Merkwereld • Wat is het en waarom is het belangrijk voor de merkidentiteit?
Het creëren van een succesvol merk gaat veel verder dan alleen een logo en een huisstijl. Het gaat om het ontwikkelen van een complete beleving rondom het merk; om de merkwereld. Dit is een wereld die mensen raakt en een blijvende indruk achterlaat.
Dit is een wereld waarin het merk zich op een unieke verbindende wijze onderscheidt van de concurrentie. Tenminste, dat is hoe het zou moeten zijn. We gaan op excursie naar de merkwereld!
Dit blogartikel is een direct vervolg op: Corporate identity • Wat is het en waarom is het belangrijk voor bedrijven?. Het kan slim zijn om deze eerst te lezen, maar waar nodig verwijzen we sowieso met handige linkjes naar specifieke informatie in dat artikel.
Wat staat er vandaag op het reisprogramma?
De ‘Zomer van het Logo en de Huisstijl’ is een luchtige én fascinerende serie die jou deze zomer meeneemt op een reis door de boeiende wereld van visuele merkidentiteiten. We reizen via (nieuwe) inspirerende inzichten, komen langs praktische tips en delen ook nog mooie reisverhalen.
We hebben Huisstijl al uitvoerig bezocht en zijn deze week overgestoken naar Corporate Identity. Niet ver van Corporate Identity ligt Merkwereld, welke we vandaag gaan verblijden met ons bezoek. Ga je weer mee?
Excursie of uitstapje gemist?
Dan vind je alle verslagen hier.
Eerst meer weten?
Lees dan:
- Wat is branding? • Een gedetailleerde uitleg over de sleutel tot een sterk merk
- Wat is een merk en wat is een sterk merk? • 1/4
- Branding biedt (juist) volop kansen voor dienstverleners
Of ga naar het overzicht van alle blogartikelen over branding. Wil je dat wij je op de hoogte houden van nieuwe artikelen op het gebied van branding en gerelateerde onderwerpen? Meld je dan direct even aan voor de gratis e‑mailalert. Klik hier.
Inleiding
Wat is de merkwereld?
Onze definitie
Een merkwereld is het geheel aan signalen dat een merk uitzendt en dus wat de merkidentiteit communiceert, het merk tot leven brengt en uiteindelijk zorgt voor de merkbeleving.
Met andere woorden
Of je de merkwereld nou een betoverend universum, een magische ruimte, gelaagd domein of een ecosysteem noemt, het gaat om het geheel van op elkaar inspelende factoren. Deze factoren kunnen elkaar en het merk versterken, maar ook afbreuk aan elkaar doen.
Een merkwereld is de totale belevingswereld die een merk creëert voor 1 of voor alle doelgroepen. Dit heeft te maken met het merkgevoel en de ‘sfeer’ en de ‘emoties’ die door de doelgroep(en) aan het merk worden gekoppeld.
De merkwereld is het totale plaatje van wat het merk is én wat het betekent voor de doelgroep.
De merkwereld gaat dus véél verder dan het logo en de huisstijl en bij vrijwel ieder sterk merk kun je er vergif op innemen dat de factoren elkaar versterken en de doelgroep(en) aan het merk verbinden, maar aan welke factoren en elementen kun je zoal denken?
De merkwereld omvat alle aspecten en dus alle merksignalen van het merk, zoals:
- visuele elementen en dus de uitstraling;
- emotionele elementen en dus wat het merk werkelijk doet en betekent;
- verhalende elementen en dus hoe het merk communiceert en verbinding creëert.
Zaken die hier voor de basis leggen of van grote invloed op zijn:
- merkidentiteit;
- doelgroep(en);
- merkbeleving.
Hierop komen we straks terug.
De merkwereld is een gelaagd universum waarin het merk op betoverende wijze tot leven komt.
Een merkwereld omvat alle aspecten van het merk, van de waarden en emoties die het merk vertegenwoordigen tot de visuele identiteit en de producten of diensten. Het zorgt of is de totale ervaring die de doelgroep(en) hebben met het merk.
Waarom is een sterke merkwereld belangrijk?
Een sterke merkwereld zorgt voor herkenning en een positieve reputatie. Het draagt bij aan het onderscheid van de concurrentie, maar het belangrijkste is de bijdrage aan de band tussen merk en doelgroepen. Dit gaat over merktrouw, klantloyaliteit en een hogere merkmeerwaarde.
Een sterke merkwereld draagt bij aan het succes van het merk. Het is dus enorm belangrijk om te investeren in de ontwikkeling van de juiste merkwereld. De juiste merkwereld is die wereld waarin alle factoren en elementen elkaar versterken en zo een succesvol merk creëren.
Bewustzijn van de gewenste merkwereld is de weg naar succes.
Het is dan ook essentieel dat organisaties en merken zich bewust zijn van de merkwereld die ze (willen) creëren. Ze moeten zich bewust zijn van wat het is en wat het betekent, van wat ze daarvoor moeten doen én wat ze daarvoor moeten laten.
Laten we verder kijken.
Wat zijn de merkwerelden? (mv)
Een merk kan ook per doelgroep een andere belevingswereld creëren. Het DNA en de kern- en merkwaarden blijven altijd wat ze zijn, maar door een iets andere sfeer neer te zetten en de communicatie-stijl wat aan te passen, kun je toch een andere doelgroep aanspreken.
Een merk kan bijvoorbeeld verschillende merkwerelden creëren voor jongeren en voor ouderen, voor mannen en voor vrouwen, voor sporters en voor kunstliefhebbers, et cetera, et cetera.
Wij weten dat je woorden als communicatie-stijl ook aan elkaar mag schrijven, maar doen dat ‘online’ om 2 weloverwogen redenen niet. Lees meer.
Wat is het verschil tussen een merkwereld en merkenwereld?
Wat is een merkwereld?
Zoals je hierboven kunt lezen, verwijst de term ‘merkwereld’ naar de totale belevingswereld die een merk creëert voor zijn doelgroep(en). Het draait hierbij om alle merksignalen.
Wat is een merkenwereld?
De term ‘merkenwereld’ hoor je in deze context ook soms vallen, maar heeft geen duidelijke definitie. Men kan dan hiermee ‘merkwerelden’ bedoelen en dan de verschillende belevingswerelden die merken creëren voor hun verschillende doelgroepen.
Merkenwereld kan ook betrekking hebben op de omgeving (wereld) waarin het merk zich bevindt. Dit gaat over de markt of de industrie waarin het zich beweegt. Samen met andere gelijksoortige merken vormt het merk dan een ‘wereld’ waarin consumenten kunnen kiezen tussen deze merken en hun producten of diensten die in meer of mindere mate op elkaar lijken.
Merkenwereld heeft dus een bredere betekenis dan merkwerelden. Letterlijk en figuurlijk.
Voorbeelden van merkwerelden
Laten we eerst eens kijken naar bekende merken die een zeer herkenbare merkwereld wisten te schapen.
- Adidas – Dynamische wereld met 3 strepen.
- Airbnb – Avontuurlijk en gastvrij.
- Apple – Innovatief en minimalistisch.
- Burberry – Karakteristiek wederkerend patroon.
- BMW – Luxe en rijplezier.
- Chanel – Luxueuze en elegante wereld.
- Coca-Cola – Plezier en gezelligheid.
- Disney – Magische en betoverende wereld.
- Harley-Davidson – Vrijheid en rebellie.
- IKEA – Functioneel en betaalbaar.
- LEGO – Speelse en uitdagende wereld.
- McDonald’s – Snelle en vrolijke wereld.
- Nike – Energieke en sportieve wereld.
- Patagonia – Duurzaam en avontuurlijk.
- Starbucks – Huiselijke koffiebeleving.
- Tesla – Innovatief en duurzaam universum.
- Victoria’s Secret – Verleidelijke en glamoureus.
Deze merken hebben allemaal unieke merkwerelden gecreëerd die resoneren met waarnaar hun doelgroep(en) op zoek zijn. De voorbeelden illustreren hoe merkwerelden de merknaam versterken door middel van consistentie, herkenbaarheid en het creëren van een specifieke verbindende beleving voor hun doelgroep(en) waarmee het merk zich overduidelijk onderscheidt van de concurrentie.
De relatie tussen merkwereld en branding
Branding en de merkwereld zijn natuurlijk nauw met elkaar verbonden en vormen een onlosmakelijke relatie. De merkwereld omvat de diepere en breedst mogelijke beleving van een merk, terwijl branding zich richt op het (strategisch) communiceren van die beleving naar de buitenwereld.
De merkwereld is gebaseerd op de merkidentiteit en vormt zelf weer de basis waarop branding verder kan borduren. Het biedt de nodige inspiratie en richting voor de visuele identiteit, de communicatie-boodschappen en de merkervaringen die worden gecreëerd in het kader van branding.
Dankzij de merkwereld en de branding kan het merk relaties bouwen met de doelgroep(en).
Tegelijkertijd versterkt branding de merkwereld. Het zorgt voor het consistent en doelgericht uitdragen van de merkidentiteit en voor waardevolle interacties met de doelgroep(en). Het is door middel van branding dat de merkwereld tot leven kan komen en impact heeft op de ervaringen van de doelgroep(en) met het merk.
Oftewel: de merkwereld en branding werken samen om een krachtige, samenhangende en verbindende merkbeleving te creëren die de juiste impact heeft op de doelgroep(en) en het merk duidelijk onderscheidt van anderen in zijn soort.
En hoe zit het dan met de corporate identity?
Stel je de merkwereld voor als een getalenteerde kok, die een meesterwerk creëert in de keuken. De merkwereld is als de kok, die met passie en creativiteit de essentie van het merk vastlegt en vertaalt naar een unieke smaakvolle beleving.
De corporate identity fungeert als het gerecht zelf. Het vormt de hoogwaardige ingrediënten die de basis zijn van het gerecht. Denk aan de unieke smaken, texturen en kleuren die de identiteit van het merk weerspiegelen. Gebruikt de kok alleen water en meel voor de pasta of ook ei?
Het gerecht wordt zorgvuldig samengesteld met behulp van de ingrediënten uit de merkwereld. De kok gebruikt steeds hetzelfde meel en haalt de eieren steeds bij dezelfde boer. Zo stelt hij de bezoekers van het restaurant nooit teleur. De corporate identity geeft ook richting aan de branding.
De merkwereld is als een getalenteerde kok die de essentie vertaalt naar een unieke smaakvolle beleving en een blijvende indruk achterlaat.
De branding zorgt ervoor dat het gerecht op de juiste manier wordt opgediend. Het zorgt niet alleen ervoor hoe het gericht op het bord ligt en dat het op de juiste temperatuur wordt opgediend, maar zorgt ook voor de juiste sfeer in het restaurant. De branding zorgt ervoor dat het gerecht op de juiste manier wordt gepresenteerd aan de buitenwereld.
De smaak, de boodschap en de ervaring zijn zo consistent en herkenbaar.
Samen vormen de merkwereld, de corporate identity en de branding een culinair meesterwerk. Ze werken harmonieus samen om een onvergetelijke smaaksensatie te creëren die het merk onderscheidt en een blijvende indruk achterlaat bij de doelgroep(en).
Merkwereld en de verkleinde rol van het logo
We leven in een wereld waarin miljoenen – vaak goedkope – logo’s de markt overspoelen. In deze wereld zijn merkwerelden van onschatbare waarde en de sterkste merken weten hier goed geld aan te verdienen. Hoe zit dat?
Appels met peren vergelijken
Wanneer je merkwerelden met logo’s gaat vergelijken, is het als appels met peren vergelijken. Toch willen we een punt maken en dat is een heel belangrijk punt, want van een logo wordt vaak verwacht dat het de merkwereld wel eventjes vervangt.
Met hun merkwereld stijgen sterke merken uit boven de chaos en overvloed aan logo’s.
Dat kan niet en mag dus ook niet verwacht worden van een logo. Het merk zal zelf hiervoor toch echt zijn best moeten doen.
De merkwereld heeft een veel diepere betekenis
In vergelijking met logo’s bieden merkwerelden de mogelijkheid om het aanbod op een duidelijkere en betere manier te presenteren en te onderscheiden van de rest. Een manier dat een eenvoudig plaatje of logo in de verste verte niet eens weet te benaderen; een manier die je ook niet van deze zaken mag verwachten.
Dit maakt merkwerelden zo enorm waardevol, maar een merkwereld omvat natuurlijk ook veel meer dan een plaatje. Het zijn alle aspecten die het merk tot een sterk merk maken.
De merkwereld moet zorgen dat niet alleen het merk, maar bijvoorbeeld ook het logo de juiste lading krijgt.
Merkwerelden zijn veelzijdig en dynamisch. Ze kunnen zichzelf ontwikkelen en weten zich ongekunsteld aan te passen aan veranderende markten. Merkwerelden zijn dus ook absoluut geen bedachte concepten die op zichzelf staan, wat een logo in beginsel wel is.
Authentiek versus ontworpen
Daarentegen zijn merkwerelden juist weer heel diep geworteld in de merkidentiteit en putten daaruit ook hun kracht. Ook al weten de takken uit te waaieren, zolang ze verbonden blijven met de stam blijven ze ook een logisch en samenhangend geheel vormen.
Achter een mooi logo kun je niet een gammele merkwereld verstoppen, andersom kan het meestal wel.
Het is aan de merkwereld om te zorgen dat niet alleen het merk wordt geladen met de juiste emoties, maar ook het logo. Een goed geladen logo zal uiteinde organisatie lijk de merkwereld vertegenwoordigen, hoe mooi of hoe lelijk dat logo ook is.
Leg meer nadruk op de merkwereld
Onder aanvoering van Michael Manchipp* zijn er de afgelopen jaren wereldwijd verhitte discussies geweest over de rol van het logo. Deze rol is door het veranderde marketing-landschap onder spanning komen te staan. Hoe zit dat?
Vergeleken met de vorige eeuw waar logo’s steeds relevanter werden ten gevolge van de industrialisatie, leven we inmiddels in een wereld waar de informatie ons om de oren vliegt. We hebben ons ook al leren afsluiten voor allerhande marketing-uitingen.
In een wereld van informatie-overload, wat is de rol van weer een nieuw logo?
Tegelijk leven we op social media en willen we ons graag verbinden met anderen. Merken spelen daarin hoe dan ook een belangrijke rol, zeker bij de jongere generaties. Hoe kritisch deze generaties ook zijn, merken verbinden (nog steeds) hun fans met elkaar.
En dan nu de hamvraag: hoe groot denk je dat hierin de rol van het logo is?
Ga naar je favoriete social-media-platform, zoek je favoriete A‑merk en kijk naar de rol van het logo? Kijk naar wat ze posten en ontdek de kracht daarvan. Dit is wat zorgt voor de merkbeleving. Dit is wat de merkwereld communiceert. is dat het logo of is er meer?
Hoewel wij hoog inzetten op meer, zijn we ons ook bewust dat uitzonderingen de regel bevestigen en dat niet iedereen zijn ‘bias’ (overtuiging) zomaar aanpast na het lezen van dit stuk.
Dit zou zomaar kunnen betekenen dat je aan de slag moet met de merkwereld, terwijl je net een nieuw logo hebt. Niet fijn. Ontkennen doet dan beter slapen.
Maar zou het niet enorm zonde zijn om het logo niet te laden?
* Michael Manchipp is zelf een grafisch ontwerper en medeoprichter van het ontwerpbureau ‘SomeOne’. Hij begon deze discussie met een blog. Hierop komen we deze zomer tijdens onze ‘Zomer van het Logo en de Huisstijl’ nog terug en wel tijdens ons eerste bezoek aan het logo. Wil je dit niet missen? Meld je dan direct even aan voor de gratis e‑mailalert. Klik hier.
Bouwstenen van een effectieve merkwereld
Al aan het begin van deze excursie vertelden we dat de merkwereld verder gaat dan een logo en een huisstijl. We schreven dat de merkwereld afhankelijk is van de merkidentiteit, de doelgroep(en) en de uiteindelijk merkbeleving. We beloofden hierop terug te komen.
- Merkidentiteit – De merkidentiteit legt de basis voor de merkwereld en dus voor de emotionele band met de doelgroep(en). Hiervoor moet de merkidentiteit dan wel duidelijk zijn. Dit gaat over het definiëren van het DNA, de unieke waarden, visie, missie, merkbelofte, bedrijfscultuur en de (gewenste) positie ten opzichte van de concurrenten.
- Doelgroep(en) – Om met de merkwereld de onmisbare connectie met de doelgroep(en) te creëren moet er een diepgaand begrip zijn van de behoeften, wensen en voorkeuren van deze mensen.
- Merkbeleving – Het creëren van een consistente en verbindende ervaring door alles wat het merk bewust en onbewust doet en laat om de doelgroep te betrekken en te betoveren.
Na bovenstaande zou niet alleen het concept van de merkwereld duidelijk moeten zijn, maar ook de enorm belangrijke rol voor het bestaansrecht van het merk. Het onderstreept de relevantie en zorgt voor duurzaamheid, maar hoe ontwikkel je dan een complete merkwereld die mensen raakt en een blijvende indruk achterlaat?
Dat is niet makkelijk en begint bij zelfkennis; bij het 1e punt van de lijst hier vlak boven. En natuurlijk bij de doelgroep(en); het 2e punt. Vervolgens kun je de meeste elementen clusteren en zou je uit kunnen komen op de volgende groepen:
- visuele elementen;
- emotionele elementen;
- verhalende elementen.
Deze elementen creëren samen een consistente en aantrekkelijke merkbeleving voor de doelgroep.
Belangrijke noot
Het is belangrijk om te beseffen dat als iets anders verloopt dan volgens de algemeen geldende norm, dat absoluut niet wil zeggen dat het dan niet goed gaat of zelfs fout gaat.
Zaken als eisen, voorwaarden, stappenplannen en andere richtlijnen die we via onze uitingen delen, zijn slechts bedoeld als algemene leidraad en/of ter inspiratie en variëren per merk en situatie.
Sowieso is het altijd raadzaam om bij dit soort zaken professioneel advies in te winnen. Zie verder onze algemene disclaimer.
Visuele elementen
Een sterke visuele identiteit is essentieel voor een merkwereld en dan zijn we weer terug waar we deze reis begonnen: bij de huisstijl. De huisstijl is zelfs een van belangrijkste aspecten van de merkwereld. Deze bestaat uit elementen als het logo, kleuren, typografie (lettertypen) en andere visuele elementen die het merk weerspiegelen.
Deze elementen worden zorgvuldig gekozen om de waarden en persoonlijkheid van het merk over te brengen en continu de juiste merkbeleving te creëren. Naast het ontwikkelen van de huisstijl, is het natuurlijk ook belangrijk om deze consistent toe te passen in alle communicatie-uitingen van het merk.
Het huisstijl-handboek
Een huisstijl-handboek is dan een waardevol hulpmiddel. Het omvat alles voor het efficiënt en correct gebruik van de huisstijl. Het handboek helpt niet alleen interne teams, maar ook externe partners en leveranciers om de merkidentiteit op de juiste manier te vertalen. Dit waarborgt een consistente merkbeleving.
We zijn tijdens deze zomerse reis ook reeds gestopt bij het huisstijl-handboek.
Verder inzoomen? Ga naar:
Emotionele elementen
Een merkwereld gaat niet alleen over producten of diensten verkopen, maar ook – of vooral – emoties en waarden overbrengen. Om te beginnen kan een merk onder andere stoer, sexy, betrouwbaar, speels en bijvoorbeeld innovatief of sportief zijn.
Daarnaast zijn er dan de waarden. Hierbij kun je denken aan zaken als duurzaamheid, klantgerichtheid, betrouwbaarheid en kwaliteit en innovatie.
In de merkwereld komen emoties en waarden samen en vormen de sleutel tot sterke relaties met de doelgroep(en).
Door deze eigenschappen, waarden en bijbehorende emoties te communiceren en te ervaren, kan er een sterke band ontstaan tussen het merk en de doelgroep(en).
Het gaat hierbij wel om de emoties die je als merk kunt, wilt en moet uitdragen. Hierin moet het merk congruent en consistent zijn en dus mixed en crossed signals voorkomen. Gebeurt dat niet op de gewenste manier, dan komt het merk al snel onbetrouwbaar over.
Wanneer het merk trouw blijft aan de merkidentiteit, kan dit eigenlijk niet gebeuren.
Verhalende elementen
Verhalende elementen van de merkwereld hebben te maken met hoe een merk verhalen vertelt om een connectie te maken met zijn doelgroep(en).
Dit betekent dat het merk gebruikmaakt van verhalen, symbolen en emoties om zijn boodschap over te brengen en een bepaalde beleving te creëren. Verhalende elementen en emotionele elementen hebben veel overeenkomsten en hoeven ook niet per se los van elkaar te worden gezien.
Verhalende elementen kunnen bijvoorbeeld bestaan uit:
- geschiedenis van het merk;
- waar het merk voor staat (visie en missie);
- waarden en overtuigingen die het merk heeft;
- personages of mascottes die het merk vertegenwoordigen.
Verhalen kunnen worden gebruikt in verschillende communicatie-uitingen, zoals traditionele marketing-uitingen als advertenties en commercials, website-content, posts op social media en video-content. Ze helpen het merk om een emotionele band met de doelgroep op te bouwen en zorgen voor een betekenisvolle ervaring.
Verhalende elementen kunnen ook als visuele elementen ingezet worden. Denk dan aan symbolen, metaforen en beeldspraak in de vorm van bijvoorbeeld logo’s, kleuren en typografie (lettertypen) en andere grafische vormen. Ook slogans en taglines horen in dit rijtje thuis.
Producten en diensten
Natuurlijk maken ook de producten en diensten deel uit van de merkwereld. Het is belangrijk dat deze naadloos aansluiten bij de merkidentiteit én dat ze van goede kwaliteit zijn.
Conclusie
Ook zonder de betoverende merkwereld geen sterk merk
Een sterke merkwereld is de sleutel tot het opbouwen van een succesvol merk. Het gaat verder dan alleen het visuele aspect en gaat in de kern voornamelijk over de merkbeleving. Het is wat sterke merken onderscheidt van generieke concurrenten en wat het vermogen heeft om consumenten te betoveren en binden.
De merkwereld is de totale beleving die je creëert voor de doelgroep(en). Het zijn de Adidas-strepen op de zijkant van de schoen of de pijp van het trainingspak, bij de ingang van de winkel en op het eindbeeld van de tv-reclame. Het is de samensmelting van waarden, persoonlijkheid en expressie die de merkidentiteit weerspiegelen en een blijvende indruk achterlaat.
Een sterke merkwereld vormt de basis voor een merk dat impact heeft en de harten van consumenten verovert.
Door een samenhangende en zichzelf versterkende corporate identity te creëren en deze consequent toe te passen op alle touchpoints, bouwt een merk aan een sterke merkwereld. Dit is wat merken onderscheidt en een diepere betekenis geeft aan hun logo’s en producten. Het is de merkwereld die de doelgroep(en) weet te betoveren en te binden.
Dus, onthoud: een succesvol merk gaat verder dan alleen een logo of een naam. Het draait om het bouwen van een samenhangende merkwereld die de juiste emoties oproept, de juiste verhalen vertelt en een onvergetelijke ervaring biedt aan de doelgroep(en).
En hoe kom je dan aan een betoverende merkwereld?
Deze wordt zorgvuldig gecreëerd. De belangrijkste bouwstenen hiervoor hebben we hierboven gedeeld. Laat alle informatie bezinken. Zoek ontspanning. Ga wandelen, zwemmen of gewoon lekker luieren. Creatieve antwoorden komen vaak vanzelf en daarnaast is het misschien toch wel verstandig, effectief of gewoon super relaxed om hierbij professionele zorg in te schakelen.
Dit kan beginnen met een gratis Content Care Consult en lees ook de box hieronder even door.
Toekomstplannen
In volgende blogartikelen in deze luchtige én fascinerende serie van de ‘Zomer van het Logo en de Huisstijl’ nemen we je verder mee op reis. We reizen verder door de boeiende wereld van visuele identiteiten.
Dompel jezelf deze zomer onder in een zee van creativiteit en zet het merk in het zonnetje!
We komen langs nog meer inspirerende inzichten en praktische tips en delen steeds meer mooie reisverhalen. Na onze oversteek van Huisstijl naar Corporate Identity en dit indrukwekkende bezoek aan Merkwereld, rijden we door richting Merkelementen en Merksignalen.
Daarna lassen we een korte pauze in en steken we over naar Dopamine, Merkbeleving en komen we langs de Brand Guide. Vervolgens komt onze reis dan eindelijk bij onze hoofdbestemming: het wereldberoemde Logo.
Excursie of uitstapje gemist? Of verder inzoomen?
Dan vind je het overzicht met alle verslagen hier.
Hoe zorg je dat je verder niets meer mist?
Wil je deze en andere blogartikelen om van het merk, de website en/of de app een succes te maken niet missen? Dan is het geen slecht idee om je onderaan direct even aan te melden voor de gratis e‑mailalert. Tenminste, als je dat nóg niet gedaan hebt. Je ontvangt dan van ons een melding wanneer er een nieuw artikel online staat.
Zo mis je niets en zien we jou hier binnenkort weer terug. Tot gauw!
Wij helpen met de zorg voor de merkwereld
Het is duidelijk. Niet alleen een goed gedefinieerde corporate identity is van cruciaal belang voor organisaties om hun uniciteit en waarde over te brengen aan hun doelgroep(en), maar ook een krachtige merkwereld speelt hierin een rol. Door hierin te investeren, kun je het merk meer dan versterken. Door verbinding te maken met de doelgroep(en), bouw je aan klantloyaliteit, maak je een duurzame impact in de markt en heeft de concurrentie het nakijken.
Bij the Content Care Company zijn we dan ook meer dan doordrongen van het belang van deze zaken. Wij bieden ondersteuning bij het ontwikkelen, implementeren en uitvoeren ervan en staan klaar met de juiste zorg, expertise, ervaring en middelen. We kunnen hierin begeleiden of geheel ontzorgen.
Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe wij kunnen helpen bij het creëren van een sterk merk. Samen kunnen we het merk laten opvallen, bereik je de voordelen van een sterk merk én zorgen we voor een duurzame verbinding met de doelgroep(en).
Het enige dat je hiervoor nu moet doen, is bellen met: [nummer opgeheven].
Huisstijl in een dag
Wil of moet je lager inzetten? Kijk dan eens bij Dagje Huisstijl. In een dag maken we samen met jou het logo en pakken we ook nog andere zaken op. We werken zelfs jouw eigen ideeën uit. Je gaat nooit met lege handen naar huis.
Over de auteur
Nancy Moorman
Nancy Moorman noemt zichzelf het liefst ‘gewoon’ contentmaker of merkenbouwer, maar dit dekt niet de lading van wat ze onze klanten biedt. Ze zit al jaren in het vak en is door haar karakter zeer breed onderlegd en altijd even toegewijd. Nancy begon ooit als werktekenaar, maar schoolde al snel bij tot copywriter.
Daarna deed de Mac zijn intrede in de grafische wereld en Nancy verkende als een van de eersten de mogelijkheden. Dat doet ze eigenlijk met alles. Voor onze klanten kijkt ze ook altijd naar de beste oplossingen en is daarbij dus niet wars van innovaties. Geen detail verliest ze uit het oog en… wat beter kan, kan beter!
Mis nooit meer een artikel met onze gratis e‑mailalert
Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws, de trends, tips en andere interessante informatie op het gebied van branding, content-marketing, zakelijk bloggen, conversie-optimalisatie, SEO en alles daaromheen? Meld je dan direct even aan voor onze gratis e‑mailalert.
Ook wij gaan vertrouwelijk om met persoonsgegevens.