schetsen – inclusief visuele weergave – die een specifieke groep vertegenwoordigen.
Als eerste werden persona’s in de IT veel gebruikt en werden daar ingezet voor het ontwikkelen van gebruikersgerichte werkprocessen. Het ontwikkelen van websites en apps valt ook onder dit type werkprocessen.
Bij deze persona’s staan de behoeften van de gebruikers centraal.
Hoe zijn buyer persona’s ontstaan?
In navolging van de IT ging ook marketing gebruikmaken van persona’s en kregen ze (vaak) de naam buyer persona’s. Hier is het dan ook een fictieve (potentiële) koper – of (potentiële) klant – en representeert (vertegenwoordigt) een specifieke doelgroep.
Ook hier gaat het om processen gericht op de andere partij. Namelijk het proces van aanschaf (kopersreis), het gebruik zelf en de klantloyaliteit (klantreis). Uiteindelijk ligt het initiatief en het doen van deze activiteiten bij de andere partij, maar je moet het proces wel zo makkelijk mogelijk voor ze maken.
Je kunt niemand dwingen, maar je kunt het ze wel zo makkelijk mogelijk maken.
Iedere buyer persona heeft hier een gedetailleerd profiel dat een scherp beeld biedt van wat de (potentiële) klant (m/v/x) wil en niet wil, wat hem rustig maakt en wat zijn nachtrust verstoort.
Bovendien heeft ieder type aanbod waarschijnlijk een eigen buyer persona. Voor bijvoorbeeld een ‘oortje’ of een ‘home cinema set’ van hetzelfde merk, heb je sowieso al 2 verschillende buyer persona’s nodig. Daarbinnen kunnen ook weer verschillen aanwezig zijn, denk maar aan de voorkennis van de persoon.
Tot slot zie je persona’s overal ontstaan, zelfs in de personeelsbranche. Daar worden ze dan candidate persona genoemd. Met een beetje fantasie begrijp je vast de verschillen wel.
Buyer persona’s voor de content
De ‘buyer persona voor de content’ gaat nog een stapje verder dan de traditionele of meer algemene buyer persona die je vrij breed kunt inzetten, maar de nodige verfijning voor de content mist. Je spreekt dan ook niet meer alleen over ‘behoeften’, maar duikt nog dieper en komt dan bij de ‘informatie-behoeften’.
Van behoeften naar informatie-behoeften
Terwijl een gewone buyer persona helpt om de algemene kenmerken en behoeften van een doelgroep te begrijpen, gaat een ‘buyer persona voor de content’ een stuk verder. Deze persona’s hebben betrekking op de specifiekere eisen die tijdens de buyer en/of customer journeys aan de content worden gesteld.
Voor die eisen bieden ‘buyer persona’s voor de content’ enorm veel houvast. De ‘buyer persona voor de content’ heeft namelijk niet alleen de kenmerken van een buyer persona, maar focust zich daarnaast op de informatie-behoeften van de gekozen doelgroep tijdens die stukken van zijn buyer en/of customer journey die online plaatsvinden.
Met de ‘buyer persona voor de content’ ga je van smal naar nog smaller… van gericht schieten naar vrijwel direct raak schieten.
Hier versmelten dus eigenlijk de buyer persona’s met de online buyer en customer journeys. Voor de content-markering zijn deze natuurlijk ook onlosmakelijk met elkaar verbonden.
Je kunt hieruit concluderen dat de volgende zaken niet zonder elkaar kunnen:
- buyer persona’s voor de content;
- de gekoppelde buyer of customer journey;
- daarbij horende informatie-behoeften (per fase);
- content-marketing;
- conversie-optimalisatie.
Wat heb je eraan?
Aan de hand van deze persona’s kom je heel veel te weten over het online aankoopgedrag van (potentiële) klanten, over hun specifieke informatie-behoeften en over het beste antwoord daarop. En dat in elke fase van zijn online beslis- en aankoopproces.
Dankzij diepgaande en verdergaande inzichten die ‘buyer persona’s voor de content’ bieden, ben je met de juiste skills keer op keer in staat om zeer gerichte en dus ‘relevante content’ te creëren. Dit gaat dus veel en veel verder dan op goed geluk vragen en problemen beantwoorden.
Als je je afvraagt waarom dit zo complex moet zijn, lees dan vooral verder.
Verder inzoomen?
Lees meer over de voordelen van buyer persona’s voor de content in ‘
Buyer persona of customer persona?
Spreek je over persona’s die bestaande klanten representeren, dan moet je eigenlijk de term customer persona’s gebruiken. Denk hierbij aan het verschil tussen de buyer en customer journeys, maar buyer persona’s en customer persona’s worden vaak over 1 kam geschoren.
Buyer en customer persona’s zijn niet hetzelfde. Ken hun unieke behoeften en pas je strategie hierop aan.
De term buyer persona wordt dan ook vaak gebruikt, terwijl men de customer persona bedoelt. In deze serie doen wij dat ook, maar besef dat er verschil is en dat dit straks 2 verschillende persona’s moeten zijn. Of je ze nou buyer of customer persona’s noemt, dat maakt ons niet uit.
Bovendien krijgen ze sowieso een voornaam. Als je maar weet of ze staan voor potentiële klanten of bestaande klanten. Beiden hebben duidelijk een andere benadering nodig.
Maar wat is het verschil?
Beschrijft een ‘buyer persona’ de (potentiële) koper, beschrijft een ’customer persona’ de bestaande klant inclusief zijn koop-geschiedenis. Het verschil tussen deze 2 zit dus in de fase van zijn reis; van de buyer of customer journey.
Een customer persona focust dan ook op de behoeften ná de aankoop, terwijl een buyer persona zich richt op de informatie-behoeften vóór de aankoop. Een ‘customer persona voor de content’ biedt dezelfde verfijning als de ‘buyer persona voor de content’.
Na de aankoop neemt de customer persona het over van de buyer persona.
Creëer je bijvoorbeeld content voor de customer persona, dan moet deze content doorgaans de klanttevredenheid bevorderen en klantloyaliteit versterken. Deze content is dan ook vooral afgestemd op de fases van het gebruiks- en ervaringstraject.
Koppeling persona’s en journeys
Stel je verkoopt smartphones geschikt voor mensen van een jaar of 10 à 12 en een groep boven de 70. Voor de jonge kinderen en de aller oudsten bepaalt de groep ertussen vaak welk toestel voor hun zoon, dochter of bejaarde ouders geschikt is.
Dus wie wil je als verkopende producent nu bereiken? Er is nogal een verschil in de informatie-behoeften en in de manier hoe deze mensen te benaderen, maar je wil ze (in dit geval) wel allemaal dezelfde smartphones verkopen. Toch?
Bij het verkopen van onder meer smartphones, moet je verder kijken dan de gebruiker.
Wanneer je bezig bent met het bepalen van de doelgroepen en/of de buyer persona’s, zul je zien dat er geen ‘one size fits all’-benadering mogelijk is. Waarschijnlijk minder duidelijk dan in dit voorbeeld, maar het gaat hierbij wel om de details.
De meeste organisaties zullen uitkomen op meerdere buyer persona’s. Ga dus sowieso uit van minimaal 1 persona voor de buyer journey en 1 voor de customer journey.
De persona’s in deze serie
Ondanks dat deze serie blogartikelen in eerste instantie was bedacht om de doelgroepen en buyer persona’s voor de marketing te bepalen, gaan we waar nodig ook in op de ‘buyer persona’s voor de content’. Deze persona’s zijn immers onmisbaar voor ’relevante content’.
De inhoud van deze serie hebben we uiteindelijk zo ontwikkeld, dat deze voor alle soorten persona’s binnen ons vakgebied te gebruiken is, en dus voor de content-marketing, de conversie-optimalisatie, de branding, zakelijk bloggen en zelfs voor de zoekmachine-optimalisatie (SEO).
We gaan hierin niet steeds differentiëren, maar je kunt zelf wel kiezen welke persona het wordt of persona’s het worden en de informatie van deze serie hiervoor gebruiken.
Het een sluit het ander niet uit
Toch sluit het een het ander niet uit. Enkele organisaties of merken kunnen de ‘buyer persona’s voor de marketing’ prima combineren met die voor de content, maar dat komt zeer zelden voor. Dit is enorm afhankelijk van het aanbod en de manier waarop dat wordt aangeboden.
Zo wordt bij een grote diversiteit in het aanbod en/of afnemers per aanbod, dit al een stuk lastiger.
Je kunt in beginsel wel de eigenschappen van de traditionele of meer algemene buyer persona overnemen voor de ‘buyer persona voor de content’. Vervolgens ga je differentiëren en verfijnen en voeg je daaraan de informatie-behoeften per fase van de buyer of customer journey toe.
1 traditionele buyer persona vormt vaak de basis voor meerdere ‘buyer persona’s voor de content’.
Zo kunnen er straks meerdere ‘buyer persona’s voor de content’ zijn, die allemaal gebaseerd zijn op slechts 1 traditionele of meer algemene buyer persona.
Hierop zoomen we in een volgend blogartikel uitgebreider in. Als je je nog niet hebt aangemeld voor onze gratis e‑mailalert, doe dat dan direct even. Je bent dan als een van de eersten op de hoogte als dit artikel en andere artikelen online staan. Klik hier.
Tip! Buyer persona’s voor de SEO
Ook voor zoekmachine-optimalisatie (SEO) zijn buyer persona’s belangrijk, deze verschillen nauwelijks van die voor de content. Voor een inkijkje in hoe de ‘buyer persona voor de SEO’ samen te stellen, kun je ook gaan naar: How User Personas Can Improve Your SEO Strategy (https://neilpatel.com/de/blog/user-personas-die-seo-strategie/).
Máár… let wel op je focus!
Bedenk dat als bij iedere ‘buyer persona voor de content’ een eigen buyer of customer journey hoort, je hierdoor niet diverse journeys tegelijk kunt uitwerken en/of verbeteren.
Daarom is het ook niet raadzaam meerdere campagnes tegelijkertijd uit te rollen. Of je moet een heel groot team hebben. Die deel je dan op in task groups en daaronder verdeel je de persona’s.
Kijk dus eerst naar wat jij, jullie of het team aankunnen. Start met 1 of 2 buyer persona’s met bijbehorende journeys. Pas als die uitgerold zijn, pak je de volgende op.
Misschien is het streven naar 1 buyer persona en journey per kwartaal een heel mooi streven.
Waarom zou je zo diep willen graven?
Wie nog nooit van buyer persona’s of ‘buyer persona’s voor de content’ heeft gehoord en graag content maakt op basis van zijn gevoel, zit zich wellicht nu flink achter de oren te krabben of is al lang afgehaakt met lezen. Diegenen die echt willen verdienen met hun business, met de website en/of app lezen door.
Zij begrijpen dat kennis van de klant bijdraagt aan hun succes. Zij hebben heel goed door hoe belangrijk soepele buyer en customer journeys zijn. Wellicht snappen ze ook dat je er bijna blindelings van kunt uitgaan dat de ene buyer persona totaal onbekend is met het aanbod en de andere bijna expert op het gebied van het aanbod is.
Wie denkt dat hij iedere potentiële klant met dezelfde content blij maakt, komt onderaan de streep toch bedrogen uit.
De 1e persoon (m/v/x) weet niet precies wat hij zoekt en de andere weet dat weer heel goed. Hij weet misschien nog wel meer dan de gemiddelde verkoper.
Het is aannemelijk dat je met specifieke content voor de ene persoon de plank duidelijk en flink mis slaat bij de andere. En dan zijn er waarschijnlijk ook nog diverse soorten klanten die tussen deze 2 uitersten in zitten. Het leven van een goede content-maker is ook niet makkelijk, maar hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld een account-manager (m/v/x). Ook hij heeft te maken met meerdere soorten klanten.
Het is belangrijk om ieder type (potentiële) klant goed te kennen. Het is ook belangrijk om de juiste content op de juiste plek op het juiste moment te bieden. Voor beide zijn ‘buyer persona’s’ belangrijk en voor het laatste zijn ‘buyer persona’s voor de content’ vrijwel onmisbaar.
Content die naadloos aansluit op de informatie-behoeften
Je snapt nu waarom bij de ‘persona voor de content’ (m/v/x) aan iedere fase van zijn buyer of customer journey de informatie-behoefte(n) van dat moment moeten worden gekoppeld. Alleen zo biedt het gedetailleerde informatie die nodig is om de reizigers van dit type echt te helpen de volgende fase in te gaan.
Door gebruik te maken van ‘buyer persona’s voor de content’ kan de content naadloos aansluiten op de informatie-behoefte(n) per fase van de buyer of customer journeys. Dit heb je nodig als je van zoveel mogelijk bezoekers klanten wilt maken.
‘Buyer persona’s voor de content’ helpen je de juiste content op de juiste plek op het juiste moment te leveren.
‘Buyer persona’s voor de content’ borduren voort op de buyer persona’s en zijn dus ronduit belangrijk bij het bepalen en produceren van de content (inhoud, vorm, waar en wanneer).
Door hun reizen regelmatig te analyseren en te evalueren, kun je ze ook nog eens steeds beter laten verlopen. Dát is conversie-optimalisatie en dus cruciaal om meer online te verdienen.
Voor- en nadelen buyer persona’s
Nu je een beetje een idee hebt van wat een buyer persona is en het nut ervan is, zetten we eerst de voor- en nadelen op een rijtje. Daarna gaan we verder met de uitleg over het ontwikkelen van de buyer persona’s.
Voordelen van buyer persona’s
Het grootste voordeel van de buyer persona’s is dat je de doelgroepen veel beter leert kennen. Dat had je ondertussen vast al begrepen, maar er zijn dus nog meer voordelen.
- Focus – Dit geldt zowel voor product-ontwikkeling als voor alle activiteiten direct en indirect gerelateerd aan de marketing.
- Klantgericht denken – Versus aanbod-gericht.
- Alignement marketing en sales – Iedereen werkt met dezelfde profielen.
- Meer waardering (potentiële) klanten – Potentiële klanten en bestaande klanten voelen zich eerder aangesproken én gehoord. Ze herkennen de aandacht die aan hun wordt besteed.
Als iedereen (m/v/x) met dezelfde profielen werkt, hoeft niemand meer te gokken hoe hij de potentiële klant vandaag eens zal benaderen.
Specifiek voor de communicatie zijn de voordelen:
- Scherpere branding – De merksignalen zijn beter toe te spitsen op de behoeften van de doelgroepen.
- Betere promotie-campagnes – Je kunt beter inspelen op de emotionele wereld van de doelgroepen.
- Effectievere content-marketing – Ook de content is beter toe te spitsen op de doelgroepen.
- Betere kanaalkeuze – Je weet immers op welke kanalen de doelgroepen zich wanneer bevinden.
Voordelen van de ‘buyer persona voor de content’
Met betrekking tot de ‘buyer persona voor de content’ zijn aan bovenstaande lijst nog tal van voordelen toe te voegen. Zo zou volgens onderzoek van MarketingSherpa de conversie-ratio met 124% verbeteren. Hiervoor moet je dan wel een goed beeld hebben van de informatie-behoefte(n) per fase van de buyer en customer journeys.
Als je een goed beeld hebt van de informatie-behoefte(n), kan de conversie-ratio zomaar met 124% verbeteren.
Bron: MarketingSherpa.
Je spreekt nu dus wel over de ‘buyer persona’s voor de content’ (m/v/x). Van deze persona weet je meer details per fase van de buyer en customer journeys. Je weet dan bijna exact wat de informatie-behoeften per fase zijn.
Als je dit vervolgens regelmatig bijhoudt aan de hand van de nodige analyses, weet je steeds meer. Dit is in het voordeel van de effectiviteit van de content en van de conversie.
Hierop komen we in een volgend blogartikel terug. Wil je deze niet missen? Meld je dan direct even aan voor de gratis e‑mailalert. Klik hier.
Nadelen buyer persona’s
Volgens tegenstanders zou het voornaamste nadeel kunnen zijn:
- Te generaliserend – Echte mensen worden over 1 kam geschoren, wat nadelig is voor een persoonlijke aanpak.
Dit nadeel is volgens ons eenvoudig te schrappen, want een klant behandel je in real live altijd gericht en persoonlijk. Dan spreek je over ‘1-op-1’-communicatie en niet ‘direct’ over marketing, branding of content-marketing.
Daarnaast is werken met buyer persona’s al zo veel beter dan werken met doelgroepen. Zeker als je het hebt over ‘mensen over 1 kam scheren’. Dan heb je – in onze optiek – de essentie van de buyer persona toch niet helemaal begrepen.
Terug naar de buyer persona
Allereerst heeft een buyer persona handen en voeten
Om te beginnen heeft een persona een (voor)naam en een gezicht, het is immers een fictief persoon. Het gezicht kan een foto of illustratie zijn.
Een compleet figuur kan ook, dat is zelfs nog beter. Kleren maken immers de man… en de vrouw, en dus worden de meeste persona’s aangekleed. Een net (mantel)pak of een afgewassen t-shirt doet wonderen.
Een stropdas of afgewassen t-shirt geeft vrij snel aan met wie je te maken hebt.
Zelfs als je kiest voor alleen portretten. Denk dan aan het verschil tussen een net overhemd of nette blouse en een sportief shirt.
Op deze manier krijgt de persona gestalte (m/v/x) en komt hij tot leven. Zo geeft de buyer persona een duidelijk beeld van en een gevoel bij voor wie het merk het doet. Dit is wat buyer persona’s buyer persona’s maken en waarom ze veel functioneler zijn dan doelgroep-omschrijvingen en klantprofielen.
Volgende keer verder
Volgende keer zoomen we in deel 4 in op hoe je de buyer persona’s (eventueel) samen met de doelgroepen ontwikkelt.
Wat kun je nu al doen?
Wil je deze en andere blogartikelen om van het merk, de website en/of de app een succes te maken niet missen? Dan is het geen slecht idee om je onderaan direct even aan te melden voor de gratis e‑mailalert. Tenminste, als je dat nóg niet gedaan hebt. Je ontvangt dan van ons een melding wanneer er een nieuw artikel online staat.
Zo mis je niets en zien we jou hier binnenkort weer terug. Tot gauw!
Uitbesteden heeft zo zijn voordelen
Uitbesteden is ook een interessante optie en kan uiteraard aan the Content Care Company. Je snapt dat ‘de online zorg voor meer klanten voor onze klanten’ onze corebusiness is en content-marketing daarvan een belangrijk onderdeel vormt. Zo hebben wij ruime ervaring met het bepalen, ontwikkelen én uitvoeren van content-marketing-strategieën.
Dit doen we in nauwe samenwerking met of voor zowel dienstverlenende organisaties (B2B en B2C) als non-profit-organisaties in met name de regio Den Haag. We kunnen álles uit handen nemen, maar werken net zo graag samen of zorgen voor deeloplossingen. Hierdoor kan iedereen doen waar die goed in is, is de kans op succes het grootst en wordt er het meest verdiend. Lees hier meer over onze zorgverlening.
Nieuwsgierig geworden naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Dan hoef je alleen maar te bellen met: 06 - 36 07 70 61.
Over de auteur
Nancy Moorman
![Nancy Moorman - Content creator, merkenbouwer & conceptor](https://thecontentcarecompany.nl/wp-content/uploads/2023/05/Nancy-Moorman_content-creator_merken-bouwer_conceptor_copywriter_the-content-marketing-care-company_den-haag_XS.png)
Nancy Moorman noemt zichzelf het liefst ‘gewoon’ contentmaker of merkenbouwer, maar dit dekt niet de lading van wat ze onze klanten biedt. Ze zit al jaren in het vak en is door haar karakter zeer breed onderlegd en altijd even toegewijd. Nancy begon ooit als werktekenaar, maar schoolde al snel bij tot copywriter.
Daarna deed de Mac zijn intrede in de grafische wereld en Nancy verkende als een van de eersten de mogelijkheden. Dat doet ze eigenlijk met alles. Voor onze klanten kijkt ze ook altijd naar de beste oplossingen en is daarbij dus niet wars van innovaties. Geen detail verliest ze uit het oog en… wat beter kan, kan beter!
Mis nooit meer een artikel met onze gratis e‑mailalert
Wil jij meer weten over buyer persona’s en op de hoogte blijven van het laatste nieuws, de trends, tips en andere interessante informatie op het gebied van branding, content-marketing, zakelijk bloggen, conversie-optimalisatie, SEO en alles daaromheen? Meld je dan direct even aan voor onze gratis e‑mailalert.
Ook wij gaan vertrouwelijk om met persoonsgegevens.