SEO, AI en zoekwoorden • Wat brengt de toekomst voor lokale dienstverleners? • 3/3 [to‑do 2]
Na spraakgestuurde assistenten worden ChatGPT, Copilot, Gemini en straks SGE in Google’s zoekmachine steeds vaker gebruikt om informatie te vergaren. Zoekwoorden worden zoekvragen en zoekmachines, zoekresultaten en SEO-praktijken veranderen ingrijpend.
Maar wat betekent dit voor lokale partijen in de dienstverlenende sector?
Welke impact heeft dit op commerciële, financiële en juridische dienstverleners, kleinere partijen in de gezondheidszorg, welzijn, lichamelijke en persoonlijke verzorging of organisaties in de educatieve sector?
Moeten zij zich zorgen maken? Hoe gaat hun SEO en ranking er straks uitzien? En wat moeten ze doen? Wat kunnen ze doen?
Het antwoord hierop is simpel:
SEO-strategieën moeten zich nu aanpassen aan de veranderingen in het zoekgedrag door generative AI.
Maar dan? Hoe doe je dat?
We pakken onze glazen bol er voor de laatste keer bij, tonen je de laatste belangrijkste veranderingen en zoomen verder in op je SEO-strategie van vandaag en morgen.
Wat gaan we doen?
In deze serie koppelen we de oplossingen aan de gevolgen van de opkomst van generative AI en lopen die stuk voor stuk door. Door het inzetten op onderstaande oplossingen, kun je op dit moment de content relevant houden en zo goed als mogelijk inspelen op de AI-gedreven zoekomgeving van de toekomst.
Dit is wat je nu als lokale dienstverlener kunt doen om te zorgen dat je vindbaar blijft of misschien wel beter vindbaar wordt. Helaas zijn er geen garanties, want alles is op dit gebied in beweging… en niet zo’n beetje ook.
- Deel 1 – We beginnen met een blik in de toekomst en zoomen in op SGE en de veranderende wereld van SEO. Terug naar deel 1.
- Deel 2 – Aan de hand van de veranderingen, helpen we je op weg de SEO-strategie future proof te maken. We delen de 1e helft. Terug naar deel 2.
- Deel 3 – We gaan verder waar we in deel 2 stopten en richten ons in dit deel met name op social media, lokale SEO en video-content.
Eerst meer weten?
Of ga naar het overzicht van alle blogartikelen over zoekmachine-optimalisatie (SEO). Wil je dat wij je op de hoogte houden van nieuwe artikelen op het gebied van zoekmachine–optimalisatie en gerelateerde onderwerpen? Meld je dan direct even aan voor de gratis e‑mailalert. Klik hier.
Inhoud
Terugblik & inleiding
Veranderingen zoekgedrag en de impact op lokale dienstverleners
Een terugblik en samenvatting van deel 1 waarin we inzoomden op oorzaken, gevolgen en mogelijke toekomstige gevolgen kun je lezen in deel 2. Gebruik hiervoor de 1e link. Wil je weten wat SGE betekent, ga dan naar de box ‘Wat is Search Generative Experience (SGE)?’ in deel 1.
We vatten het hieronder nog eens en wat korter samen.
Een ware revolutie in ons zoekgedrag
De opkomst van generatieve kunstmatige intelligentie (generative AI) heeft ons zoekgedrag verandert en deze verandering is nog in volle gang. Onze nieuwe zoekmethoden tonen antwoorden zonder dat we websites hoeven te bezoeken.
Daarnaast passen de zoekmachines zich hierop aan. SGE is hierop het antwoord van Google. SGE staat voor Search Generative Experience en geeft antwoorden die sterk lijken op die van bijvoorbeeld ChatGPT van OpenAI, Copilot van Microsoft en Gemini van Google.
Onze nieuwe manier van zoeken toont antwoorden zonder dat we websites hoeven te bezoeken. Dit doet meer dan de click rate dalen.
Het antwoord van SGE op een zoekvraag vat de kern van verschillende bronnen samen tot 1 geheel, is compact en toch duidelijk en voorzien van de bronnen. Wat wil je nog meer?
Klikken naar websites is vrijwel overbodig, of je moet het naadje van de kous willen weten. Dit is – zacht uitgedrukt – enorm nadelig voor de zichtbaarheid, vindbaarheid en het website -verkeer van partijen in de dienstverlening. Deze partijen zetten altijd hoog in op behulpzame (informatieve en educatieve) content voor hun zoekmachine-optimalisatie (SEO), maar wat nu?
Hoe we het ook wenden of keren veel lokale SEO-strategieën moeten zich nu aanpassen om de concurrentie voor te blijven.
Voor deze partijen is het cruciaal om hun SEO-strategieën direct aan te passen en dat geldt voor lokale dienstverleners van ieder formaat. Tenminste, als zij relevant willen blijven in het veranderende digitale landschap. Hierin moeten zij niet alleen zien te concurreren met de grotere merken, maar ook met lokale concurrenten die al content geoptimaliseerd voor dit zoekgedrag aanbieden.
Verder inzoomen?
Wil je meer weten over SGE en wat het gaat of kan gaan betekenen? Ga dan naar de box ‘Wat is Search Generative Experience (SGE)?’ in deel 1.
Onze oplossing heb je al voor je
Om de impact van AI en SGE op SEO te begrijpen, bieden we je deze serie blogartikelen aan. In deel 1 zoomden we in op de veranderingen en in deel 2 zijn we gestart met de oplossingen die we koppelden aan de belangrijkste veranderingen. We liepen ze stuk voor stuk door.
Hiermee kon je daadwerkelijk de strategie aanpassen en direct aan de slag. Daarmee gaan we nu verder.
Welke veranderingen zijn er en wat kun je (nu al) doen?
Het is duidelijk. Met alle veranderingen in het zoekgedrag, komen mensen opeens niet vaak meer verder dan het antwoord dat ze krijgen van generative AI. De gevolgen op de hieronder genoemde zaken worden steeds duidelijker.
- Zoekopdrachten Zie deel 2.
- Beantwoording van vraag Zie deel 2.
- Zoekintentie Zie deel 2.
- Gepersonaliseerde zoekresultaten Zie deel 2.
- Gebruikerservaring en betrokkenheid Zie deel 2.
- Relevante content Zie deel 2.
- Branding, expertise en autoriteit Zie deel 2.
- Featured snippets en zero-click-antwoorden Zie deel 2.
- Aggregators en platformen Zie deel 2.
- Lokale SEO
- Social media
- Video-content
Lokale SEO
Met de opkomst van generative AI en spraakgestuurde zoekopdrachten zie je een aantal veranderingen ten gunste van lokale SEO.
Nu we deze AI’s steeds vaker inzetten voor onze antwoorden, gaan mensen de zoekmachines steeds minder gebruiken. Ze zoeken daar immers niet meer naar behulpzame content. Het aantal zoekopdrachten naar dit soort content daalt drastisch.
Door alle verschuivingen dankzij ons zoekgedrag, ontstaan er opeens nieuwe kansen voor lokale SEO.
Door deze daling ontstaat een verschuiving in de zoekopdrachten in de zoekmachines. Percentueel wordt er nu vaker naar specifieke lokale diensten en bedrijven gezocht. En als je dan bedenkt dat SEO alles te maken heeft met zoekmachines en de ranking daarin, dan liggen hier de kansen voor lokale dienstverleners.
SGE doet duit in het zakje
Daarnaast is er straks nog SGE, waar we ons ook op voorbereiden. SGE kijkt bij zoekvragen niet alleen naar de gestelde vraag, maar ook naar wat het weet van de gebruiker; naar het gebruikersprofiel.*
SGE weet dan onder meer waar de gebruiker (m/v/x) woont en werkt, met de nadruk op ‘onder meer’. Het antwoord dat SGE op een zoekvraag biedt, zal dus ook daarop inspelen.
Je mag dan van geluk spreken als bij een vraag gerelateerd aan een probleem van de gebruiker, een link verschijnt naar de website, maar het kan wel voorkomen.
* Er wordt gesuggereerd dat SGE nog niet in Europa is, vanwege onze strenge wetgevingen op het gebied van bescherming van onze privacy. Gebruikersprofielen en privacy gaan natuurlijk lastig samen.
Wat kun je (nu al) doen?
Alle veranderingen vragen sowieso al om aanpassingen aan de nieuwe zoektrends. Alleen om de lokale vindbaarheid niet te verliezen, vragen deze veranderingen om (nog) meer focus op lokale SEO dan voorheen.
Allereerst moeten zowel lokale zakelijke dienstverleners als lokale persoonlijke dienstverleners blijven investeren in ‘relevante content’, autoriteit* en zoekmachine-optimalisatie (SEO) en hierbij de trends en ons blog op de voet volgen. Klik hier om aan te melden voor de gratis e‑mailalert.
Creëer boeiende content met een lokaal karakter en bouw aan de lokale zichtbaarheid.
Daarnaast moeten deze partijen zich blijven of zo snel mogelijk gaan richten op lokale SEO-strategieën.
Hierbij spelen specifieke lokale zoekwoorden en termen die belangrijk zijn voor hun diensten en de locatie een onmisbare rol. Gebruik bijvoorbeeld: ‘fysiotherapeut in Den Haag’ in plaats van alleen ‘fysiotherapeut’ en vergeet hierbij niet de rol van beelden en social media.
Daarnaast moeten deze partijen onder andere zorgen voor het profiel op Google Mijn Bedrijf en het verkrijgen van lokale backlinks, maar we zetten het allemaal voor je op een rijtje in de box hieronder.
* Autoriteit laat zich in deze context het snelste en eenvoudigste uitleggen als: hoe hoog mensen het merk hebben zitten. Lees hier meer.
Omdat het bouwen aan autoriteit als een rode draad door ons vakgebied loopt, schenken we hieraan in ons blog regelmatig aandacht. Wil je nieuwe blogartikelen niet missen? Meld je dan direct even aan voor de gratis e‑mailalert. Klik hier.
Verder inzoomen?
Lees meer over lokale SEO (local SEO) en wat je kunt doen in ‘10 SEO-geheimen om de website [wel] op nummer 1 te krijgen • 2/2’ of ga direct naar het kopje ‘Geheim #9 – Omarm lokale SEO’.
Wat is lokale SEO?
Lokale SEO (local SEO) speelt een belangrijke rol voor lokale dienstverleners, zowel zakelijk als persoonlijk. Het kan zorgen dat deze bedrijven getoond worden bij een zoekvraag die gerelateerd is aan de locatie.
Lokale SEO richt zich dan ook op het beantwoorden van lokale zoekvragen en op het belichten van de unieke lokale voordelen van het merk, de organisatie en/of het aanbod.
De belangrijkste factoren die van invloed zijn voor de online zichtbaarheid van lokale bedrijven, zijn:
- Relevantie – Als iemand zoekt naar ‘Arbeidsjurist in Den Haag’, zal een arbeidsjurist die duidelijk maakt dat hij in regio Den Haag werkzaam is, hoger scoren dan arbeidsjuristen die ook deze diensten aanbieden, maar niet duidelijk genoeg aangeven waar.
- Prominentie – De bekendheid van de lokale dienstverlener gaat over hoe vaak de organisatie online vermeld wordt. Hierbij wordt gekeken naar:
- hoe vaak de organisatie online wordt vermeld;
- het aantal vermeldingen in online directory’s;*
- hoeveel backlinks van gerespecteerde lokale websites er zijn;
- hoeveel goede reviews er zijn;
- de inhoud en structuur van de website .
- Afstand – Voor het zoekresultaat wordt er gekeken naar de fysieke afstand tussen een resultaat en de gebruiker. Dit is vooral interessant voor kleinere lokale organisaties, omdat dit juist die partijen in staat stelt te concurreren met grotere bekende nationale en internationale partijen. De grotere partijen hebben vaak ook meer reviews.
Tips voor lokale vindbaarheid
- Optimaliseer het Google Mijn Bedrijf-profiel en zorg dat deze geverifieerd is.
- Zorg ervoor dat de bedrijfsgegevens correct en consistent zijn op alle online platformen. Controleer NAW-gegevens, telefoonnummers, openingstijden, et cetera.
- Creëer lokale ‘relevante content’ die aansluit op lokale zoekvragen en het belichten van de unieke lokale voordelen van het merk, de organisatie en/of het aanbod.
- Maak gebruik van lokale zoekwoorden in de content op de website .
- Gebruik lokale termen áls dat het verschil kan maken.
- Zorg voor vermeldingen en lokale backlinks door aan relaties met andere lokale bedrijven te bouwen.
- Zorg dat de organisatie vermeld wordt op belangrijke online directory’s als Yelp, Google Mijn Bedrijf en natuurlijk de Gouden Gids.
- Moedig tevreden klanten aan om online reviews achter te laten op platformen als Facebook, Google, Yelp, et cetera.
* Deze vermeldingen staan vaak op websites die een soort online telefoonboek of lokale Michelingids zijn (online directory’s). Op deze websites kunnen mensen zoeken naar bijvoorbeeld boekhouders, fysiotherapeuten en restaurants. Denk aan websites zoals Yelp, Google Mijn Bedrijf en de Gouden Gids.
Social media
Social media blijft belangrijk voor de SEO en nu blijkt het ook voor de SGE zeer belangrijk. En vergeet niet dat steeds meer jongeren via social media hun antwoorden zoeken.
Jongeren zijn de toekomst
Het is interessant dat steeds meer jongeren via ‘de socials’ hun antwoorden zoeken, maar je moet je daarbij wel afvragen of het merk op dit soort vragen het antwoord kan leveren. En wordt deze informatie ook werkelijk gezien en bekeken?
Jongeren zijn geboren op social media en leven daar hun leven. Dit is ook waar ze hulp vragen aan anderen en hun lokale kennis vergroten.
De zoekvragen van jongeren op social media zijn namelijk nogal algemeen van aard. Ze zijn vaak op zoek naar waar ze kunnen eten, uitgaan, winkelen of andere activiteiten kunnen ondernemen. Hun socials wint het hierbij van de Google Maps.
Jongeren zoeken via hun socials naar meningen over […] en ervaringen met […], en die meningen en ervaringen kunnen ook betrekking hebben op merken, producten en diensten.
Vragen over diensten komen echter relatief weinig voor, tenzij het over schoonheid of een verstuikte enkel gaat. Vragen over hoe je een klus het beste kunt aanpakken, zie je vaker voorbijkomen.
Jongeren hebben voor het ontdekken van lokale hotspots genoeg aan hun favoriete socials.
Of het merk nou het antwoord weet of niet, je moet natuurlijk altijd kijken of het merk überhaupt wel past bij de belevingswereld van die jongeren. Als het plaatje klopt, dan moet je voor deze doelgroep gaan. Zo niet, dan kijk je verder.
Lokale vragen
Naast jongeren zijn er nog tal van andere doelgroepen die zich laten inspireren via social media. Ook zij laten zich inspireren over de plaatsen waar ze kunnen eten, uitgaan, winkelen, sporten, et cetera. Ze kunnen ook op zoek zijn naar veel zakelijkere informatie. Hun horizon kan breder zijn, maar hun sociale wereld is in de regel ook lokaal.
Dankzij dit soort lokale vragen, lijkt social media ook voor niet-jongeren steeds meer de concurrent van Google Maps te worden. Voor het ontdekken van locaties, bieden social-media-platformen als Instagram en TikTok ook een meer visuele en interactieve manier dan Google Maps.
Lokale SEO verandert straks niet alleen door SGE, maar verandert continu al door sociale trends.
Tegelijkertijd zie je dat social media en Google Maps steeds meer bij elkaar worden geïntegreerd. Hieruit kun je eenvoudig concluderen dat met betrekking op lokaal zoeken (lokale SEO) niet alleen SGE voor veel beweging gaat zorgen, maar er sowieso al veel beweging is op dat terrein.
Social media hoort dan ook thuis in vrijwel iedere zichtbaarheids-, vindbaarheids- en conversie-strategie. We moeten deze bewegingen nauwlettend in de gaten houden en delen wat belangrijk is via ons blog. Met de gratis e‑mailalert hoef je niets te missen.
Wij weten dat je woorden als conversie-strategie ook aan elkaar mag schrijven, maar doen dat ‘online’ om 2 weloverwogen redenen niet. Lees meer.
Wat kun je (nu al) doen?
Wanneer het aansluit op het business-model, moet je hier zeker wat mee doen. Voor vrijwel alle lokale dienstverleners geldt dat ze sowieso social media moeten (blijven) gebruiken om een lokaal breder publiek te bereiken, de lokale zichtbaarheid te vergroten en zo hun kansen te spreiden.
Het komt zelden voor dat een doelgroep zowel via Facebook als via Snapchat te bereiken is.
Zakelijke dienstverleners
Zakelijke dienstverleners horen vrijwel altijd thuis op LinkedIn. Hier vervalt helaas wel min of meer het lokale karakter. Er moet kritisch gekeken worden naar welk ander social-media-platform hiernaast interessant is om op in te zetten.
Persoonlijke dienstverleners
Persoonlijke dienstverleners kunnen beter kijken naar de lokale waarde van de andere social-media-platformen.
Niet meer dan 2 platformen
Voor beide partijen geldt dat 2 platformen echt genoeg moet zijn, maar wees op die 2 dan ook wel echt aanwezig. Zonder de juiste interactie op de sociale platformen ben je niet echt aanwezig. Reserveer hiervoor de nodige tijd.
Verder inzoomen?
Met betrekking tot aanwezig zijn op de social-media-platformen en interactie, zijn er 2 bIogartikelen in de maak. ‘Interactie • Bouwen aan vertrouwen kan absoluut niet zonder’ en ‘Interactie • Hoe ga je om met negatieve reacties? [10 tips]’ zijn de werktitels. Deze artikelen hopen we binnen een paar maanden te publiceren, maar urgentere onderwerpen hebben altijd voorrang.
Wil je deze niet missen? Meld je dan direct even aan voor de gratis e‑mailalert. Klik hier.
Video-content
Ondertussen heeft bijna iedereen via social media wel kennis gemaakt met de Reels, Shorts en Stories en begrijpen veel merken de kracht ervan. Het kan ook zomaar het antwoord zijn op een zoekvraag gesteld op de social-media-platformen en/of in Google’s zoekmachine.
SGE snapt ook dat video-content het gegenereerde antwoord kan verrijken en een meerwaarde kan bieden aan de gebruikers. SGE kan video’s integreren met andere content als tekst en afbeeldingen om zo gepersonaliseerde gebruikerservaring te creëren.
Waarde voor merken
Voor merken is video natuurlijk ook een aantrekkelijke en effectieve manier om de aandacht te trekken en vast te houden en zo informatie te delen. Het versterkt de merkbeleving of niet, en kan helpen om een breder publiek te trekken.
Doorgaans wordt met video de zichtbaarheid vergroot, de gebruikerservaring verbeterd en de conversie-ratio verhoogt.
AI kan (nog) geen video’s bekijken
De AI van zoekmachines en SGE zijn gebaseerd op tekst en kunnen de video’s (nog) niet bekijken. Het bepaalt de vertoningen door de context te achterhalen en de aandacht ervoor te meten. Views, likes, comments, shares, kliks, hoe vaak de video volledig wordt afgespeeld, et cetera. Het telt allemaal mee.
Hoe vaak een video getoond wordt, hangt af van diverse factoren, van kijkgedrag tot context.
Deze informatie geeft inzicht in de doelgroep(en), kijkgedrag en betrokkenheid bij de video. Daarnaast maakt de AI gebruik van tekstuele informatie die de bron eraan meegeeft, maar hieronder meer hierover.
Aan de hand van een complex algoritme (waarderingssysteem) wordt dus bekeken en bepaald of de video wordt getoond in óf als het antwoord op een vraag van de gebruiker.
Wat kun je (nu al) doen?
Maak waardevolle video-content.
Denk hierbij aan tips, product-video’s, tutorials, uitleg-video’s, interviews, getuigenissen van klanten, et cetera. Maar wat je ook kiest, kijk kritisch naar de waarde voor de doelgroep(en).
Omdat traditionele zoekmachines en SGE niet direct de inhoud van een video kunnen bepalen, moet je hun AI helpen. Je moet ze helpen de context te begrijpen en de relevantie van de video bij de vraag te beoordelen.
Dit doe je door de video’s te optimaliseren; door ze te voorzien van aanvullende tekstuele informatie. Gebruik hiervoor onderstaande punten.
- Meta-data – Voeg titels, beschrijvingen en zoekwoorden (trefwoorden) aan de video toe.
- Transcripties – Biedt een transcriptie van de video aan. De AI kan dan de tekst doorzoeken en relevante trefwoorden identificeren.
- Thumbnails – De thumbnail-(voorbeeld-)afbeelding van een video kan de AI ook aanwijzingen geven over de inhoud ervan. Een aantrekkelijke thumbnail zal sowieso het aantal kliks verhogen.
- Tekst eromheen – Als je de video plaatst op webpagina’s met tekstuele context, kan deze tekst de AI helpen om de video beter te begrijpen.
Verder inzoomen? Ga naar:
Resultaten
Wat dit onderdeel betreft, zien we niets veranderen, maar voor de volledigheid voegen we meten en analyseren van de resultaten toch toe. We zien dit namelijk te weinig onder lokale dienstverleners en kan wel eens dé manier zijn om de concurrentie voor te blijven.
Wat kun je (nu al) doen?
Volg de prestaties van de content op de voet en analyseer de data om te zien wat wel en niet werkt. Evalueer regelmatig en pas de strategie aan op basis van deze bevindingen.
Een goede SEO-strategie staat of valt met meten, analyseren, evalueren én alsmaar bijsturen.
Toekomstige aanpassingen
De wereld van SEO verandert voortdurend en momenteel staat deze echt op zijn kop. Wat worden de gevolgen van Google’s Core Update van maart 2024 en wat gaat SGE precies voor effect hebben, het is vooralsnog lastig nauwkeurig te voorspellen, maar 1 ding is zeker SEO blijft evolueren.
Wat kun je (nu al) doen?
Blijf op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van AI en SEO, zodat je continu de content- en SEO-strategie kunt optimaliseren en zichtbaar blijft voor de doelgroep(en).
AI-gebruikers verwachten snelle en relevante antwoorden, en die moet je ze wel geven.
Bronnen
Voor dit blogartikel zijn we geïnspireerd door de onderstaande bronnen, hebben we ze geraadpleegd en/of hebben we ze als waardevolle aanvulling op onze eigen kennis, ervaringen en inzichten gebruikt.
- AI en de toekomst van SEO volgens Experts, Decent
- AI SEO: de toekomst van website -rankings begint hier, SEOwind
- De opkomst van Search Generative Experience: wordt SEO verleden tijd?, Frankwatching.
- De toekomst van SEO: Voorspellingen en trends om naar uit te kijken, AccuRanker
- Dé SEO trends om op in te spelen in 2024, TO BE FOUND
- De SEO trends voor 2024, Fingerspitz
- Generative AI in Search expands to more than 120 new countries and territories, Google
- Local SEO Ranking Factors: 7 Keys to Local Search Success, Seobility
- Local SEO ranking factors: Your complete guide, Semrush
- Met deze 9 lokale seo tips bereik je meer klanten, MKB Servicedesk
- SEO trends voor 2024: de toekomst van SEO, Blitz Digital
- Diverse blogartikelen over local SEO, Yoast
Tot slot
Pas je nu aan voor het straks te laat is
Wanneer je moet concurreren met de grotere internationale merken die al ‘voor SGE geoptimaliseerde content’ aanbieden en/of met lokale concurrenten die ook niet stil zitten, ga dan direct aan de slag. Pas de SEO-strategie aan en rol deze z.s.m. uit!
De SEO-wereld verandert waar je bij staat
De opkomst van generative AI en SGE verandert de manier waarop mensen zoeken. Om hun online vindbaarheid te verbeteren of te behouden, moet je als lokale zakelijke dienstverlener en persoonlijke dienstverlener de SEO-strategie hieraan aanpassen.
Daarom koppelden we in deze serie de oplossingen aan de veranderingen, en bespraken ze gedetailleerd. Door het inzetten op deze oplossingen, kun je de content relevant houden en optimaal inspelen op de AI-gedreven zoekomgeving van de toekomst.
We hielpen en helpen je stap voor stap je optimaal voor te bereiden op de SEO-wereld van morgen.
Het is hierbij niet alleen belangrijk om te focussen op ‘relevante content’ die antwoord geeft op natuurlijke vragen in tegenstelling tot zoekopdrachten. Zaken als branding, lokale SEO en (lokale) linkbuilding vragen ook de nodige aandacht.
En dat is wat je nu en de komende tijd als lokale dienstverlener te doen staat. Zo zorg je dat je vindbaar blijft of misschien zelf beter vindbaar wordt. Helaas zijn er geen garanties, want alles is op dit gebied in beweging… en niet zo’n beetje ook.
Wat de toekomst werkelijk gaat brengen, dat gaan we allemaal vanzelf zien.
Wat kun je (nu al) verder doen?
Wat je nu verder kunt doen, is je direct even aanmelden voor onze gratis e‑mailalert, want wie ons blog volgt, weet het: we delen keer op keer informatie en tips om van het merk, de web site en/of de app een succes te maken. Met veel van deze blogartikelen kun je ook hands-on aan de slag.
Wil je deze en andere blogartikelen om van het merk, de website en/of de app een succes te maken niet missen? Dan is het geen slecht idee om je onderaan direct even aan te melden voor de gratis e‑mailalert. Tenminste, als je dat nóg niet gedaan hebt. Je ontvangt dan van ons een melding wanneer er een nieuw artikel online staat.
Zo mis je niets en zien we jou hier binnenkort weer terug. Tot gauw!
Uitbesteden heeft zo zijn voordelen
Uitbesteden is ook een interessante optie en kan uiteraard aan the Content Care Company. Je snapt dat ‘de online zorg voor meer klanten voor onze klanten’ onze corebusiness is en zoekmachine-optimalisatie (SEO) daarvan een belangrijk onderdeel vormt.
Dit doen we in nauwe samenwerking met of voor zowel dienstverlenende organisaties (B2B en B2C) als non-profit-organisaties in met name de regio Den Haag. We kunnen álles uit handen nemen, maar werken net zo graag samen of zorgen voor deeloplossingen. Hierdoor kan iedereen doen waar die goed in is, is de kans op succes het grootst en wordt er het meest verdiend. Lees hier meer over onze zorgverlening.
Nieuwsgierig geworden naar wat wij voor jou kunnen betekenen? Dan hoef je alleen maar te bellen met: 06 - 36 07 70 61.
Over de auteur
Nancy Moorman
Nancy Moorman noemt zichzelf het liefst ‘gewoon’ contentmaker of merkenbouwer, maar dit dekt niet de lading van wat ze onze klanten biedt. Ze zit al jaren in het vak en is door haar karakter zeer breed onderlegd en altijd even toegewijd. Nancy begon ooit als werktekenaar, maar schoolde al snel bij tot copywriter.
Daarna deed de Mac zijn intrede in de grafische wereld en Nancy verkende als een van de eersten de mogelijkheden. Dat doet ze eigenlijk met alles. Voor onze klanten kijkt ze ook altijd naar de beste oplossingen en is daarbij dus niet wars van innovaties. Geen detail verliest ze uit het oog en… wat beter kan, kan beter!
Mis nooit meer een artikel met onze gratis e‑mailalert
Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws, de trends, tips en andere interessante informatie op het gebied van zoekmachine-optimalisatie (SEO), conversie-optimalisatie, content-marketing, zakelijk bloggen, branding en alles daaromheen? Meld je dan direct even aan voor onze gratis e‑mailalert.
Ook wij gaan vertrouwelijk om met persoonsgegevens.