To blog or not to blog? • De laatste update voor jouw besluit

To blog or not to blog? • De laatste update voor jouw besluit

2020 en zakelijk bloggen wint nog steeds aan populariteit. Wie had dat ooit gedacht? Bloggen is allang geen trend meer, maar een belangrijk onderdeel van de content-marketing. Of het nou gaat om grote organisaties of om zzp’ers, iedereen lijkt te bloggen.

Maar als de hele wereld het doet, als alle concurrenten het doen, wat heeft het dan nog voor zin? To blog or not to blog? That’s the question. Laten we hierop eens inzoomen! … voor je (te) hoog in gaat zetten op bloggen.


Eerst nog even de belangrijkste redenen om te bloggen

Blogs die kwaliteit leveren, zijn goed voor:

  • verbetering online vindbaarheid;
  • het bewijs van expertise (vertrouwen);
  • meer conversie;
  • belangrijkste aanknopingspunten voor de content-marketing.

Dit moeten eigenlijk al genoeg redenen zijn om te gaan bloggen, maar lees vooral verder.

Eerst meer weten?

Lees dan:

Of ga naar het overzicht van alle blogartikelen over zakelijk bloggen. Als wij je op de hoogte mogen houden van nieuwe artikelen over bloggen en gerelateerde onder­werpen, meld je dan direct even aan voor de gratis e‑mailalert.  Klik hier.

 

Inleiding
Zakelijk bloggen, zin of onzin?

In onze vorige blogartikelen over zakelijk bloggen heb je kunnen lezen wat bloggen is en waarom het zo belangrijk is. We hebben ook de cijfers, feiten en trends besproken en de kosten en baten van bloggen.

Laten we voor we in komende blogartikelen verder gaan met tips en hand­vatten voor effectieve blogartikelen, eerst eens wat verder op de ‘voors en tegens’ van bloggen inzoomen. Je kunt dan uiteindelijk zelf bepalen of bloggen überhaupt de energie en tijd waard is. Let’s start!

Let op!  Meer jij, je en jouw dan gewoonlijk

In dit blogartikel spreken we jou persoonlijker aan dan dat we normaal doen. We gebruiken hiervoor meer jij, je, jou en jouw dan je van ons gewend bent. Dit heeft vooral te maken met dat het percentage zelfstandig ondernemers onder de bloggers in het algemeen vrij hoog is. Dit sluit absoluut niet uit dat de informatie in dit blogartikel kan worden gebruikt door organisaties groter dan eenmanszaken. Voor hen geldt hetzelfde.

 

Heeft bloggen zin?

Ja, het heeft zin. In de regel wel. Bloggen vormt vaak de belangrijkste schakel van de content-marketing, zeker bij organisaties werkzaam in de dienstverlening.

Content-marketing kun je zien als een lege kapstok met haken. De haken zijn de thema’s (rubrieken) waaraan alle inspanningen en dus de blogartikelen worden opgehangen. Aan een lege kapstok zonder daaraan opgehangen blogartikelen en andere content heb je niet veel en is er dus geen effectieve content-marketing mogelijk. Je doet maar wat.

Tenminste, zo is het voor de meeste organisaties. Er zijn zeker uitzonderingen. Er zijn hele mooie andere vormen van content te bedenken om die kapstok mee vol te hangen. Absoluut! Maar laten we ons in dit blogartikel focussen op zakelijk bloggen.

Doelgroepen, gasten, organisatie, et cetera

Om niet steeds een hele rits termen en begrippen te gebruiken en om te voor­komen dat we bepaalde typeringen buiten­sluiten, gebruiken wij op onze website onder andere deze container-begrippen. Je mag ze heel breed zien.  Lees hier wat wij precies ermee bedoelen.

 

Voordelen zakelijk bloggen

De belangrijkste voordelen

  • Branding en autoriteit – Met een blog laat je zien waar het merk voor staat. Door het delen van ‘relevante content’ en dus kwaliteit, toon je de expertise(s) van de organisatie en bouw je aan vertrouwen. Bovendien kun je dat vertrouwen met bloggen ook nog eens zeer goed onderhouden.
  • SEO / Zoekmachine-optimalisatie – Regelmatig publiceren van blogartikelen op de website maakt de website beter vindbaar en zichtbaarder in de zoekmachines. Voor veel apps geldt hetzelfde.
  • Conversie – Effectieve blogartikelen en blogs dragen bij aan meer conversie.
  • Content-marketing – Een blog biedt aanknopingspunten voor de gehele content-marketing en zorgt voor een goed gevulde ‘kapstok’.

Andere voordelen

  • Branding en verbinding – Een blog verbindt meer mensen met het merk. Het vergroot vertrouwen, betrokkenheid en klantloyaliteit.
  • Branding en social proof – Een blog helpt mensen om over het merk te praten. Blogartikelen zijn eenvoudig onder elkaar te delen en we vertrouwen nu eenmaal sneller op de mening van onze ‘friends’.
  • Branding en meer volgers – Interessante blogartikelen zijn 1 van de 3 redenen dat mensen merken volgen via social media.  Lees hier meer over de cijfers van bloggen.
  • Community en dialoog – De inzet van een blog biedt de kans een eigen community te bouwen en de dialoog aan te gaan.

Waar een blog ook goed voor kan zijn

  • Public relations – Denk met name aan reputatie-management* en persbeleid.
  • Employer branding – Je vergroot de aantrekkingskracht als werkgever.  Lees hier meer over employer branding.
  • Werving en selectie – Denk aan het onder de aandacht brengen van vacatures.
  • Client relation management – Denk aan het ondersteunen van duurzaam vertrouwen in de organisatie en het merk.
  • Onderzoek en innovatie – Door crowd sourcing in te zetten ondersteun je de afdeling research & development.
  • Business-model – Het bloggen zelf en de reacties daarop geven nieuwe inzichten voor het business-model en het aanbod. Dit helpt om deze te verbeteren en op koers te blijven.
  • Publiek – Door het juist inzetten van het blog bouw je aan een eigen publiek, zodat in een later stadium eenvoudig bepaalde conversie-tools onder de aandacht zijn te brengen. Denk aan: trainingen, kortingen, downloads en andere acties.
  • Free publicity – Er ontstaat een grote kans dat jij – of de blogger – wordt gevraagd voor gastblogs, interviews, om te spreken voor een bepaald publiek en/of je mening te geven in discussieprogramma’s.  Naar meer uitleg over free publicity.
  • Netwerk(en) – Naast het uitbreiden van het netwerk, vergroot je de kans op interessante samenwerkingen en aanbevelingen van mensen uit het vakgebied.

* Wij weten dat je reputatie-management ook aan elkaar mag schrijven, maar doen dat ‘online’ om 2 wel­­over­­wogen redenen niet.  Lees meer.

Belangrijke noot

Het is belang­rijk te besef­fen dat alle hier genoem­de zaken per orga­ni­sa­tie, merk, aanbod én doel­groepen verschil­len.

Als iets anders verloopt dan volgens de alge­meen gelden­de norm, dan wil dat abso­luut niet zeggen dat het niet goed gaat of zelfs fout gaat. Er zijn genoeg unieke eigen­zin­nige merken die hebben bewe­zen dat tegen­draads zijn ook ‘kan’ werken.

Sowieso is het altijd raad­zaam om bij dit soort zaken profes­sio­neel advies in te winnen.  Zie verder onze algemene disclaimer.

 

Persoonlijke voordelen voor bloggers

Goed voor je zelfvertrouwen

Bloggen is goed voor je zelfvertrouwen. Is een blogartikel eenmaal af, dan geeft dat een heerlijk gevoel. De kans is groot dat het eindresultaat je verrast en je ego boost. Het is fijn om je kennis en ervaring in een goed verhaal nu eens letterlijk voor je te zien.


Toename vakkennis

Daarnaast groeit ook de vakkennis door te bloggen. Zelden schrijf je over iets dat gesneden koek voor jou is, zeker na een x-aantal blogartikelen niet meer.

Als jij je wilt profileren als expert, kom je niet weg met half werk. Zeker niet met krabbels over onderwerpen waar online al massa’s andere krabbels over te vinden zijn. Zo dwing je jezelf om over een bepaald onderwerp goed na te denken. Je doet je research, struint het internet af, pakt de vakbladen erbij en/of duikt je vakboeken weer eens op. Je checkt je feiten nog een keer en met ieder blogartikel groei je als specialist.


Bloggen versterkt je zakelijke communicatie

Tot slot merken wij en onze klanten dat bloggen ons zakelijk communicatiever maakt. We kunnen onze business beter onder woorden brengen. Tijdens gesprekken met potentiële klanten of andere relaties, kunnen we veel soepeler antwoorden op en omgaan met bepaalde vragen die worden gesteld.

We leggen met veel meer gemak uit wat wij en ons aanbod voor de ander kunnen betekenen. Komen hierbij veel sneller tot de kern, want we hebben er immers al eens goed over nagedacht, het uitgeschreven en het nog een aantal keer goed nagelezen.

Waarom we op school opstellen en scripties moesten schrijven, dat is ons ondertussen wel duidelijk. Alhoewel in die tijd veel van ons nog nooit van internet had gehoord.

Tip!  Blogartikel als follow‑up

We verwijzen in onze gesprekken met de klant ook regelmatig naar een blogartikel. Na het gesprek sturen we meestal even de link naar het betreffende artikel. Zo kunnen zij het op een later tijdstip nog eens rustig nalezen. Tegelijk hebben deze mensen onze contactgegevens en weten ze ons sneller te vinden. Een mooie follow‑up.

 

En de nadelen, die zijn er ook

Aan bloggen kleven zeker ook nadelen, de meeste nadelen kleven aan de executie van het blogplan of het content-marketing-plan.

 

  • Karakter – Het past niet bij het karakter van de blogger. De motivatie en/of de energie ontbreekt.
  • Discipline – Te weinig discipline van de blogger of de organisatie. Het wordt dan een slopend verhaal om op schema blogs te produceren en te verspreiden. De klad komt erin. De blogger heeft intern nogal wat weerstand en die wordt meestal met ieder blogartikel groter.
  • Voorbereiding – We doen maar wat in de hoop dat het goed gaat. Er is helemaal geen plan, er liggen geen onderwerpen op stapel en/of er is geen planning. Er is vaak zelfs geen ‘plan B’ met blogartikelen op reserve om in te zetten bij drukte, ziekte, et cetera.  Zie onderstaande box.
  • Tijd – Bloggen is tijdrovend, tijd die je nergens anders aan kunt besteden en die tijd wordt pas veel later terugverdiend.
  • Reactie-plicht – Het kan soms moeilijk zijn te reageren op reacties, laat staan op kritiek of op mensen die te graag hun geurtje achterlaten.  Zie onderstaande box.

Verder inzoomen?

Op een goede voorbereiding en bijvoorbeeld op hoe je omgaat met negatieve reacties, zoomen we later in aparte blogartikelen uitgebreid in. Als je deze en andere blogartikelen over bloggen niet wilt missen, meld je dan direct even aan voor onze gratis e‑mailalert.  Klik hier.

 

Cijfers, feiten en trends

Die zijn er en vind je op ‘Zakelijk bloggen, de cijfers, de feiten en de trends’. Hieronder vind je de belangrijkste hoogtepunten. Wil je dit overslaan? Ga dan direct naar het kopje ‘Kosten en baten’ en klik op:


Van kwantiteit naar kwaliteit

Wat ons het meeste opviel bij de trends in het zojuist genoemde blogartikel, was dat uit onderzoek van Orbit Media Studios (VS) blijkt dat er een verschuiving gaande is van meer naar minder blogartikelen en daardoor ook naar meer kwaliteit. En dat met duidelijk resultaat.


Tijd investeren loont

Wanneer marketeers gemiddeld meer dan 3,5 uur doen over een blogartikel van meer dan 2.000 woorden, dan boeken ze daar goede resultaten mee. Besteden ze meer dan 6 uur, dan is het resultaat nog positiever.


Vaak bloggen loont ook

Daarnaast blogde de grootste groep marketeers nog steeds 2 á 6 x per week. Zij behalen nog steeds de beste resultaten over de gehele linie. De vraag is of je zoveel tijd wilt en kunt investeren.

Volgens marketing-goeroe Jay Bear is het gewoon zaak dat je kwaliteit levert. Geen halfbakken krabbels “die voor 85% hetzelfde is als de andere 5.237 blogartikelen over het onderwerp”, maar content die staat. Bloggers die écht moeite doen om kwaliteit te publiceren, zijn dan ook succesvol. Maar dit kost wel tijd. De drang om dagelijks te publiceren is hierdoor sterk afgenomen.

Let op!  Langer is niet ‘altijd’ beter

Langer is niet per definitie altijd beter. En leidt zeker niet automatisch en structureel tot meer succes. Het gaat om de inhoud… en dus in eerste instantie altijd om ‘relevante content’.


Wat Google daarvan vindt?

Nou, Google vindt het allemaal prachtig! Google biedt onder andere voor op zijn zoekmachine graag resul­taten waar de gebrui­kers wat aan hebben. Google toont daar liever een paar goede antwoorden, dan pagina’s vol met oppervlakkige verhalen. Daarom waardeert Google ‘relevante content’ in de vorm van langere, diepgaandere blogartikelen.

Dit type rankt‌’ beter dan korte blogartikelen. Google begrijpt inmid­dels ook wel dat als je écht wat te vertellen hebt en waarde toevoegt, dat je dan stof genoeg hebt om een aardige pagina te vullen.

 

Kosten en baten

Wil jij je voor je beslist eerst nog verdiepen in de kosten en de baten van zakelijk bloggen? Klik dan op de link.

 

3 laatste punten voor het besluit

Punt 1
Plan van aanpak

Als er wordt gekozen om te gaan bloggen, begin dan bij het begin. Maak een plan van aanpak, noem het een blogstrategie, blogplan, blogkalender, et cetera. Het maakt niet uit, als de doelen en wanneer wat moet gebeuren maar duidelijk zijn. Noteer de thema’s of categorieën en bedenk de onderwerpen voor de komende maanden.

En kom je een onderwerp tegen, noteer die dan gelijk. In een volgend blogartikel zoomen we in op het bedenken en verzamelen van onderwerpen. Hiervoor hebben we al tal van tips en manieren verzameld.

Wil je dit niet missen? Meld je dan direct even aan voor de gratis e‑mailalert.  Klik hier.


Punt 2
Tijd en discipline voor verspreiding en interactie

Wanneer de beste blogartikelen zijn geschreven, maar niet op tijd en zorgvuldig worden verspreid, gebeurt er heel weinig. Misschien dat Google spontaan iets kan betekenen, maar de kans is groter dat jij en ik onze pensioengerechtigde leeftijd halen.

Als je weet waarmee je bezig bent, maak je van content ‘relevante content’ en dus content waar mensen voor terugkomen.

Lezers vinden het blog en de blogartikelen meestal niet vanzelf, dus die moeten flink gepromoot worden. Hoe dit (straks) moet gebeuren, daar is misschien al over nagedacht. Sowieso kan ons nog te verschijnen blogartikel ‘Zakelijk bloggen? • Ontwikkel dan wel eerst een distributieplan!’ een goede leidraad zijn en check onderstaande box even.

Ook hier geldt: Wil je dit niet missen? Meld je dan direct even aan voor de gratis e‑mailalert.  Klik hier.  Of had je dat zojuist al gedaan?

Tip!  Schrijf je gratis in voor onze toekomstplannen

Naast het zojuist genoemde blogartikel verschijnt over niet al te lange tijd een serie blogartikelen over de content-marketing-strategie en hoe je die zelf kunt ontwikkelen. In de aanloop naar deze serie gaan wij – verdeeld over meerdere blogartikelen – wel al informatie delen over diverse facetten van deze strategie. Op deze manier bouwen we langzaam maar zeker op richting de content-marketing-strategie.

In de ‘voorlopers’ vind je naast informatie, ook handvatten en tips waarmee je direct al aan de slag kunt. Zo verzamel je stap voor stap alle details voor de strategie, máár – en dat is nou het mooie – iedere stap is ook direct toepasbaar op bestaande content en de nog te publiceren content. Ze zijn dus ook toepasbaar voor jou of het blog.

Wil je dit allemaal niet missen? Meld je dan direct even aan voor de gratis e‑mailalert.  Klik hier.

Mocht je niet zo lang willen wachten, dan kun je ook ons bellen op: 070 - 381 91 81 en het aan ons uitbesteden.


Punt 3
Matchende website of app voor de branding

Hoe goed het blog ook qua inhoud in elkaar steekt, als de website verder aan alle kanten rammelt, is de kans groot dat alle moeite voor niets is geweest. Alles moet congruent en consistent zijn. Met andere woorden: alles moet met elkaar in overeenstemming zijn en elkaar versterken. Het gevoel moet overal hetzelfde zijn. Dus ook in de app, als die er is.

Maken de website en/of app een rommelige indruk, terwijl het blogartikel heerlijk fris overkomt, dan voelt de ‘gast’ dat er iets niet klopt en haakt af. Andersom geldt natuurlijk hetzelfde. Zorg daarom eerst dat alles straks klopt en in lijn is met het merk. Ook dat is branding!


Tot slot
Geef de concurrent geen voorsprong

Ook al blogt iedereen en iedere organisatie, niet bloggen is geen optie meer. Niet bloggen vergroot de kans dat je steeds verder achter komt te liggen op de concurrentie … of er moet voor een andere vorm van content worden gekozen. Daarnaast biedt uitbesteden misschien wel de oplossing.

 

Wat gaat het worden?

Past een blog bij jou of de organisatie?

Als je na al het bovenstaande hebt besloten dat een blog bij het merk en het aanbod past, stel je zelf dan tot slot de volgende vragen:

  • Wat heb ik of heeft de organisatie te vertellen? Heeft dit waarde voor een bepaalde groep mensen?
  • Wat wil ik of willen we met het blog bereiken en is dit haalbaar?
  • Heb ik of hebben wij genoeg onderwerpen voor de eerste 10 blogs? (Schrijf die maar gelijk op, dan heb je die alvast.)
  • Heb ik en/of hebben wij de discipline om met regelmaat te bloggen?
  • Is het nodig dat ik of we foutloos schrijven? Zo ja, lukt dat dan of wie kan mij of ons daarbij helpen en wat zijn hiervoor de kosten? En past dit binnen het budget?
  • Is de website en/of app technisch en qua indeling op orde? Zo nee, wie kan daarvoor zorgen, hoe lang gaat dat duren en wat zijn de kosten? En is daar dan ook budget voor?
  • Waar worden de blogartikelen straks gepromoot en verspreidZie onderstaande box.
  • Is er voldoende tijd en is de discipline aanwezig om de reacties in de gaten te houden en te zorgen voor een effectieve interactie?  Zie onderstaande box.
  • Wat doe ik of doen we als mensen negatief reageren? En hoe is het effect daarvan op mij of ons?  Zie onderstaande box.
  • Is er straks beeld nodig, hoe moet dat eruit zien en hoe kom ik of komen we er dan aan? Is daar budget voor (nodig)?*

* Algemene beelden als illustraties en foto’s zijn via diverse websites gratis te verkrijgen, maar wil je iets unieks en/of iets waaraan het merk duidelijk te herkennen is, dan moet dat waarschijnlijk wel speciaal worden geproduceerd. Het is slim om daar nu al over na te denken en te informeren wat dat zou gaan kosten. Ook als je kiest om te gaan vloggen, wie doet straks de montage en de ondertiteling? En wil je wel of niet een mooi en goed begin en einde; de zogenaamde bumpers? Hoe kom je dan daaraan en wat kost het? Voor al deze zaken kun je overigens ook bij ons terecht.  Lees meer.

Verder inzoomen?

Op zowel de distributie als de interactie zoomen we binnenkort nog verder in. Deze onderwerpen krijgen dan ieder een eigen blogartikel. Wil je deze en andere artikelen niet missen? Meld je dan – als je dat nog niet gedaan hebt – direct even aan voor de gratis e‑mailalert.  Klik hier.

 

Bloggen uitbesteden kan ook

Wanneer de tijd voor bloggen beter anders kan worden besteed of het bloggen op zich een te moeilijk of te veeleisend proces is, dan is bloggen tegenwoordig betaalbaar en prima uit te besteden. Je kunt content tegenwoordig zelfs gewoon kopen, bijvoorbeeld via Fiverr.com. Kijk deze content zelf wel altijd goed na!

Maar het kan een prima keuze zijn, vooral om niet zelf in een onderwerp te duiken. Maar was goedkoop niet duurkoop?


Je moet enorm kritisch zijn

Vraag jezelf bij goedkope aanbieders altijd het volgende af: waar komt de content werkelijk vandaan? Voor je het weet is goedkoop duurkoop. Die kans is namelijk heel erg groot.

Bij partijen als veel creatieven op Fiverr.com weet je nooit waar ze de content vandaan halen. Misschien is het wel ‘een vertaald bestaand blogartikel’ dat je opgeleverd krijgt. Weet jij veel. Of een blogartikel dat ze eerder voor een andere partij schreven en waarvan eventjes wat zinnen snel zijn omgegooid. Kassa! … en terecht.

Goedkope aanbieders bieden vaak creatieve lucratieve oplossingen, maar dat dan wel in hun eigen voordeel, niet in die van jou. En of Google er blij van wordt, dat valt nog te bezien.

De lage prijs rechtvaardigt deze werkwijze. Alleen met deze content loop je wel de kans straks beschuldigd te worden van plagiaat. Dat doet geen enkel merk goed.

Daarnaast loop je het risico dat Google vindt dat het om duplicate content gaat en kwade opzet in het spel is. In dat geval kost het artikel je ook nog eens enorm veel waarde­punten voor de SEO en als het te vaak gebeurt, dan schaadt het de ranking van de website of de app en alle bijbehorende content.

Beter besteed je jouw blog uit aan iemand die goed werk levert en waarmee je in real life kunt kennismaken. Dan maar wat meer geld kwijt – uiteindelijk moet je dit geld ook weer terugverdienen –, maar aan wie?


Ook wij kunnen helpen

Wij zijn er om je te helpen. We kunnen lukraak een blog voor je schrijven, maar schrijven een blog het liefst samen. Dit noemen we co-writing. Co-writing is zeer interessant en echt het overwegen waard. Deze werkwijze werkt voor ons gevoel veel beter en de resultaten onderstrepen dit.

De vraag is: wil je een blogartikel of een effectief blogartikel?

Het verschil zit met name in of je een blogartikel voor de continuïteit of een effectief blogartikel wilt voor zowel de continuïteit en meer conversie. Je snapt dat wij graag voor het laatste gaan.

Wil je meer weten over deze zorgverlening? Klik hier, dan ga je direct naar ‘Co-writing’.

Of eerst samen brainstormen?

We kunnen dus niet alleen helpen met het bloggen op zich, maar kunnen ook helpen met beeld en de distributie (publicatie, promotie en verspreiding). En voor de strategie, categorieën en thema’s en het bedenken van onderwerpen, plannen we graag met je – of jullie – een strategie- of brain­storm­sessie in.

Ligt het blogplan er eenmaal, dan kunnen we bekijken of we nog ergens bij nodig zijn. We kunnen desgewenst de taken verdelen zodat iedereen kan doen waar hij goed in is en zo zijn tijd het meest rendabel kan maken. Ons motto is niet voor niets:

Als iedereen doet waar hij goed in is, dan is de kans op succes het grootst en wordt er het meest verdiend.

Check voor zo’n gezamenlijke brain­storm­sessie ook even de lezers­aanbieding in het blok onder de conclusie!

 

Conclusie

Met dit laatste blogartikel met de ‘voors en tegens’ van bloggen plus de vorige artikelen over bloggen, moet te bepalen zijn of bloggen bij jou of de organisatie én de doelgroepen past en is niet bloggen vast geen optie meer. Zolang als jij – of jullie – maar op eigen wijze ‘relevante content’ aanbiedt, dan zou het goed moeten komen.

Wij wensen je veel plezier en succes met het blog en het bloggen!


Toekomstplannen

Na dit blogartikel gaan we steeds verder de diepte in en belichten we steeds meer facetten om tot een goed blogartikel te komen. We delen tips, stappenplannen en andere handvatten.

Wil je deze en andere blog­artikelen om van het merk, de website en/of de app een succes te maken niet missen? Dan is het geen slecht idee om je onder­aan – voor­bij de box met de lezers­­aan­bie­ding – even aan te melden voor de gratis e‑mail­alert. Tenminste, als je dat nóg niet gedaan hebt. Je ontvangt dan van ons een melding wan­neer er een nieuw artikel online staat.

Zo mis je niets en ben je als een van de eersten op de hoogte. Tot gauw!

Tip!  Lezersaanbieding voor een goede start met bloggen

Het lijkt erop dat je dit hele stuk hebt gelezen. Dat verdient respect. Als blijk van waarde­ring willen we jou of het merk ter kennis­making 50% korting aan­bie­den op een gezamen­­lijke sessie waarin we kijken hoe het blog waarde kan creëren voor de doel­groepen.

Na deze brain­storm­sessie heb je waar­schijn­lijk genoeg hand­vat­ten om zelf­stan­dig verder te gaan, maar kunnen we ook samen kijken wat er verder nog nodig kan zijn om tot een goed verhaal te komen.

Wil je van deze aan­bie­ding gebruik­maken? Bel ons dan op werk­dagen op: 070 - 381 91 81. Gebruik het code­woord: ‘WE BLOG’.

Per organisatie kan er slechts van 1 kennis­makings­aanbieding worden gebruik­gemaakt.


Over de auteur
Nancy Moorman

Nancy Moorman - Content creator, merkenbouwer & conceptor

Nancy Moorman noemt zichzelf het liefst ‘gewoon’ content­maker of merken­bouwer, maar dit dekt niet de lading van wat ze onze klanten biedt. Ze zit al jaren in het vak en is door haar karak­ter zeer breed onder­legd en altijd even toege­wijd. Nancy begon ooit als werk­tekenaar, maar schoolde al snel bij tot copy­writer.
Daarna deed de Mac zijn intrede in de grafische wereld en Nancy verkende als een van de eersten de mogelijk­heden. Dat doet ze eigen­lijk met alles dat met haar vak­gebied te maken heeft. Voor onze klanten kijkt ze ook altijd naar de beste oplos­singen en ze is zeker niet wars van inno­vaties. Geen detail verliest ze hierbij uit het oog en… wat beter kan, kan beter!

 

Mis nooit meer een artikel met onze gratis e‑mailalert

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws, de trends, tips en andere interes­sante infor­ma­tie op het gebied van zake­lijk bloggen, content-marke­ting, con­versie-opti­ma­li­sa­tie, branding, SEO en alles daar­omheen? Meld je dan direct even aan voor onze gratis e‑mailalert.

Ook wij gaan vertrouwelijk om met persoonsgegevens.



<< Direct terug naar home