Design & dtp, de onmisbare schakel in het grotere plaatje

Design, dtp, grafische vormgeving en opmaak, de onmisbare schakel in het grotere plaatje

Noem het design, vormgeving, creatie… het maakt ons echt niet uit, het gaat om het doel. Het gaat dan om herkenbaarheid, onderscheid van de concurrentie, om de eerste indruk én om de juiste indruk. Dit gaat over opvallen, over het laten zien waar het merk voor staat, maar ook over aandacht, gebruiksvriendelijkheid, verbinden en over het bouwen aan vertrouwen… over het bouwen aan een sterk merk.

Onze stelling is:
Met een sterk uiterlijk maak je als merk nog steeds een krachtige eerste indruk.

Ja, je leest het goed. Dress to impress werkt gewoon nog steeds of misschien nog wel beter dan ooit tevoren. Dit dankzij het internet en social-media-platformen als Instagram. We zijn dol op beeld. Geef potentiële klanten dan ook dat beeld dat ze verwachten en nodig hebben. Laat de waarde van het merk weerspiegelen in de visuele uitingen en zorg zo dat het merk kan uitgroeien tot een sterk merk.

 

Waarop wil je inzoomen?

 

Waarom is design & dtp zo belangrijk? De onmisbare schakel op weg naar een sterk merk en meer omzet

Waarom is het belangrijk?

Met een logo ben je nog geen merk, met een huisstijl ook niet. En toch zijn deze zaken er niet voor niets.

Inzoomen

Design, dtp, grafische vormgeving en opmaak, in het kort [uitleg]

Wat is het en wat doet het?

Grafisch ontwerp, grafische vormgeving, graphic design én dtp en opmaak… het draait om identiteit en herkenbaarheid.

Inzoomen

Welke diensten leveren wij op het terrein van design, dtp, grafische vormgeving en opmaak

Wat we doen + uitleg termen

Beknopt overzicht van onze diensten op het gebied van design & dtp met een duidelijke korte uitleg.

Inzoomen

 

… of lees hieronder gewoon verder.

 

 

Waarom is design & dtp zo belangrijk? De onmisbare schakel op weg naar een sterk merk en meer omzet

 

Waarom is design & dtp zo belangrijk?
De onmisbare schakel op weg naar een sterk merk en meer omzet

Een merk is niets zonder een krachtig logo en een herkenbare huis­stijl, maar een huisstijl is geen merk en zeker geen sterk merk. Misschien is dit wat teleurstellend, maar dit is wel het eerlijkste antwoord op de vraag: waarom is design & dtp zo belangrijk?

Een deel van de merksignalen

Een huisstijl neemt een deel van de merksignalen voor zijn rekening, maar kan niet voorkomen dat een klant slecht behandeld wordt. Dat zou teveel gevraagd zijn. Een huisstijl draagt dus wel een steentje bij aan het imago van het merk, maar heeft minder invloed op de reputatie.

De onmisbare schakel in het grotere plaatje

Toch is design, vormgeving, creatie of hoe je het ook wilt noemen, onmisbaar als het om content, conversie, branding en zelfs zoekmachine-optimalisatie (SEO) gaat. Het is dus een onmisbare schakel binnen ons vakgebied.

Hetzelfde geldt voor dtp of opmaak. Het gaat voor ons niet om hoe je het noemt, maar om het eindresultaat en wat je ermee bereikt. Zo maakt een goed opgemaakte whitepaper in lijn met het merk een betere indruk dan een pdf van een Word-document al dan niet voorzien van een logo. Bovendien zal zo’n goed opgemaakte whitepaper – of andere downloadable – het merk versterken en dat is anders nog maar de vraag.

 

Design & dtp uitbesteden heeft veel voordelen

Gelukkig zijn wij specialisten op het gebied van content en zorgen we graag voor meer klanten voor onze klanten. Hierbij hoort ook de zorg voor het uiterlijk van de content. Aan dit uiterlijk moet het merk immers in een oogopslag te herkennen zijn. Wij bekijken een logo, een huisstijl en de in te zetten middelen niet als losse elementen, maar als een samensmelting met het grote geheel.

Het uiterlijk is namelijk direct of indirect verbonden met alles dat wij doen: content-marketing, conversie-optimalisatie, branding en zelfs met zoekmachine-optimalisatie (SEO). ‘De online zorg voor meer klanten voor onze klanten’, is niet voor niets onze corebusiness én onze lijfspreuk.

Omdat op weg naar meer omzet niets los staat van elkaar

Je begrijpt: óók voor design & dtp ben je bij ons welkom én aan het juiste adres. Misschien zijn wij wel het beste adres. Dit vanwege een deel van onze roots en de constante koppeling met het grotere geheel. Wij helpen graag en doen dit ook zeer succesvol voor zowel organisaties werkzaam in de dienstverlening (B2B en B2C) als voor non-profit-organisaties en dan met name in de regio Den Haag.  Lees hier meer over onze zorgverlening.

Ook je eigen inspiratie en creativiteit kun je bij ons kwijt

Ondanks dat we graag samenwerken en de taken verdelen, is dit niet altijd haalbaar bij design & dtp. Maar waar gewenst en mogelijk, ben je zeker welkom op de werkvloer. Op die momenten heeft dat vaak ook zeer mooie voordelen: je kunt je eigen inspiratie en creativiteit kwijt, je hebt meer invloed op het eindresultaat en verspilt geen tijd en geld aan kostbare presentaties.

Nieuwsgierig geworden naar wat wij voor jouw of jullie merk kunnen betekenen? Bel dan direct met: [nummer opgeheven].

 

 

 

Terug naar…
Het uiterlijk en wat het verschil maakt

Design & dtp vormen een stukje zorg dat onmisbaar is bij wat we doen, willen bereiken en bereiken: meer klanten voor onze klanten. Besef dat een mooie opmaak net het verschil kan maken; het verschil om verder wel of geen aandacht aan een merk te besteden.

Zelf knutselen is leuk. Maar gaat het om vertrouwen in het merk? Dan moet je niet willen knutselen.

En aandacht is wat je nodig hebt om te verbinden en om te bouwen aan vertrouwen in het merk. Hoe langer je de aandacht krijgt, hoe beter dit is voor het vertrouwen.

Vertrouwen is nodig om te kopen en dus om te verkopen. Vertrouwen is nodig voor meer omzet en dus voor een stabiel bestaansrecht. Je snapt wat er gebeurt áls je die kans verspilt.

 

Wat vind je verder op deze pagina?

LET OP!

De rest van deze pagina is niet alleen bedoeld als verkoopinstrument, maar ook om bezoekers van onze website wegwijs te maken in onze wereld. We leggen daarom diverse termen tegelijk kort uit.

 

 

Design, dtp, grafische vormgeving en opmaak, in het kort [uitleg]

 

Wat is…
Design en dtp in het kort

Voor wie niet thuis is in de wereld van grafisch ontwerp en drukwerk, kan een uitleg over design en dtp handig zijn.

 

 

Wat is…
Design / grafisch ontwerp / grafische vormgeving / graphic design

Design, grafisch ontwerp, vormgeving, drie termen die bijna hetzelfde betekenen. Voor insiders is er een verschil, voor buitenstaanders is het vaak allemaal hetzelfde.

Design / graphic design

Design is ontwerp en kan op allerlei soorten ontwerp betrekking hebben. Kleding, meubels, verpakkingen, auto’s, noem maar op. Graphic design maakt duidelijk dat het om grafisch ontwerp gaat. Lees dus vooral verder.

Grafisch ontwerp

Grafisch ontwerp gaat over het ontwerpen van de grafische middelen. Dit zijn middelen die voorheen gedrukt werden, maar nu op allerlei vormen van media te vinden zijn. Ook het uiterlijk van de website en/of de app kan vallen onder grafisch ontwerp. Het grafisch ontwerp is de visuele vertaling van de merkbelofte; van het daaraan verbonden idee, gevoel of (marketing) concept. Het is dus visueel waarneembaar en zorgt voor het uiterlijk van de dragers van de content.

Grafisch ontwerp vereist zowel creatieve als artistieke vaardigheden. De betere grafisch ontwerpers zijn ook concept-denkers*. Hij kan verstand hebben van de techniek waarop het ontwerp aan de doelgroepen wordt getoond, maar dat hoeft niet. Dit kan groeien met de jaren, maar kan ook zijn creatieve en artistieke denkvermogen in de weg zitten. Ieder zijn specialisme.

Daarom werkt de ontwerper vaak nauw samen met een dtp’er voor het drukwerk en een developer (ontwikkelaar) voor de website en/of app. Ook kan de grafisch ontwerper nauw samenwerken met een ontwerper die gespecialiseerd is in functioneel webdesign.

Grafische vormgeving

Met grafische vormgeving wordt vaak hetzelfde bedoeld als met grafisch ontwerp. Toch komt het ook voor dat de grafisch vormgever vorm geeft aan de opmaak op basis van eerdere ontwerpen (van de grafisch ontwerper). Hij zit dan qua skills net iets onder de grafisch ontwerper en heeft minder artistieke capaciteiten nodig. Het is dan vaak geen concept-denker en kost in de regel minder dan een ontwerper.

Als je het in die zin zwart/wit wilt stellen, dan komt een creatieve ontwerper van de kunstacademie en de vormgever niet per se. Hij kan ook een dtp’er zijn, die is doorgegroeid op het vlak van grafisch ontwerp. Dit is hoe het kan voorkomen, maar het is zeker geen vuistregel. Uiteindelijk draait het om het resultaat en vooral om wat je ermee bereikt.


Wij helpen

Binnen ons team zijn er zowel grafisch ontwerpers als grafisch vormgevers aanwezig. Daarnaast zijn er ontwikkelaars en dtp’ers.

Is er een (marketing) concept, dan loopt deze als een rode draad door de resultaten. Sowieso sijpelt de merkbelofte overal in door. Daarnaast heeft bij ons – voor de beste resultaten – de branding altijd een leidende rol, net als de informatie-behoeften* van de (potentiële) klant en de invulling daarvan steeds weer centraal staan bij wat we doen. Voor meer informatie bel je met: [nummer opgeheven].

* Wij weten dat je woorden als concept-denkers en informatie-behoeften ook aan elkaar mag schrijven, maar doen dat ‘online’ om 2 wel­­over­­wogen redenen niet.  Lees meer.

 

Wat is…
Dtp / opmaak

Een dtp’er heeft verstand van hoe je een grafisch bestand opmaakt. Denk hierbij vooral aan drukwerk. Door de opkomst van het internet kan dit bestand ook als pdf of zelfs als e‑book worden getoond. Een dtp’er werkt in de regel vaak nauw samen met een grafisch ontwerper (graphic designer).

De ontwerper zorgt voor het ontwerp. De dtp’er zorgt dat dit ontwerp wordt opgemaakt en dat het bestand technisch klaar is voor de drukker of voor digitale verspreiding. Denk hierbij aan merkelementen als visitekaartjes, advertenties, folders, brochures, et cetera. De dtp’er laat grafisch ontwerp én content technisch samensmelten. Het resultaat kan gedrukt of op een andere manier gebruikt worden.


Wij helpen

Bij ons zijn niet alleen de online zichtbare merkelementen in goede en zorgzame handen, maar ook de grafische dragers van het merk en de content. Bel voor meer informatie met: [nummer opgeheven].

 

 

Welke diensten leveren wij op het terrein van design, dtp, grafische vormgeving en opmaak

 

Welke diensten bieden wij op dit terrein?

Op deze pagina vind je verder een lijst met termen, middelen en diensten die behoren tot ons werkveld van design & dtp en de visuele kant van content. Je komt onderstaande termen regelmatig tegen in onze blogartikelen en op andere plekken op deze website. Wie ons inhuurt en met ons samenwerkt, zal deze termen ook regelmatig horen vallen.

Wij bieden onderstaande middelen en diensten los, in combinatie met elkaar en/of in combinatie met onze andere diensten aan. We doen waarvoor onze zorg wordt ingeschakeld en dan alleen als dat zinvol is. Alles altijd in goed overleg.

 

Wat is…
Beeld en geluid – foto, video, podcast, illustratie, infographic, en muziek

the Content Care Company heeft veel expertises in huis, we kunnen veel, maar zeker niet alles. Op dit moment besteden wij voor de professionele uitstraling van het merk, de productie van foto’s, video’s, podcasts, illustraties, infographics en muziek liever uit aan diegene die wij het meest geschikt vinden voor de klus. Het grote voordeel is, dat we dan weten dat het goed gebeurt.

Op deze manier voorkomen wij dat jij straks eindigt met een video (om een voorbeeld te noemen), die niet bij het merk past of er niets aan toevoegt, maar wel een paar duizend euro heeft gekost. Beter kiezen we voor jouw of jullie merk en uiting de juiste partij. Wij houden dan de teugels strak in handen en zorgen ervoor dat alles goed en op tijd wordt opgeleverd. Van deze werkwijze merk jij als klant eigenlijk niets.


Wij helpen

Voor meer informatie of een andere zorgvraag, kun je ons bellen op: [nummer opgeheven].

 

Wat is een…
Concept / creatief strategisch concept

Uitingen als los zand de wereld in slingeren is niet moeilijk, maar vaak wel zonde van de tijd, zonde van de moeite en zonde van het geld. Het kan beter. Uitingen kunnen elkaar versterken en daarmee een serieuze bijdrage leveren aan de conversie, de branding en indirect dus ook aan de zoekmachine-optimalisatie (SEO). Hiervoor is een goede (grafische) communicatie-kapstok nodig.  Lees meer.


Wij helpen

Uitingen de wereld in slingeren als los zand, dat moet je niet willen en daarvoor moet je niet bij the Content Care Company zijn. Wij kijken liever hoe alle inspanningen elkaar op het juiste moment strategisch versterken.

Als daar dan ook nog een goed (communicatie) concept aan wordt gekoppeld, dan wordt het merk onstuitbaar en zijn wij in ons element en het merk op zijn sterkst. Dán zijn we samen goed bezig. Voor meer informatie en het snelste antwoord op je vragen, kun je bellen met: [nummer opgeheven].

 

Wat is…
Dagje Huisstijl

Wat kost een huisstijl? Goede vraag, maar het antwoord is altijd lastig te geven. Ook het antwoord op: wat kost een logo?, is altijd een lastige.

Toch hoeft een professionele uitstraling niet per se duur te zijn, daarvan zijn wij overtuigd.

De prijs ligt volgens ons aan hoe je het aanpakt. Door zaken te versimpelen, de lijnen in te korten, alle overhead te schrappen en de klant zelf aan het werk te zetten, kan alles veel sneller en druk je de extra zorgkosten.

Dat is het idee achter Dagje Huisstijl. Een dag waarop we ‘samen’ zorgen voor een uitstraling die aansluit bij jouw wensen én bij de wensen van jouw klant… en dat voor veel minder geld.  Meer informatie en aanmelden.

 

Wat is…
Design / grafisch ontwerp / grafische vormgeving / graphic design

Over design, grafisch ontwerp, grafische vormgeving, graphic design en opmaak lees je hierboven meer. Ga naar: Wat is… Design / grafisch ontwerp / vormgeving / graphic design.


Wij helpen

Wij helpen niet alleen met het bepalen van wat nodig is, maar zorgen ook desgewenst voor het drukwerk. Denk hierbij aan het verzorgen van het ontwerp en/of de opmaak, waarna het bestand naar de drukker kan. Bel voor meer informatie met: [nummer opgeheven].

 

Wat is het…
Design Care Pakket

Bij samenwerkingen* zetten wij bijna altijd onze zorgpakketten in. Hierbij geef je dan bijvoorbeeld de zorg voor de vormgeving geheel of deels uit handen. Al onze pakketten zijn hoe dan ook maatwerk en voor de design & dtp noemen we ze Design Care Pakketten.

Afhankelijk van de wensen en afspraken verzorgen wij bij deze pakketten bijvoorbeeld:

* Wij werken soms voor de klant, maar meestal met de klant samen. Dus: samenwerkingen.

In principe staat niets los van elkaar

Wanneer wij zorgen voor de design & dtp staat het doel en de herkenbaarheid van het merk centraal. We pakken dus een stukje branding automatisch mee, want het merkgevoel is heilig voor ons.

Waar mogelijk zetten we ook onze kennis van conversie-optimalisatie (CRO) graag in, maar niet iedere uiting vraagt hierom. Voor de zoekmachines (SEO) speelt de opmaak en het beeld ook een rol, maar dit geldt natuurlijk alleen voor online en niet voor drukwerk.

Het is duidelijk, niet iedere uiting vraagt om verregaande zorg, maar voor ons is het einddoel altijd meer klanten voor onze klanten. We doen alleen wat zinvol is én wat we (mogen) doen, dat beslist uiteindelijk de klant. Daarom is bij ons ieder pakket uniek, net als iedere klant.

Kijk ook eens bij Dagje Huisstijl of naar de Content Care Credits, voor als een pakket voor design & dtp te veel van het goede is.


Meer informatie

Lees hier meer over onze aanpak, tarieven en zorgpakketten. Of bel direct met: [nummer opgeheven].

 

Wat is…
Drukwerk

Drukwerk is wel heel erg ouderwets? Visitekaartjes zijn toch vervangen door LinkedIn? En folders door websites? Denk ervan wat je wilt. the Content Care Company denkt aan de informatie-behoeften* van de (potentiële) klant. Drukwerk speelt daarin vaak en nog steeds een rol. Soms slechts een kleine rol, de andere keer een grote rol.

* Wij weten dat je woorden als informatie-behoeften ook aan elkaar mag schrijven, maar doen dat ‘online’ om 2 wel­­over­­wogen redenen niet.  Lees meer.


Wij helpen

Wij helpen niet alleen met het bepalen van wat nodig is, maar zorgen ook desgewenst voor het drukwerk. Denk hierbij aan het verzorgen van het ontwerp en/of de opmaak, waarna het bestand naar de drukker kan. Bel voor meer informatie en antwoord op je vragen met: [nummer opgeheven].

 

Wat is…
Dtp / opmaak

Over dtp en opmaak lees je hierboven meer. Ga naar: Wat is… Dtp / opmaak.


Wij helpen

Wij helpen niet alleen met het bepalen van wat nodig is, maar zorgen ook desgewenst voor het drukwerk. Denk hierbij aan het verzorgen van het ontwerp en/of de opmaak, waarna het bestand naar de drukker kan. Bel voor meer informatie met: [nummer opgeheven].

 

Wat is…
Web-development

Web-development staat voor het ontwikkelen of realiseren van websites.  Lees verder.


Wij helpen

Bel voor meer informatie en al je vragen met: [nummer opgeheven].

 

Wat is…
Webdesign en app design

Goede websites en/of apps voldoen aan de verwachting van de bezoeker of de gebruiker en nodigen je uit om te blijven. Ze wijzen als vanzelfsprekend de weg en leiden uiteindelijk tot conversie. Dit begint bij logica, kennis van de (potentiële) klant en de huis­stijl en komt samen in een goed ontwerp.

Een goed ontwerp voor de website en/of app bestaat dan ook uit grafisch ontwerp en functioneel ontwerp. Vanaf daar kan de developer (ontwikkelaar) verder en daarna kan het vullen met content beginnen.

Een goed design staat niet op zich

Zo’n website en/of app bedenk, ontwikkel en vul je niet in een dag, ook niet in twee. Bovendien vragen ze ook om onderhoud om altijd ingespeeld te zijn op de laatste technische eisen, weerbaarheid tegen vandalisme en… bovenal op de recentste marktvraag. Daarom ga je ook steeds verder met het optimaliseren voor zoveel mogelijk conversie.

Dit begint allemaal met een goed ontwerp voor de website en/of de app. Zelfs dat houdt Google in de gaten.  Lees meer over wat Google in de gaten houdt.


Wij helpen

Wij helpen niet alleen met een leuk ontwerp, maar kijken ook naar wat de (potentiële) klant nodig heeft tijdens zijn klantreis om die reis zo soepel mogelijk te voltooien. Bel voor meer informatie en snelle antwoorden op je vragen met: [nummer opgeheven].