Beter vindbaar via de zoekmachines • Wat is SEO, ASO en SEA?

Beter vindbaar via de zoekmachines • Wat is SEO, ASO en SEA?

Graag meer bezoekers op de website en/of meer gebruikers van de app? Dan ben je op het juiste adres beland. Zeker als deze bezoekers en gebruikers ook nog eens klant moeten worden, dan ben je helemaal aan het juiste adres.

Want SEO, ASO en SEA zullen nooit renderen zonder effectieve content op een goed gebouwde website en/of app. Een korte uitleg is hier wel op zijn plek.

Onze stelling is:
Wie in de race om vertrouwen niet achteraan wil starten, kan maar beter zorgen dat SEO-technisch alles in orde is.

 

Waarop wil je inzoomen?

 

Wat is zoekmachine-optimalisatie (SEO)?… in het kort

Wat is het en wat doet het?

Anno 2024 zorg je o.a. met behulp van zoekmachine-optimalisatie (SEO) dat je snel en goed vindbaar bent.

Inzoomen

Aanpak zoekmachine-optimalisatie / SEO - en het proces - van de basis tot en met de puntjes op de i

Hoe we het aanpakken

Het proces van zoekmachine-optimalisatie (SEO) en onze aanpak; van techniek tot content en alles ertussenin.

Inzoomen

Diensten zoekmachine-optimalisatie / SEO

Wat we doen + uitleg termen

Overzicht van onze diensten op het gebied van SEO, ASO en SEA plus een duidelijke uitleg van diverse termen.

Inzoomen

 

… of lees hieronder gewoon verder.

 

 

 

Waarom is zoekmachine-optimalisatie (SEO) zo belangrijk?
Wie online meer klanten wil, ontkomt niet meer aan SEO

Een bedrijf zonder website, het is bijna ondenkbaar. Maar van al die websites, zijn er veel te weinig commercieel succesvol. Dat is best opmerkelijk, niet waar? Door middel van SEO, ASO en SEA zorg je voor meer zichtbaarheid in de zoekmachines en dus voor betere vindbaarheid van de website.

Door de inzet van SEO én SEA trek je meer geïnteresseerde bezoekers naar de website. Is de website optimaal ingericht en doelmatig gevuld, dan leidt dit tot meer omzet. Alleen dan zullen bezoekers hun ‘klantreizen’ voltooien. Dát noemen wij ‘succesvolle websites’ en is onze corebusiness.

Gaat het over het optimaliseren van apps, dan spreek je over ‘App Store Optimalisatie’ (ASO)’. Je kunt gerust verder lezen, want tussen SEO en ASO bestaan zeer veel overeenkomsten. Waar nodig geven we de verschillen duidelijk aan.

SEO, ASO en SEA in een notendop

  • SEO  –  SEO draait om vindbaarheid en zichtbaarheid in de zoekmachines. Voluit: Search Engine Optimization of zoekmachine-optimalisatie.  Lees meer.
  • ASO  –  ASO richt zich op de vindbaarheid en zichtbaarheid in de App Store en Google Play. Voluit: App Store Optimization of SEO voor apps.  Lees meer.
  • SEA  –  SEA staat voor het adverteren in de zoekmachines. Voluit: Search Engine Advertising.  Lees meer.

Maar waarom is SEO dan zó belangrijk?

Hierover kunnen we kort en krachtig zijn. SEO is belangrijk voor:

  1. vindbaarheid en zichtbaarheid;
  2. vertrouwen in het merk en het aanbod = verkoop.

Reden #1
Vindbaarheid en zichtbaarheid

Deze reden ligt voor de hand. Vindbaarheid en zichtbaarheid zijn beide cruciaal als 1e stap om een goede website of app te laten renderen. Vooral als deze kanalen ook nog moeten verkopen, is SEO stap 1.

Reden #2
Vertrouwen in het merk en het aanbod

Deze reden ligt een laag dieper, maar is wel enorm belangrijk voor wie meer wil verkopen. Websites die worden getoond op de 1e resultaat-pagina’s* van de zoekmachine van Google schenken meer vertrouwen. Vertrouwen is nodig om iets te (ver)kopen. Zie deze positie als een soort van 1e kwalificatie-ronde* op weg naar vertrouwen.

Krijg je als potentiële klant hier al geen goed gevoel bij het merk (of het aanbod), dan valt deze af. Merken die niet eens op de 1e resultaat-pagina’s worden getoond, staan vaak al direct 3–0 achter. Een goede positie is dus noodzakelijk om überhaupt aan de race deel te mogen nemen.

Wil je meer weten over SEO? Lees dan bijvoorbeeld verder bij: Zoekmachine-optimalisatie (SEO) in het kort.

* Wij weten dat je woorden als resultaat-pagina en kwalificatie-ronde ook aan elkaar mag schrijven, maar doen dat ‘online’ om 2 wel­­over­­wogen redenen niet.  Lees meer.

 

Uitbesteden zoekmachine-optimalisatie heeft veel voordelen

Gelukkig zijn wij naast specialisten op het gebied van content-marketing, branding en conversie-optimalisatie ook experts op het gebied van zoekmachine-optimalisatie (SEO). Eigenlijk is het voor ons een onlosmakelijk geheel. ‘De online zorg voor meer klanten voor onze klanten’, is niet voor niets onze corebusiness én onze lijfspreuk. Je bent dus aan het juiste adres.

Zoekmachine-optimalisatie doe je op veel manieren

Zoekmachine-optimalisatie geheel of deels uitbesteden is een interessante optie en kun je uiteraard aan ons, the Content Care Company. Wij helpen graag en doen dit ook zeer succesvol voor zowel organisaties werkzaam in de dienstverlening (B2B en B2C) als voor non-profit-organisaties en dan met name in de regio Den Haag.

Taken slim verdelen om meer te verdienen

We kunnen álles uit handen nemen, maar werken net zo graag samen of zorgen voor deeloplossingen. Hierdoor kan iedereen doen waar hij of zij goed in is, is de kans op succes het grootst en wordt er het meest verdiend.  Lees hier meer over onze zorgverlening.

Nieuwsgierig geworden naar wat wij voor jouw of jullie merk kunnen betekenen? Bel dan met: 070 - 381 91 81.

 

 

 

Terug naar…
SEO en de invloed van SEA op SEO

SEA – het adverteren in de zoekmachines – heeft geen zin als de website of app rammelt. Duidelijker kunnen we het niet stellen, maar als dat wel klopt, dan heeft SEA wel hele mooie voordelen voor de SEO. Meer bezoekers die blijven rondkijken leiden immers tot meer waardepunten voor de SEO.

SEA behoort tot online marketing en ook deze specialisten hebben wij in huis. Dit zijn de mensen van de cijfers en analyses. Máár voor wij onze zorg starten, kijken we liever eerst naar wat echt nodig is voor meer klanten. Het is duidelijk:

‘De online zorg voor meer klanten voor onze klanten’, is niet alleen onze corebusiness én onze lijfspreuk, maar ook onze missie.

Wil je meer weten over onze zorgverlening en waarom we liever die deeloplossingen leveren die echt nodig zijn? Ga dan naar: Hoe verlenen wij onze zorg?. Je mag ons natuurlijk ook gewoon bellen met je vragen en/of voor een afspraak. Ons nummer is: 070 - 381 91 81.

 

Wat vind je verder op deze pagina?

LET OP!

De rest van deze pagina is niet alleen bedoeld als verkoopinstrument, maar ook om bezoekers van onze website wegwijs te maken in onze wereld. We leggen daarom diverse termen tegelijk kort uit.

 

 

Wat is zoekmachine-optimalisatie (SEO)?… in het kort

 

Wat is…
Zoekmachine-optimalisatie (SEO) in het kort

Wat is zoekmachine-optimalisatie, oftewel: wat is SEO? Onze definitie legt het beknopt en prima uit.

SEO zijn die activiteiten voor een webpagina en website (waarop deze staat) die nodig zijn om de positie van zowel die webpagina als website in de organische zoekresultaten van de zoekmachines te verbeteren.

Let op!  Voor apps geldt min of meer hetzelfde

Gaat het over het optimaliseren van apps, dan spreek je over ‘App Store Optimalisatie’ (ASO). Je kunt gerust verder lezen, want tussen SEO en ASO bestaan zeer veel overeenkomsten. Zeker met betrekking tot de materie op deze pagina en onze blogartikelen over SEO.


Wat is het principe?

Laten we SEO en het idee achter het huidige algoritme voor Google’s zoekmachine heel simpel maken. Je moet de positie in de organische zoekresultaten verdienen. Ja, je leest het goed.

Als je dat doorhebt, kun je het volgende stellen:

  • Als er niet is geïnvesteerd in de techniek, dan besteedt Google er verder ook geen aandacht aan.
  • Als de website de bezoeker niet weet te boeien, is dat voor Google het bewijs dat dit zoekresultaat niet het juiste of beste resultaat was.

Let op de houdbaarheidsdatum!

Tussen moment van publicatie en wanneer jij dit leest, kunnen Google en andere zoek­machines hun waarde­rings­systeem (al)weer hebben aangepast. Houd daarom altijd rekening met deze handels­wijze en dus met de beperkte houdbaar­heid van artikelen en berichten over SEO.


Waar let Google op?

Voor Google en het bepalen van de posities van de organische zoekresultaten op de resultaat-pagina’s van de zoekmachine spelen honderden factoren een rol. Door deze factoren te clusteren kwam SEO-goeroe Barry Adams uit op 3 groepen. Deze 3 groepen vormen de voorwaarden en het uitgangspunt voor een plekje ergens op de resultaat-pagina’s.

We sommen ze op met summiere uitleg, want voor meer informatie kun je de linkjes gebruiken.

 

De 3 groepen volgens Barry Adams

  • Techniek  –  Dit is de eerste keuring waar websites en apps doorheen moeten komen om überhaupt verder beoordeeld en getoond te worden. Ga naar: Wat is… Techniek.
  • Content  –  De inhoud van de webpagina, website of app moet de bezoeker of gebruiker trakteren op boeiende teksten (geschreven of gesproken), aantrekkelijke beelden en/of video’s.  Ga naar: Wat is… Content.
  • Autoriteit  –  Hierbij draait het vooral om waardering van andere bronnen. Linkbuilding – het verbinden van het ene digitale punt met het andere – staat hierbij centraal.  Ga naar: Wat is linkbuilding? • 2/4 [simpele korte uitleg].

Google let dus eerst op techniek en vervolgens speelt het gedrag van de bezoekers en gebruikers een grote rol. Techniek, relevantie en vertrouwen moeten hiervoor op orde zijn. Dit is waar diverse disciplines samenkomen en soms zelfs samensmelten. Daarom zijn onze disciplines nauw of onlosmakelijk met elkaar verbonden. Zorgen we voor het een, dan zorgen we automatisch ook een beetje voor het ander.

Verder inzoomen?

Of ga naar het het overzicht van alle blogartikelen over zoekmachine-optimalisatie (SEO). Als wij je op de hoogte mogen houden van nieuwe artikelen over zoekmachine-optimalisatie en gerelateerde onder­werpen, meld je dan direct even aan voor de gratis e‑mailalert.  Klik hier.


De grootste zorg draait om relevantie

Wanneer de techniek eenmaal staat, moet je dat – in de regel – alleen nog onderhouden. Daarna draait alles om relevantie. Wat is de waarde die een webpagina en de website leveren voor de gebruiker van de zoekmachine? Wat kan de gebruiker ermee of wat heeft de gebruiker eraan?

Hoe langer mensen blijven plakken en rondsnuffelen, hoe beter dat is voor de SEO.

Hoe langer de gebruiker vervolgens op de webpagina en de website van het zoekresultaat blijft rondhangen en ook nog vindt wat hij of zij zoekt, des te beter dat is. Klikt hij of zij gefrustreerd weg, dan was dat niet het juiste of beste resultaat en heeft het geen zin deze weer te tonen bij dezelfde zoekopdracht.

Echte waarde versus een overload aan zoekwoorden

Om bovenstaande reden is het ook niet verstandig om de zoekmachine te misleiden met teksten vol met zoekwoorden. Dit maakt teksten onleesbaar en levert vooral minpunten op. Google rekent daarom ook af met dit soort misleiding. Je moet nu dus echt waarde bieden.

Zoals je ziet, spreken we hier eerst over webpagina en dan pas over website en dat heeft een reden.

Webpagina versus website

Besef dat SEO vooral gaat over web­pagina’s – inclu­sief blog­artikelen – en dus in mindere mate over web­sites. Slechts een enkele keer is een web­site het resul­taat dat past bij de inge­geven zoek­opdracht. Dit gebeurt alleen als er wordt gezocht op een bepaald type bedrijf of op bedrijfsnaam.

Het grootste deel van alle inge­geven zoek­opdrach­ten gaat over onder­werpen en die infor­matie is in de regel te vinden op een web­pagina. Daarom optima­li­seer je niet alleen de web­site (techniek), maar besteed je vooral veel aandacht aan de con­tent van iedere indivi­duele webpagina.


Goede content leidt tot vertrouwen én autoriteit

Goede content leidt ook tot meer vertrouwen in het merk. Vertrouwen is nodig voor meer verkoop, maar dat niet alleen. Hoe groter het vertrouwen in een merk, hoe hoger de score voor de autoriteit. Autoriteit laat zich in deze context het snelste en eenvoudigste uitleggen als: hoe hoog mensen het merk hebben zitten. De branding is hierop natuurlijk van grote invloed.

Hebben mensen het merk hoog zitten, dan scoor je bij Google in aanzien én als leverancier van ‘relevante content’.

Voor het algoritme (waarderingssysteem) waarmee Google voor de zoekmachine de posities bepaalt, is autoriteit van groot belang. Hoe meer mensen de content waarderen, hoe meer punten dit oplevert voor de autoriteit van het merk. De hoeveelheid kwalitatieve links van andere websites naar een webpagina levert flink wat waardepunten op. De zorg hiervoor heet linkbuildingLees meer.


Andere punten van aandacht

Bij of naast de 3 eerder genoemde groepen van Barry Adams plus relevantie spelen onderstaande zaken ook een belangrijke rol. Natuurlijk zijn er honderden factoren, maar onderstaande punten verdienen op deze plek wel onze aandacht.

Conversie  –  Iedere klik telt mee voor de SEO

Om het eenvoudig te houden, vertalen we conversie in: een stap die de (potentiële klant) zet op zijn of haar klantreis. Hoe meer stappen iemand zet, hoe duidelijker het voor Google is dat diegene op de juiste website of in de juiste app is beland.

Je zou bijna stellen dat SEO hetzelfde is als content-marketing én als conversie-optimalisatie. Deze 3 disciplines kunnen in ieder geval niet zonder elkaar hun doel bereiken.

Landt iemand via de zoekmachine van Google op de website, dan is dat voor Google het bewijs dat het juiste resultaat is getoond bij de ingegeven zoekopdracht. Hoe vaker dat blijkt en hoe meer stappen de ‘gasten’ op de website of in de app zetten, hoe beter de website of app rankt.

Hiervoor is conversie-optimalisatie nodig en dat kan niet zonder de inzet van content-marketing. En vergeet de rol van de branding in dit plaatje niet. Aan de andere kant kan content-marketing niet effectief zijn zonder de zorg voor de SEO. Je snapt waarom onze zorg voor ons een geheel is.

Social media  –  Hoe populairder, hoe beter

Merken en artikelen die veel aandacht krijgen op social media, krijgen hiervoor extra waardepunten.

Misleiding  –  Leugenaars krijgen strafpunten

Zoals je ondertussen hebt begrepen, bouw je voor de SEO op basis van een goede techniek met ‘relevante content’ aan autoriteit en dus aan vertrouwen. Dat doe je dus niet (!) door teksten te doorklieven met zoekwoorden. Die tijd hebben wij én Google gelukkig ver achter ons gelaten. Google heeft zichzelf verder ontwikkeld, is een stuk intelligenter geworden en rekent steeds beter af met charlatans.

Verder inzoomen?

Of ga naar het het overzicht van alle blogartikelen over zoekmachine-optimalisatie (SEO). Als wij je op de hoogte mogen houden van nieuwe artikelen over zoekmachine-optimalisatie en gerelateerde onder­werpen, meld je dan direct even aan voor de gratis e‑mailalert.  Klik hier.

 

 

Aanpak zoekmachine-optimalisatie / SEO - en het proces - van de basis tot en met de puntjes op de i

 

Het proces en onze aanpak
Van de basis tot en met de puntjes op de i

Voor we inzoomen in onze aanpak, herhalen we eerst nog even de eenvoudige en korte samenvatting van het idee achter Google’s algoritme en het idee waarop deze is gebaseerd.

 

  • Als er niet is geïnvesteerd in de techniek, dan besteedt Google er verder ook geen aandacht aan.
  • Als de website de bezoeker niet weet te boeien, is dat voor Google het bewijs dat dit zoekresultaat niet het juiste of beste resultaat was.

Google let dus eerst op techniek en vervolgens speelt het gedrag van de bezoekers een grote rol. Techniek, relevantie en vertrouwen moeten hiervoor op orde zijn. Dit is waar diverse disciplines samenkomen en bij ons zelfs regelmatig samensmelten.


Meerdere disciplines smelten samen

Voor effectieve SEO komen diverse disciplines samen:

  • Techniek  –  Google’s 1e keuring. Web-developers zorgen voor de juiste techniek.
  • Content-productie en content-marketing  –  Na de techniek neemt de content-productie de leidende rol over en zorg je dat de content voldoet aan de verwachtingen van de bezoeker.
  • Conversie-optimalisatie  –  Google vindt dat de buyer journey en customer journeys soepel moeten verlopen. Dit doe je met conversie-optimalisatie en zo schroef je het niveau van de content steeds verder omhoog.
  • Branding  –  Wil iemand iets kopen van het merk, dan moet het vertrouwen in het merk groot genoeg zijn. Content-marketing in teken van de branding speelt hierbij een belangrijke rol. Hier komt de term autoriteit* om de hoek kijken, maar daarop gaan we in deze algemene uitleg niet verder in.  Lees meer over autoriteit en linkbuilding.
  • Linkbuilding  –  Effectieve linkbuilding heeft effect op de autoriteit van het merk. Linkbuilding kan aardig wat waardepunten opleveren voor de SEO.  Lees meer.

* Autoriteit laat zich in deze context het snelste en eenvoudigste uitleggen als: hoe hoog mensen het merk hebben zitten.  Lees hier meer.
Omdat het bouwen aan autoriteit als een rode draad door ons vakgebied loopt, schenken we hieraan in ons blog regelmatig aandacht. Wil je nieuwe blogartikelen niet missen? Meld je dan direct even aan voor de gratis e‑mailalert. Klik hier.


Niet alleen voor de SEO, maar ook voor meer omzet

Je snapt nu dat voor ons online zorgverleners met name bij SEO meerdere disciplines samensmelten. Onze developers, content-makers en andere specialisten verliezen de SEO, de conversie-optimalisatie, de zorg voor autoriteit en de branding bij hun werkzaamheden nooit uit het oog.

Een goede content-maker waakt over de SEO, de branding en doet alles om van bezoekers klanten te maken.

Dit is voor ons echt 1 ding. Net als het voor een banketbakker (m/v) logisch is dat hij alle ingrediënten en bereidingswijzes kent om te zorgen voor de waanzinnigste smaaksensaties. Smaaksensaties die er ook nog eens mooi uitzien en gepresenteerd worden op de juiste temperatuur. De banketbakker weet hoe hij moet zorgen voor het beste eindresultaat op zijn vakgebied. Wij ook.


Beginnen bij het begin en dan steeds verder

Voor we ook maar iets kunnen zeggen over wat voor jouw of jullie merk precies nodig is, moeten we toch weten wat er al is en wat goed zit of niet. Hierbij kijken we – net als Google – eerst naar de techniek.

Is dat goed dan kun je 2 kanten op. Of je gaat pagina voor pagina aanpakken of je kijkt eerst naar de buyer journey en customer journeys en pakt de belangrijkste reis als eerste aan. De keuze voor de beste aanpak verschilt per merk en website.

Ieder merk is uniek en verdient zijn eigen aanpak

Na het lezen van het bovenstaande begrijp je dat wij vanaf hier niet voor ieder merk kunnen zeggen wat nodig is voor de SEO en welke rol the Content Care Company daarin kan spelen. Voor we ook maar iets zinnigs kunnen zeggen, moeten we toch echt eerst kennismaken en ons verdiepen in jouw of jullie website en de staat waarin deze SEO-technisch op dat moment verkeert. Vanaf daar kunnen we dan wel de best passende zorgoplossing aanbieden, want we doen het liefst alleen dat wat echt nodig is.


Wat kost zoekmachine-optimalisatie?

Ook dat wordt pas duidelijk als we weten wat echt nodig is, maar in principe kost SEO veel minder dan het oplevert. Wij ook.


Uitbesteden? Of samenwerken?

the Content Care Company kan alles uit handen nemen, maar we snappen dat niet iedere partij alles over de schutting durft, wil of kan gooien. Eerlijk gezegd, vinden wij dat helemaal niet erg. Samenwerken leidt vaak tot betere resultaten en vinden we ook nog eens veel prettiger werken. Daarom bieden we diverse bezigheden die vallen onder SEO ook los of in combinatie met wat verder nodig is aan.

Bijna alles is mogelijk, zolang de opdrachtgever en wij er maar achter staan.

Wil je meer weten over onze dienstverlening en waarom we liever die deeloplossingen leveren die echt nodig zijn? Ga dan naar het kopje ‘Hoe we het doen’ op de pagina ‘Over ons, het zorgzaamste bureau voor content-marketing van Den Haag’.

Je mag ons natuurlijk ook gewoon bellen met je vragen. Het nummer is: 070 - 381 91 81.

 

 

Diensten zoekmachine-optimalisatie / SEO

 

Welke diensten bieden wij op dit terrein?

Naast een volledige aanpak van de zoekmachine-optimalisatie (SEO), bieden we de volgende diensten ook los of in combinatie met onze andere diensten aan. We doen waarvoor onze zorg wordt ingeschakeld en dan alleen als dat zinvol is. Alles in goed overleg.

Voor meer informatie kun je altijd bellen met: 070 - 381 91 81.

Overzicht diensten & termen SEO, ASO en SEA

LET OP!

De rest van deze pagina is niet alleen bedoeld als verkoopinstrument, maar ook om bezoekers van onze website wegwijs te maken in onze wereld. We leggen daarom diverse termen tegelijk kort uit.

 

Wat is…
App-development en app-developer

App-development staat voor het ontwikkelen of realiseren van apps. Hiermee kan het volle spectrum van ontwerp tot en met het beheer van de server worden bedoeld of slechts het ontwerp omzetten in een werkende app.

Een app-developer is een ‘codeklopper’ die gespecialiseerd is in dit proces. De verschillen tussen app-developers zijn niet zo groot als bij web-developers. Voor een app verkrijgbaar is in de App Store of Play Store moet deze namelijk aan strenge eisen voldoen. Bovendien moet de app ook eerst geoptimaliseerd zijn voor deze winkels.

App-developers en web-developers vertonen wel veel overeenkomsten. Vaak kan een app-developer ook een website ontwikkelen, maar niet iedere web-developer kan een goed functionerende app ontwikkelen.

Synoniemen

Synoniemen voor app-development zijn: mobile app development en web app development.


Wij helpen

Ook app-devolopment zit in ons dienstenpakket, want als allround bureau voor online meer klanten voor onze klanten hebben we natuurlijk ook die expertise in huis. Wij zijn nieuwsgierig naar jouw wensen en eisen en hopelijk ben jij nieuwsgierig naar wat wij daarin kunnen betekenen. Even bellen? Ons nummer is: 070 - 381 91 81.

 

Wat is…
App Store Optimization (ASO) of app store SEO

Wie een app lanceert of al een app heeft draaien wil dat deze rendeert. Je wilt dat mensen de app downloaden en dan ook werkelijk gebruiken om eraan te verdienen. Met zo’n 3,5 miljoen apps in Google Play en 2,25 miljoen in de App Store moet je dan wel enorm je best doen om de app te laten renderen. De zorg voor optimale zichtbaarheid van apps in de app stores plus het verhogen van de conversie van apps, noemt men App Store Optimization (ASO) of gewoon app store SEO.

De meest gebruikte en dus belangrijkste app stores zijn:

  • App Store  –  iOS (Apple);
  • Google Play  –  Android.

ASO is meer dan alleen vindbaar zijn

Net als bij SEO wil je niet alleen dat de app hoog in de zoekresultaten van de app stores wordt getoond, maar dat mensen ook erop klikken. Vervolgens wil je ook nog dat ze de app downloaden. Hiervoor optimaliseer je wat de app-stores tonen: naam, titel, icoon, screenshots en de reviews.

Overeenkomsten tussen en verschillen met SEO

Er zijn overeenkomsten met SEO, maar ook verschillen. Zie onderstaande tabel.

social media

App Store Optimization (ASO) of app store SEO valt bij ons zowel onder de zorg voor app-development als voor zoekmachine-optimalisatie (SEO).

ASO SEO
Zoekmachines
  • App Store
  • Google Play
  • Google (in met name Nederland en Europa)
Doelmeer downloadsmeer bezoekers
Aantal ranking-factorentientallenhonderden
Techniek
On-page
Off-page
Negatieve invloed de-installaties bounce rate

Wij helpen

Wanneer wij een app ontwikkelen, zorgen we in de regel voor de optimalisatie ervan voor de app stores. Voor meer informatie en snel antwoord op je vragen, kun je bellen met: 070 - 381 91 81.

 

Wat zijn…
Linkbuilding en link juice

De informatie over linkbuilding, backlinks en de linkjuice is aangevuld en verplaatst naar de serie: Wat is linkbuilding?.


Wij helpen

The Content Care Company kan zorgdragen voor de linkbuilding, maar kan ook alleen voor de backlinks zorgen of alleen voor de link juice verzorgen. We kunnen natuurlijk ook voor de SEO en ‘relevante content’ zorgen. Of we zorgen dat de website of app beter converteert. We doen wat nodig is en wat gewenst is. Alles altijd in goed overleg. Bel voor meer informatie met: 070 - 381 91 81.

 

Wat is…
Online marketing

Onder online marketing vallen alle vormen van marketing verspreid via de digitale snelweg. Ook dit is een containerbegrip en behelst alle vormen van betaalde promoties voor producten, diensten, merken en organisaties via het internet. Search Engine Advertising (SEA) en social advertising zijn belangrijke vormen van online marketing

Synoniemen

Synoniemen voor online-marketing zijn: internet-marketing, e‑marketing en web-marketing.

Verder inzoomen?

Of ga naar het overzicht van alle blogartikelen over content-marketing. Als wij je op de hoogte mogen houden van nieuwe artikelen over content-marketing en gerelateerde onder­­werpen, meld je dan direct even aan voor de gratis e‑mailalert. Klik hier.


Wij helpen

Goed ingezette online marketing is vaak een zinvolle aanvulling op content-marketing en vormt hierdoor een onderdeel van ons vakgebied. Bel voor meer informatie met: 070 - 381 91 81.

 

Wat is…
Search Engine Advertising (SEA)

SEA is de afkorting voor Search Engine Advertising en staat dan ook voor het adverteren in de zoekmachines. Het inkopen van advertentieruimte boven- of onderaan de resultaat-pagina’s van de zoekmachine van Google* staat hierbij centraal. Het gaat om de betere plekken waarmee de website of een bepaalde pagina (landingspagina) eerder in beeld komt dan tussen de organische zoekresultaten.

In Nederland gebeurt dit bijna altijd met het advertentie-programma van Google: Google Ads [voorheen AdWords]. Google Ads is een wereldwijde – lees: gigantische – veiling van zoektermen.  Lees meer.

SEA boost de SEO

Adverteren in de zoekmachines gebeurt in de regel om het aantal bezoekers op de website snel te vergroten. Interessant, zeker bij campagnes, maar wist je dat SEA een hele duidelijke bijdrage levert aan de SEO? De reden hiervoor ligt niet voor iedereen voor de hand.

SEA leidt tot meer bezoekers op de website. Helder. Maar worden die bezoekers ook nog eens beloond met ‘relevante content’, dan scoor je! Wanneer een bezoeker een tijdje snuffelt op de gevonden pagina en daarna ook nog eens op de website rondsnuffelt, dán is het bewezen: hier wordt ‘relevante content’ geleverd.

De tijd die de bezoeker op de webpagina en de website verblijft is een heel belangrijk onderdeel van het algoritme (waarderingssysteem) van Google voor zijn zoekmachine.

De hoeveelheid bezoekers die blijven snuffelen, is een andere zeer belangrijke factor. De een kan niet zonder de ander.

Wat betekent dit?

SEA en SEO versterken elkaar enorm en leveren samen meer ‘kliks’ op dan afzonderlijk bij elkaar opgeteld.

Met SEA krijg je meer bezoekers en voor de SEO moeten die bezoekers worden beloond met ‘relevante content’. Doe je het goed, dan kun je na verloop van tijd stoppen met de SEA, want deze combinatie heeft reeds een betere positie in de organische zoekresultaten opgeleverd. Misschien tijdelijk, misschien wel voor altijd. Andersom werkt het ook.

SEA valt onder de zorg voor online marketing.


Wij helpen

Wij helpen meer bezoekers naar de website te trekken en meer gebruikers naar de app. Wij helpen met de juiste advertenties voor de juiste doelgroep, maar helpen ook met deze bezoekers en gebruikers belonen met dat waar ze voor komen. Uiteindelijk is het natuurlijk wel de bedoeling dat het adverteren in de zoekmachines leidt tot meer klanten. Wie A zegt, moet B zeggen. Even bellen? Kies dan: 070 - 381 91 81.

 

Wat is het…
SEO Care Pakket

Bij samenwerkingen* zetten wij bijna altijd onze pakketten in. Zo geef je met de SEO Care Pakketten de zorg voor de zoekmachine-optimalisatie (SEO) deels of geheel uit handen.

Alle pakketten liggen in de basis vast, maar zijn met al onze diensten uit te breiden. Ook kunnen er diensten vanaf en zo worden de pakketten uiteindelijk toch weer maatwerk.

* Wij werken soms voor de klant, maar meestal samen met de klant. Dus: samenwerkingen.

Meer informatie

Voor meer informatie over deze pakketten en het aanvragen ervan, kun je ons gewoon bellen op: 070 - 381 91 81.

Je kunt ook gaan naar: SEO Care Pakketten, rank hoger in Google en vergroot de zichtbaarheid, want daar vind je:

 

Wat is…
Social advertising

Social advertising staat voor het adverteren op de social-media-platformen. Deze platformen bieden net als het adverteren in de zoekmachines (SEA) de mogelijkheid vrij nauwkeurig de doelgroep bij de advertentie te kiezen. Vaak zorgt het platform dan via een algoritme niet alleen ervoor dat de advertentie aan deze doelgroep wordt getoond, maar dat dit ook op het juiste moment gebeurt.

Publiceren op de social-media-platformen is een onderdeel van zowel online marketing als content-marketing. Sinds de platformen hun algoritmen hebben aangepast om als merk getoond te worden, is social advertising ook een vast onderdeel van content-marketing geworden. Maar ook al hoorde het eerder alleen bij online marketing, de content van de advertentie moet het merk en de andere content wel versterken. Een soort kip-en-ei-verhaal.

Social advertising valt onder de zorg voor online marketing.


Wij helpen

Waar je social advertising ook onder wilt laten vallen, dit is ons vakgebied en dus helpen we graag. Even bellen? Ons nummer is: 070 - 381 91 81.

 

Wat is…
Techniek

Zou jij iemand de weg wijzen over een slecht begaanbare weg als er betere wegen zijn? Google in ieder geval niet.

Eigenlijk is het vrij simpel: wanneer er niet is geïnvesteerd in de website, in de techniek, dan besteedt Google ook geen aandacht aan de website. Waarom zou Google? Bovendien wordt een slechte app niet eens opgenomen in de app stores.


Hoe dan wel?

Google vindt het belangrijk dat bezoekers die op zoek zijn naar meer ‘relevante content’ vlotjes over de website en app kunnen ‘navigeren’. Zij moeten zonder obstakels hun weg kunnen vinden. Bovendien moeten de zoekmachines de website super snel in kaart kunnen brengen. Dat lukt niet zonder goede techniek.*

* Onder techniek vallen onder andere de volgende aandachtspunten: goed gebouwde web­site, navigatie-structuur, server-configuratie, HTTP-status-codes, URL’s en slugs en canonical-tags.

Onderhoud

En vergeet niet dat deze techniek continu up-to-date moet blijven. In een jaar tijd kan er veel gebeuren op dat gebied. Te veel om aan het kritische oog van Google te ontsnappen.

Een goede techniek valt zowel onder de zorg voor zoekmachine-optimalisatie (SEO) als voor web-development.

Verder inzoomen?

Of ga naar het het overzicht van alle blogartikelen over zoekmachine-optimalisatie (SEO). Als wij je op de hoogte mogen houden van nieuwe artikelen over zoekmachine-optimalisatie en gerelateerde onder­werpen, meld je dan direct even aan voor de gratis e‑mailalert.  Klik hier.


Wij helpen

Zonder een goede techniek heb je niets aan onze zorgverlening, daarom hebben wij ook deze specialisten in huis. Wij zorgen voor technisch goede websites, helpen met ontwikkelen en verbeteren van apps en zorgen natuurlijk ook dat de techniek up-to-date blijft.

We bieden dit als losse diensten of maken een combinatie en gieten het in een van onze zorgpakketten. Net wat gewenst en/of nodig is. Altijd in overleg met de klant. Wil je meer weten? Bel dan met: 070 - 381 91 81.

 

Wat is…
Web-development en web-developer

Web-development staat voor het ontwikkelen of realiseren van websites. Hiermee kan het volle spectrum van webdesign tot en met het beheer van de server worden bedoeld – de techniek zoals Google het graag ziet – of slechts het ontwerp omzetten in een werkende website.

Daarom bestaan er ook grote verschillen tussen web-developers. Dit zijn de ‘codekloppers’ die gespecialiseerd (moeten) zijn in dit proces. Het verschil laat zich moeilijk zien, maar kan zich uiten in de duurzaamheid en veiligheid van de website. Sowieso uit het zich in de waardering van Google dat zich op zijn beurt weer uit in de positie op de resultaat-pagina’s van Google’s zoekmachine.

App-developers en web-developers vertonen veel overeenkomsten. Vaak kan een app-developer ook een website ontwikkelen, maar niet iedere web-developer kan een app ontwikkelen.


Wij helpen

Onze roots liggen onder andere in vormgeving en in web-development. Vanaf daar hebben we ons alleen maar verder ontwikkeld en vers bloed erbij gehaald. Wanneer we willen zorgen voor meer klanten voor onze klanten, moeten we zorgen voor vindbare websites en dus voor websites die wat betreft de techniek worden goedgekeurd door Google.

Voor de ontwikkeling van apps geldt uiteraard hetzelfde principe. Ga naar: Wat is een… App-development / app-developer.

 

Wat is…
Zoekwoorden-analyse / zoekwoorden-onderzoek

Voordat zoekmachine-optimalisatie (SEO) en/of Search Engine Advertising (SEA) kan worden ingezet, moet er eerst worden onderzocht welke zoekwoorden – of beter: zoektermen – de doelgroepen gebruiken om te landen op soortgelijke websites. Dit noem je zoekwoorden-analyse* of zoekwoorden-onderzoek en gebeurt met software als Google Analytics 4 en Google Search Console.

Met deze woorden of termen ga je vervolgens aan de slag. Je verwerkt de zoekwoorden niet alleen – mondjesmaat! – in de teksten op de website, want het resultaat van de analyse is voor meer zaken interessant. Wat dacht je van de menu-structuur? En misschien ontdek je wel dat de website en/of app bij een bepaalde zoekopdracht helemaal geen passend resultaat biedt. Om deze kans niet te missen, kun je dan maar beter snel aan de slag en zorgen voor aansluitende content en dus ‘relevante content’.

Ben je verder in het proces – bijvoorbeeld na een paar maanden of een half jaar –, dan kun je aan de hand van nieuwe analyses zien welke woorden en termen goed, minder goed of niet werken. Voor de beste zoekwoorden kun je dan weer nieuwe ‘relevante content’ creëeren.

Zoekwoorden-analyse valt zowel onder de zorg voor zoekmachine-optimalisatie (SEO) en Search Engine Advertising (SEA) als die voor online marketing.

* Wij weten dat je woorden als zoekwoorden-analyse en zoekwoorden-onderzoek ook aan elkaar mag schrijven, maar doen dat ‘online’ om 2 wel­­over­­wogen redenen niet.  Lees meer.


Wij helpen!

Wil je weten welke zoekwoorden of -termen interessant zijn voor jouw of jullie business, dan kunnen wij dat onderzoeken. Wij beschikken over de juiste software en de juiste kennis. We kunnen ook helpen met de woorden in de juiste dosering te verwerken in de content. We controleren en verbeteren desgewenst het menu en natuurlijk kunnen we ook zorgen voor aanvullende content.

We bieden dit als losse dienst(en) of in combinatie met andere diensten. We nemen alles uit handen of werken samen. We doen in goed overleg wat nodig is en waarvoor we worden ingevlogen. Het enige dat jij hoeft te doen is bellen met: 070 - 381 91 81.

 

 

Met betrekking tot SEO, ASO en SEA
Waar zorgen wij nog meer voor?