Merkbeleving • Dé verbinding tussen merk en doelgroepen [brand experience]
Wat is de merkbeleving of brand experience? Is het de sfeer die het merk uitstraalt met de huisstijl of is er (veel) meer aan de hand? Heeft het misschien meer met het imago dan met de huisstijl te maken? Of met leuk, likes, opwinding, plezier en/of blijdschap?
Waarom moeten we blij van merken worden en zijn we visueel gefocust op social media? Waar komt de drang naar positieve emotionele ervaringen vandaan en waarom moeten merken hierop inspelen? En hoe?
Tijd voor een leuke blije positieve excursie naar de merkbeleving op social media en daarbuiten.
Ga mee en ontdek hoe een merkwereld met behulp van onder andere een goede doordachte huisstijl en een krachtig logo, een onvergetelijke merkbeleving kan creëren!
Dit blogartikel is een direct vervolg op Merkwereld • Wat is het en waarom is het belangrijk voor de merkidentiteit? en Merkbeleving en de rol van dopamine • Hoe zit dat en hoe werkt het?. Het kan slim zijn om deze eerst te lezen, maar waar nodig verwijzen we sowieso met handige linkjes naar specifieke informatie in die artikelen.
Wat staat er vandaag op het reisprogramma?
De ‘Zomer van het Logo en de Huisstijl’ is een luchtige én fascinerende serie die jou deze zomer meeneemt op een reis door de boeiende wereld van visuele merkidentiteiten. We reizen via (nieuwe) inspirerende inzichten, komen langs praktische tips en delen ook nog mooie reisverhalen.
We hebben Huisstijl al uitvoerig bezocht en zijn via Corporate Identity deze week beland bij Merkwereld. Na een bijzonder uitstapje naar Dopamine bezoeken we dan nu eindelijk Merkbeleving. Laten we vertrekken.
Excursie of uitstapje gemist?
Dan vind je alle verslagen hier.
Of ga naar het overzicht van alle blogartikelen over branding. Wil je dat wij je op de hoogte houden van nieuwe artikelen op het gebied van branding en gerelateerde onderwerpen? Meld je dan direct even aan voor de gratis e‑mailalert. Klik hier.
Terugblik
Hoe zit het met de rol van dopamine voor de merkbeleving?
Waarom is de merkbeleving tegenwoordig zo belangrijk in de wereld van logo’s, huisstijlen en branding? Deze vraag vormt het uitgangspunt voor de ontdekkingsreis in dit artikel en het artikel over dopamine dat hieraan voorafging. Door te begrijpen hoe merkbeleving een rol speelt in ons leven en in het versterken van het imago van een organisatie, kunnen we de waarde en het belang van de merkbeleving beter overbrengen.
Uiteindelijk heeft dit allemaal te maken met blijdschap, plezier, de kick of een ander soort opwinding en dus met dopamine.
Dopamine en social media
Dopamine speelt een sleutelrol in ons verlangen naar deze beloningen en activeert ons beloningssysteem in onze hersenen. Het geeft een gevoel van geluk en genot, van blijdschap en plezier, van positieve spanning en/of ander soort fijne opwinding. Al met al een prettig stofje dat werkt als een soort van interne beloning.
We hebben gekeken waardoor dopamine vrij kan komen en dat was best veel; van normale sociale interactie tot allerlei excessen. Helaas heeft dit leuke stofje natuurlijk ook nadelen. Dopamine kan bijvoorbeeld niet alleen enorm afleiden, maar ook zeer verslavend zijn.
Dopamine en social media
De verslaving zien we terug bij mensen die hun smartphone niet met rust kunnen laten. Onze dopamine komt tegenwoordig natuurlijk ook voor een zeer groot deel los, dankzij ons bijna onafgebroken gebruik van social media.
Zijn we niet opgewonden over het aantal likes dat we krijgen op een post, is het wel WhatsApp waarop iemand zich meldt. Wie zou dat zijn? Ik moet het nu weten!
Onafgebroken gebruik van social media zorgt 24/7 voor onze dopamine-ervaringen.
Daarnaast zijn er de posts van je favorieten en tegenwoordig kun je je hart ook ophalen met de razend populaire korte video’s als de Reels en Shorts. Als we daar niet blij of opgewonden van worden?! Genoeg filmpjes in allerlei smaken en voor allerlei liefhebbers.
Dopamine, social media en de merkbeleving
Social media speelt door ons veelvuldige gebruik een belangrijke rol voor de merkbeleving. Merken spelen dan ook slim in op onze drang naar positieve emotionele ervaringen en proberen mensen 24/7 via social media in deze behoeften te voorzien. Dit doen ze door het bieden van visuele prikkels, interactie en andere beloningen.
Social media speelt 24/7 een belangrijke rol voor de merkbeleving.
Door het creëren van dit soort merkbelevingen kunnen merken tegenwoordig via social media een duurzame connectie opbouwen met hun doelgroep(en) aldaar. Dit leidt onder andere tot loyaliteit en een sterke breinpositie.
Het zien van het logo kan dan al het gevoel van de eerdere ervaringen oproepen. Het logo is immers dan al geladen. Snel erop klikken, want dit belooft wat moois!
Wat is de merkbeleving?
Hoe kunnen merken een blijvende impact maken op hun doelgroep(en) en een waardevolle relatie met hen opbouwen? Laten we dan eerst maar eens beginnen met onze definitie van merkbeleving.
Onze definitie
De merkbeleving is de positieve emotionele ervaring die mensen koppelen aan een merk en hun gevoel bij het merk en relatie met het merk beïnvloeden. Dit is gebaseerd op waarnemingen, interacties en herinneringen.
Met andere woorden
De merkbeleving is de totale impact en indruk die een merk maakt en achterlaat op iemand en zorgt voor de emotionele reactie die die persoon daarop heeft. Het is hoe mensen het merk waarderen en erop reageren en dat verschilt van persoon tot persoon.
De merkwereld zorgt via merkbeleving voor de impact van het merk.
De merkwereld staat aan de basis van deze merkbeleving. Het creëert de context en omgeving waarin mensen de totale impact en indruk van het merk ervaren. Het zorgt ook voor de emotionele reactie die daarop ontstaat of heeft daarin een sturende rol.
De merkwereld en merkbeleving gaan dus hand in hand. De merkbeleving ontstaat, komt voort uit of is het gevolg van de merkwereld… het is de beleving van de merkwereld.
Synoniemen
Merkervaring en brand experience zijn de meestgebruikte synoniemen voor merkbeleving en een enkele keer kom je brandervaring tegen.
Merkbeleving / aanbod
De merkbeleving is niet het aanbod (dienst en/of product) en de prijs, maar deze vormen wel onderdeel van de merkbeleving. De merkbeleving gaat vooral om het leveren van waarde die verder gaat dan alleen het aanbod en de daarbij horende prijs.
Denk dus ook aan de aftersales en de klantenservice.
Merkbeleving / gebruikerservaring
De merkbeleving is ook niet de gebruikerservaring, maar de gebruikerservaring vormt doorgaans wel een onderdeel van de merkbeleving. Het gaat dus niet alleen om het product of de dienst, maar om alles wat bij mensen opkomt als ze denken aan het merk of er op welke manier dan ook in aanraking mee komen.
Het is niet voor niets dat we geen staarten meer hebben, ze zouden onze dopamine-shots verraden.
Denk maar aan een Lamborghini of Ferrari. De meeste mensen kunnen zich er geen veroorloven, maar er is wel een hele grote groep mensen die erg blij worden van deze merken. Alleen eraan denken, is al goed voor een kleine kwispel.
Merkbeleving / huisstijl
De merkbeleving is ook niet de huisstijl, maar ook de huisstijl kan onderdeel vormen van de merkbeleving; net als het logo. De huisstijl en het logo worden wel geladen door de ervaringen met het merk.
Dag logo, hallo merkbeleving… of is het aan de merkbeleving om het logo te laden?
Ook andere visuele elementen kunnen op deze manier geladen worden. Denk maar aan de 3 strepen van Adidas op de zijkant van de schoen of de pijp van het trainingspak, bij de ingang van de winkel en op het eindbeeld van de tv-reclame. Ze roepen die emoties op die jij hebt bij het merk.
Merkbeleving / merksignalen
De merkbeleving omvat alle contactmomenten tussen het merk en ‘consument’, zowel online als offline. Het kunnen alle merksignalen zijn, dus ook posts op social media, advertenties, website, fysieke winkels, klantenservice, verpakkingen, et cetera.
Elke keer dat iemand in aanraking komt met het merk, wordt hun merkbeleving gevormd.
Oftewel: de merkbeleving is alles!
De merkbeleving is de samensmelting van alle merksignalen, contactmomenten en persoonlijke waarnemingen en emoties die mensen hebben bij het merk. Het vormt ook de basis voor de persoonlijke reacties hierop; hoe we het merk zien, erop reageren en ermee omgaan.
Maar hoe heeft dit zich zo ontwikkeld? … vroeger was een merk toch vooral een logo?
Dag logo, hallo merkbeleving
Met onze roots voor een groot deel in de grafische wereld en de wereld van de branding, moeten toch ook wij toegeven dat een logo niet meer de waarde heeft als een halve of kwart eeuw terug. Hoewel een logo nog steeds een belangrijk visueel element is van een merk en helpt bij het snel herkennen en onderscheiden ervan, verliest het logo het toch van de merkbeleving áls het gaat om sterke merken bouwen.
De merkbeleving is dus belangrijker geworden dan alleen het logo, maar hoe heeft dat kunnen gebeuren?
Oorzaken verschuiving
- Competitieve markt – In een competitieve markt waar consumenten toegang hebben tot een overvloed aan keuzes, is het creëren van een sterke merkbeleving onmisbaar om op te vallen en de loyaliteit van (potentiële) klanten te winnen. Een logo alleen is niet voldoende om zo’n diepere emotionele band met deze mensen op te bouwen.
- Verbonden voelen – Consumenten willen geen marketing-doel zijn, maar zich verbonden voelen met een merk. Ze zijn natuurlijk niet echt op zoek naar merken die hen raken, inspireren en voldoening geven, maar om zich met een merk te verbinden, zijn dat wel de eisen die ze stellen aan een merk. Een logo kan een merk herkenbaar maken, maar het is de merkbeleving die aan deze eisen moet voldoen, die de emotionele verbinding creëert en die een blijvende indruk achterlaat.
- Marktwerking – Als het ene merk iets doet dat aanslaat, gaat een ander merk dat ook doen en kan het volgende merk niet achterblijven. Inmiddels verwachten mensen niet meer dan alleen een product of dienst. Ze willen een algehele ervaring met het merk die aansluit bij hun levensstijl, waarden en behoeften.
- Social media – Social media heeft een revolutionaire rol gespeeld in de merkbeleving. Door de vaste rol die social media nu inneemt in ons dagelijks leven, kunnen merken en consumenten via social media 24/7 met elkaar in contact zijn. Merken hebben hierdoor niet alleen een groter bereik gekregen, maar kunnen ook directe interactie aangaan met hun doelgroep(en). Dit heeft op zijn beurt weer onder andere bijgedragen aan het vergemakkelijken van de distributie van uitingen en het creëren van een online gemeenschap (community) rondom het merk. Ook het voortstuwen van mond-tot-mond-reclame* is vereenvoudigd, waardoor mensen elkaars perceptie makkelijker beïnvloeden.
Een positieve merkbeleving leidt online al snel tot positieve mond-tot-mond-reclame en versterkt de reputatie van het merk.
Oftewel: de merkbeleving is hard werken
Het creëren van een sterke merkbeleving is in een steeds veeleisender wordende markt, essentieel om concurrentie-voordeel te behalen, klantloyaliteit op te bouwen, een positieve reputatie op te bouwen en dat ook nog eens te behouden. Het is hard werken om continu de spanningsboog strak te houden en keer op keer te voldoen aan de hoog gespannen verwachtingen van de veeleisende ‘kritische’ consument.
* Wij weten dat je woorden als concurrentie-voordeel ook aan elkaar mag schrijven en mond-tot-mond-reclame mag schrijven als mond-tot-mondreclame, maar doen dat ‘online’ om 2 weloverwogen redenen niet. Lees meer.
Hoe bied je een positieve merkbeleving?
Hoe kunnen merken op voor hun authentieke wijze onvergetelijke indrukken presenteren en daarmee een positieve merkbeleving stimuleren?
Het antwoord verschilt natuurlijk per merk, want ‘op authentieke wijze’ is 100% merkafhankelijk. Daarentegen is ‘een positieve merkbeleving stimuleren’ wel redelijk goed te beschrijven.
Het is hard werken om de behoeften en verwachtingen van de verwende consument te overtreffen.
Een positieve merkbeleving ontstaat namelijk wanneer het merk erin slaagt om een emotionele connectie met de ‘ontvanger’ te creëren. Hiervoor moet het merk de behoeften en de hoog gespannen verwachtingen overtreffen en een unieke en onvergetelijke ervaring bieden aan de veeleisende ‘kritische’ consument.
Nee, dat is inderdaad niet niets.
Congruent en consistent – altijd en overal hetzelfde
Consistentie bij alle contactmomenten is essentieel om de merkbeleving te versterken. Dat betekent dat de nasmaak van het merk overal steeds hetzelfde moet zijn en dus dat de merkidentiteit altijd het uitgangspunt is. Hoe verschillend de contactmomenten ook zijn, de merkbeleving ‘moet’ hetzelfde zijn. Gezamenlijk creëren al deze momenten een nog sterkere ervaring en binding met het merk.
Een sterke merkidentiteit en consistentie in alle contactmomenten versterkt de merkbeleving.
Hoewel social media een krachtig medium is om blijdschap en/of andere positieve emoties te verspreiden, moeten merken daarbuiten voor dezelfde ervaring zorgen. De ervaring in de fysieke winkel of op kantoor, met de klantenservice, met de account-manager, mogen niet (te veel) afwijken van andere ervaringen met het merk. Practice what you preach!
Authenticiteit voorop
Het is bijna overbodig te vermelden dat authenticiteit cruciaal is in de kritische wereld van social media. Merken moeten streven naar oprechte interacties en echte emoties tonen. Het creëren van een echte connectie met de doelgroep(en) bouwt vertrouwen op en zorgt voor een duurzame merkbeleving.
Een merk wordt door duizenden kritische ogen 24/7 bewaakt.
Merken die niet echt zijn, vallen al snel door de mand en de kans is groot dat negativiteit rondom het merk zich sneller verspreidt dan de snelheid van een sneeuwbal die de berg afrolt.
Op social media
Op social media speelt ons leven zich voor een groot deel af. Zeker bij jongere generaties die de toekomst zijn. Zij zijn hiermee opgegroeid en dit is hun wereld. Dit is waar ze met hun vrienden praten en waar ze nieuwe vrienden maken. Lees meer over dit onderzoek.
Social-media-platformen, zoals in dit geval met name Instagram, hebben de manier veranderd waarop we onze ervaringen delen. De dopamine-shots die ons dit opleverden bleken onweerstaanbaar. Gebruikers zijn steeds meer gaan streven naar het creëren van perfecte momenten om anderen te imponeren.
Instagram en andere social-media-platformen bleken onweerstaanbaar en hebben onze manier van streven naar perfectie veranderd.
Het gevoel dat we daarmee ervaren is zo lekker… dit mede of vooral dankzij de eerder genoemde dopamine-shots. Helaas leidt dit soms wel tot een onechte weergave van ons leven; we moeten altijd blij zijn en alles moet altijd leuk of het liefst geweldig zijn.
Ook merken moeten hiertussen zien te schitteren. Hierdoor worden merken min of meer verplicht om content te delen die gericht is op het creëren van positieve emoties bij hun publiek… en de nodige dopamine-shots levert. Aanwezigheid is niet voldoende.
Merken moeten inspirerende verhalen vertellen, humor gebruiken of momenten van vreugde en verbondenheid delen om een blij gevoel bij hun volgers op te wekken en ze met het merk te verbinden.
Merken moeten nu met de Reels en Shorts 24/7 positieve emoties opwekken om zo hun publiek met inspirerende verhalen en humor aan zich te binden.
Hierbij zetten ze hoog in op visuele content en interactieve campagnes. Dit gebeurt momenteel steeds vaker met de inzet van de immens populaire korte video’s als de Reels en Shorts.*
Daarnaast moet het merk aanwezig zijn om de dialoog aan te gaan. Mensen willen gezien worden en zich gehoord voelen. Het beantwoorden van vragen, het bieden van ondersteuning en het erkennen van de inbreng van klanten, draagt in de regel bij aan een positieve merkbeleving en zal het gevoel van blijdschap versterken.
Ook hier moet de merkbeleving hetzelfde gevoel geven als op andere contactmomenten wil het de algehele merkbeleving versterken.
* Korte video’s als de Reels en Shorts zijn onderwerpen waarop we na onze Zomer van het “Logo en de Huisstijl’ uitgebreid op in gaan zomen. We hebben hiervoor zelfs 2 series van totaal 7 artikelen klaar staan. We delen niet alleen informaties over wat het is, maar ook over hoe je dit als organisatie in de lokale zakelijke dienstverlening kunt inzetten voor de merkbeleving en acquisitie. Wil je deze niet missen? Meld je dan direct even aan voor de gratis e‑mailalert. Klik hier.
Inspiratie voor de merkbeleving
Merken kunnen zowel online als offline ervaringen creëren die lang bijblijven. Laten we eerst eens kijken waar je offline aan kunt denken en kunt inzetten om het gevoel van de merkwereld over te brengen en te versterken. Daarna kijken we naar wat je hiervoor online kunt doen.
Gebruik beide lijsten ter inspiratie, want de lijsten zijn niet compleet en niet alles is inzetbaar voor ieder merk. Er zullen ook steeds weer nieuwe zaken bijkomen. Ga op onderzoek en kijk wat bij het merk en de doelgroep(en) past.
Bedenk ook dat ieder mens uniek is en verschillende stimuli dopamine kunnen activeren. Daarom zullen de genoemde voorbeelden niet op iedereen hetzelfde effect hebben.
Offline ervaringen
- Merkbelofte waarmaken;
- persoonlijke contact met aandacht voor detail;
- inrichting en sfeer kantoor of winkel(s);
- klantenservice;
- exclusieve evenementen (ga verder dan borrels, misschien een tentoonstelling, rondvaart…);
- product-demonstraties en -proeverijen;
- workshops en masterclasses;
- interactieve ervaringen in winkels of op kantoor (VR-ervaringen of interactieve displays);
- merkambassadeurs (juiste netwerk);
- samenwerkingen;
- loyaliteits-programma’s (beloningen);
- exclusieve cadeaus/beloningen;
- verpakkingsmaterialen (kun je zelfs bij diensten inzetten, be creative!);
- merchandise en verzamel-objecten;
- merkwaarden etaleren (sociaal, milieu, dieren…);
- speciale diensten of limited-edition-producten;
- wedstrijden.
En omdat herhaling werkt:
Zorg dat iedere ervaring zorgt voor dezelfde nasmaak!
Online ervaringen
Onderstaande lijst hebben we tijdens het bezoek aan dopamine al beknopt gedeeld. We vullen hieronder die punten aan met meer uitleg.
- Beloningen en kortingen – Gebruik loyaliteitsprogramma’s en exclusieve aanbiedingen om (trouwe) klanten te belonen. Speciale deals doen het vaak erg goed.
- Interactieve content – Denk onder andere aan quizzen, polls en wedstrijden waarbij je mensen betrekt en beloont voor hun deelname.
- Likes en reacties op social media – Door het ontvangen van likes, reacties en positieve feedback op social media kunnen mensen een gevoel van erkenning en waardering ervaren, wat dopamine vrij kan geven. Zeker als het om hun favoriete merk gaat. Wees betrokken en ga de dialoog aan!
- Exclusiviteit en schaarste – Het creëren van een gevoel van exclusiviteit en schaarste, kan mensen een gevoel van opwinding en beloning geven. Denk hierbij aan het aanbieden van iets unieks. Limited edition-producten en tijdelijke aanbiedingen op exclusieve content doen het goed.
- Persoonlijke aanbevelingen – Het doen van gepersonaliseerde aanbevelingen op basis van iemands voorkeuren en gedrag, kan een gevoel van persoonlijke erkenning en relevantie creëren. Ook dit kan vrijkomen van dopamine stimuleren.
- Visuele prikkels – Het gebruik van aantrekkelijke visuele elementen, zoals opvallende afbeeldingen, kleuren en ontwerpen, kan mensen aantrekken en een gevoel van esthetisch plezier opwekken. Kijk ook eens of je dit breder dan alleen op social media kunt inzetten.
- Inspirerende verhalen – Merken die inspirerende verhalen delen, roepen hiermee vaak positieve emoties op. Denk niet aan je eigen succesverhalen, maar liever aan die van klanten of verhalen met een diepere betekenis. Lees hierover meer in: Storytelling voor zakelijke dienstverleners • Wat, waarom, waar en hoe?.
- Interactie en betrokkenheid – Mensen willen zich verbonden voelen, dus zorg voor interactie en betrokkenheid bij de merk-community. Dit kan bijvoorbeeld niet alleen door het organiseren van online evenementen, groepsgesprekken of andere online meet-ups, maar bijvoorbeeld ook door (potentiële) klanten te betrekken bij product-ontwikkelingen en te maken beslissingen.
- Verrassing en nieuwigheid – Ook het creëren van verrassende en nieuwe ervaringen, kan mensen een gevoel van opwinding en nieuwsgierigheid geven en dopamine vrijmaken. Denk aan het lanceren van nieuwe producten, innovatieve functies of onverwachte content.
- Gamification – Dit is wat lastig, maar je kunt ook elementen uit games toevoegen aan de online merkbeleving. Denk dan aan badges, niveaus of virtuele beloningen. Dit kan mensen stimuleren om actief betrokken te zijn bij het merk en een gevoel van voldoening te ervaren bij het behalen van doelen.
Conclusie
Ook zonder de verbindende merkbeleving geen sterk merk
We leven (bijna) op social media en blijdschap via social media is een fenomeen dat steeds meer invloed heeft op ons leven. Social media heeft hierdoor ook een immense invloed op de merkwereld en de manier waarop merken met hun publiek communiceren.
Het creëren van een positieve beleving op social media is dan ook enorm belangrijk geworden om een concurrentie-voordeel te behalen, loyaliteit op te bouwen en een positieve reputatie te verwerven in de steeds veeleisender wordende markt.
Ons leven met social media heeft een immense invloed op het bouwen van sterke merken.
Dit gaat over het opbouwen van vertrouwen en het leveren van waarde die verder gaat dan alleen het product of de dienst zelf. Merken moeten hiervoor positieve en oprechte merkbelevingen bieden door de verbinding met de doelgroep(en) aan te gaan en te zorgen voor blijvende indrukken.
Dit gaat veel verder dan een logo of een huisstijl, want de merkbeleving biedt mensen een emotionele connectie, voldoet aan hun hedendaagse hoge verwachtingen en weet ze te inspireren.
Om aan deze marktwerking te voldoen en de concurrentie een stap voor te blijven of op de hielen te zitten, hebben we tijdens deze 2 excursies niet alleen diverse inzichten gedeeld, maar gelijk ook tips en ideeën.
Creëer een positieve beleving op social media, want dit is de sleutel tot de emotionele connectie en dus tot concurrentie-voordeel.
Pas toe in de strategie wat je kunt gebruiken om het merk te versterken. Ga ermee aan de slag en creëer die merkbeleving die past bij het merk én de doelgroep(en).
Wij wensen je hiermee heel veel succes en plezier. En uiteraard helpen we je met komende blogartikelen en in al onze blogartikelen je steeds verder met de merkbeleving.
En hoe zorg je dan voor zo’n onvergetelijk merkbeleving?
Laat alle informatie nu eerst bezinken. Zoek ontspanning. Huur een bootje, beklim een berg, dompel je onder in het nachtleven… pluk de dag zoals jij hem plukken wilt. Creatieve antwoorden komen vaak vanzelf en daarnaast is het misschien toch wel verstandig, effectief of gewoon super relaxed om hierbij professionele zorg in te schakelen.
Dit kan beginnen met een gratis Content Care Consult en lees ook de box hieronder even door.
Toekomstplannen
In volgende blogartikelen in deze luchtige én fascinerende serie van de ‘Zomer van het Logo en de Huisstijl’ nemen we je verder mee op reis. We reizen verder door de boeiende wereld van visuele identiteiten.
Dompel jezelf deze zomer onder in een zee van creativiteit en zet het merk in het zonnetje!
We komen langs nog meer inspirerende inzichten en praktische tips en delen steeds meer mooie reisverhalen. Na onze oversteek van Huisstijl naar Corporate Identity, Merkwereld, Dopamine en zojuist dit bezoek aan Merkbeleving, gaan we morgen langs de Brand Guide. Daarna lassen we een paar dagen rust in en kun je zelf op pad.
Tijdens deze dagen kun je ook in je hoofd gaan spelen met alle inspiratie van de afgelopen weken. Dinsdag vervolgen we dan onze reis weer en komen eindelijk aan op onze hoofdbestemming: het wereldberoemde Logo.
Excursie of uitstapje gemist? Of verder inzoomen?
Dan vind je het overzicht met alle verslagen hier.
Hoe zorg je dat je verder niets meer mist?
Wil je deze en andere blogartikelen om van het merk, de website en/of de app een succes te maken niet missen? Dan is het geen slecht idee om je onderaan direct even aan te melden voor de gratis e‑mailalert. Tenminste, als je dat nóg niet gedaan hebt. Je ontvangt dan van ons een melding wanneer er een nieuw artikel online staat.
Zo mis je niets en zien we jou hier binnenkort weer terug. Tot gauw!
Wij helpen met de zorg voor de merkbeleving
Het is duidelijk. Dopamine speelt een belangrijke rol voor een onvergetelijke merkbeleving die nodig is voor een emotionele band met de doelgroep(en). Door hierin te investeren, kun je het merk meer dan versterken. Door op een intrigerende manier verbinding te maken met de doelgroep(en), bouw je aan klantloyaliteit, maak je een duurzame impact in de markt en heeft de concurrentie het nakijken.
Bij the Content Care Company zijn we dan ook meer dan doordrongen van het belang van dit soort zaken. Wij bieden ondersteuning bij het ontwikkelen, implementeren en uitvoeren ervan. Of je nu hulp zoekt bij een onderscheidende en verbindende merkbeleving of bij het uitvoeren van de ideeën, wij staan klaar met de juiste zorg, expertise, ervaring en middelen. We kunnen hierin begeleiden of geheel ontzorgen.
Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe wij kunnen helpen bij het creëren van een sterk merk. Samen kunnen we het merk laten opvallen, bereik je de voordelen van een sterk merk én zorgen we voor een duurzame verbinding met de doelgroep(en).
Het enige dat je hiervoor nu moet doen, is bellen met: [nummer opgeheven].
Huisstijl in een dag
Wil of moet je lager inzetten? Kijk dan eens bij Dagje Huisstijl. In een dag maken we samen met jou het logo en pakken we ook nog andere zaken op. We werken zelfs jouw eigen ideeën uit. Je gaat nooit met lege handen naar huis.
Over de auteur
Nancy Moorman
Nancy Moorman noemt zichzelf het liefst ‘gewoon’ contentmaker of merkenbouwer, maar dit dekt niet de lading van wat ze onze klanten biedt. Ze zit al jaren in het vak en is door haar karakter zeer breed onderlegd en altijd even toegewijd. Nancy begon ooit als werktekenaar, maar schoolde al snel bij tot copywriter.
Daarna deed de Mac zijn intrede in de grafische wereld en Nancy verkende als een van de eersten de mogelijkheden. Dat doet ze eigenlijk met alles. Voor onze klanten kijkt ze ook altijd naar de beste oplossingen en is daarbij dus niet wars van innovaties. Geen detail verliest ze uit het oog en… wat beter kan, kan beter!
Mis nooit meer een artikel met onze gratis e‑mailalert
Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws, de trends, tips en andere interessante informatie op het gebied van branding, content-marketing, zakelijk bloggen, conversie-optimalisatie, SEO en alles daaromheen? Meld je dan direct even aan voor onze gratis e‑mailalert.
Ook wij gaan vertrouwelijk om met persoonsgegevens.