Dagje Huisstijl, samen aan de slag op de merkvloer
Wat kost een huisstijl? Goede vraag, maar het antwoord is altijd lastig te geven. Ook het antwoord op: wat kost een logo?, is altijd een lastige.
Toch hoeft een professionele uitstraling niet per se duur te zijn, daarvan zijn wij overtuigd.
De prijs ligt volgens ons ook aan ‘hoe’ je het aanpakt. Door zaken te versimpelen, de lijnen in te korten, alle overhead te schrappen en de klant zelf aan het werk te zetten, kan alles veel sneller en druk je de extra zorgkosten.
Dat is het idee achter Dagje Huisstijl. Een dag waarop we ‘samen’ zorgen voor een uitstraling die aansluit bij jouw wensen én bij de wensen van jouw klant… en dat voor veel minder geld.
Dagje Huisstijl in het kort
Tijdens Dagje Huisstijl ben jij zelf een hele werkdag bij ons op de – al dan niet virtuele – merkvloer c.q. werkvloer aanwezig. Je wordt die dag nauw betrokken bij het creatieve proces en je kunt dus ook je eigen inspiratie en creativiteit kwijt. Samen met een grafisch vormgever/dtp’er ga je hands-on aan de slag met de huisstijl. Samen zorg je voor het logo en voor diverse andere merkelementen. Net wat past in 1 dag.*
* Het is aan diegene die hiervoor kiest, te zorgen dat de te produceren merkelementen straks in lijn zijn met de branding. Deze regie ligt dus bij jou als klant en hoef je dan ook niet voor te betalen.
Voor- en nadelen van Dagje Huisstijl
- Je bespaart op onze tijd en dus op de kosten.
- Je hebt voor een groot deel de regie in handen en hebt hierdoor ook zeer veel grip op het resultaat.
- In hoeverre de items krachtig het merkgevoel uitstralen, dat is aan jou. Wij hebben bij deze aanpak geen tijd – en berekenen hiervoor ook geen kosten – om ons vooraf hierin te verdiepen.
- Het resultaat heb je extreem snel in handen.
- Je bent minimaal 1 dag afwezig op je gewone werkplek, maar je bent op de dag wel goed bereikbaar. Vaak kun je ook nog gewoon wat werk verzetten.
- De voorbereiding vraagt wat tijd, maar ben je die tijd ook niet kwijt als je partijen moet aansturen en controleren?
- En wat dacht je van alle mailtjes die normaal heen en weer gaan? Die tijd kun je weer gebruiken voor andere werkzaamheden.
Zelf de waarde bepalen
Hoe zwaar een voor- of nadeel weegt, is aan jou om te bepalen. Dat is voor ons lastig om voor jou te bepalen, maar wij zien zelf vooral voordelen.
Voor wie?
Dagje Huisstijl is ideaal voor partijen die snel resultaat willen en partijen die graag sturing geven aan de te produceren middelen. Daarnaast is het een slimme oplossing voor zzp’ers en andere partijen met een klein budget.
Hoe ziet de dag eruit?
Om even voor 9 uur meld je je bij ons, zodat we op tijd op de merkvloer kunnen starten. Je start dan samen met de grafisch vormgever/dtp’er met de creatie van het logo. Deze wordt direct door hem of haar uitgewerkt. In de tussentijd is er vaak ruimte om zelf even wat andere zaken te regelen.
Als het logo af is, wordt de huisstijl opgezet. Jij moet aangeven welke merkelementen nodig zijn en bepaalt ook de volgorde waarin deze moeten worden opgepakt.
Jij bepaalt de volgorde en wat af is, is af.
Zo kan eind van de dag een logo, een visitekaartje en bijvoorbeeld het briefpapier af zijn, maar je kunt ook denken aan het webdesign, het ontwerp voor een folder, voor de digitale nieuwsbrief, et cetera. Het resultaat ligt dus niet vast, want de opdrachtgever kan zelf sturing geven aan de indeling van de dag. De uiteindelijke volgorde wordt gezamenlijk bepaald; wat af is, is af.
Ook in de middag is er vaak wel ruimte en tijd (voor de klant) om tussendoor wat andere zaken te regelen.
Wat valt hier sowieso buiten?
Zaken als drukwerk, webdevelopment, het ontwikkelen van Microsoft-templates, van de digitale nieuwsbrief en het installeren van de daarbij horende software, vallen buiten Dagje Huisstijl. Je hebt slechts 1 specialist tot je beschikking. Dat is een grafisch vormgever/dtp’er en die kan natuurlijk niet alles. Zeker niet erg goed. Ieder zijn vak.
De zojuist genoemde zaken zijn uiteraard wel door the Content Care Company tegen meerprijs te leveren en dat kan ook vaak in korte tijd. Is hiervoor interesse, geef deze wensen dan van te voren aan. Dan kunnen wij jou op tijd hierover informeren. Samen overleggen we wat de slimste aanpak is én kunnen we bij akkoord conform de afgesproken planning leveren.
Voorbereiding & resultaat
Jij bereidt de dag zelf goed voor, want jij weet als geen ander wat belangrijk is voor het merk en de branding ervan. De resultaten krijg je direct mee of ontvang je binnen 24 uur. De resultaten zijn rechtenvrij. Dit betekent dat wij afstand doen van onze auteursrechten en deze bij jou of het merk komen te liggen. Je kunt er dus mee doen, wat jij wilt. Je hebt immers zelf meegedacht.
Wil jij liever aan wat anders werken? Dat kan!
Wanneer je liever hulp hebt bij andere zaken op het gebied van grafische vormgeving of opmaak, kan dat in veel gevallen ook. Stel je wilt een extra item aan de huisstijl toevoegen, dan kan dat. Of je wilt samen een magazine, brochure of folder samenstellen en opmaken, dan kan dat. Echt heel veel is mogelijk, dus bel gewoon om te vragen of het kan. Nee heb je, ja kun je krijgen. Ons nummer: [nummer opgeheven].
Wat, waar en hoe?
Start- en eindtijd
09:00 – 16:30 uur, inclusief 45 minuten pauze.
Locatie
Binckhorstlaan 295-D, 2516 BC Den Haag, maar zie ook de oranje box hieronder.
Kosten
€ 495,– per dag (vooraf geheel te voldoen).
Meer informatie
Bel met: [nummer opgeheven].
Voorbereiding
Je kunt rekenen op minimaal 2 uur voorbereidingstijd. Uiteindelijk moet je 3 zaken van te voren weten en/of meenemen:
- Waar het merk voor staat – Wat is het karakter, het gevoel en de merkbelofte? Voor de beste antwoorden, geniet ons branding-traject – het Brand ID Plan – wel de voorkeur. Dit is echter niet noodzakelijk, zolang jij de antwoorden maar paraat hebt.
- Wat we gaan aanpakken – Welke merkelementen nodig zijn en in welke volgorde.
- Eigen ideeën – Specifieke informatie hierover ontvang je na inschrijving en betaling.
En verder
- Lunch – Koffie en thee zijn aanwezig, maar geen lunch (= overhead, dus extra zorgkosten). Tegen een meerprijs kunnen wij hier uiteraard wel voor zorgen.
- Verlengen – Mocht je de dag willen verlengen, omdat je nog niet alles hebt waarop je hoopte, dan kan dat tegen bijbetaling. Bespreek dit dan voor het einde van de dag. Je betaalt dan voor de extra gemaakte uren en hoeft dus niet weer een volledige dag te boeken en af te rekenen. Deze verlenging moet dan wel binnen 10 werkdagen plaatsvinden. Uitzonderingen zijn in overleg mogelijk.
Aanpassingen gezondheidsrisico’s (griep, corona, et cetera)
Met enige aanpassingen zijn wij in staat Dagje Huisstijl ook aan te bieden zonder fysiek samen te komen op onze merkvloer. Dat doen we dan met de inzet van een online meeting en/of WhatsApp. De keuze kan van moment tot moment verschillen en we kiezen wat op dat moment het snelste en dus efficiëntste werkt.
Wanneer dit om een andere reden gewenst is, kan er ook online worden samengewerkt.
Meer informatie en aanmelden
Bel voor meer informatie of om je aan te melden met: [nummer opgeheven]. Voor aanmelden kun je ook het contactformulier gebruiken.