Ons zorgaanbod • Een compleet overzicht van onze diensten [checklist]
Wat wil je? Meer klanten, meer donateurs, meer patiënten of andere cliënten, meer leerlingen of studenten? Wie via online meer wil omzetten en dus meer wil verdienen, moet zorgen dat de zaakjes goed geregeld zijn. Dat online alles gezond en in extra goede conditie is. Het liefste is alle content in een topconditie én zo ziet Google dat ook graag.
Wie meer business wil, moet online werkelijk alles uit de kast trekken.
Hiervoor moet je werkelijk alles uit de kast trekken, zeker online en dat doen wij ook. Ieder merk en daarvan iedere klant is immers anders. De lijst met onze instrumenten liegt er dan ook niet om. Het lijkt wel een medische encyclopedie, zo veel is het.
Toch zit de lijst voor ons en onze vakgenoten barstensvol overlappingen. Net als bij onze eigen gezondheid en conditie staat werkelijk niets geheel los van elkaar. Weet dat we alleen dat doen wat echt nodig is en daarin heel erg goed zijn.
Waarnaar ben je op zoek?
Content-marketing
De juiste content zorgt voor meer business, maar wat kun je daarvoor allemaal inzetten?
Zoekmachine-optimalisatie
Veel business begint met goede vindbaarheid in Google, maar wat wil Google zien?
Conversie-optimalisatie
Van bezoekers klanten maken. Dat is keihard werken, maar wat kun je hiervoor inzetten?
Branding
Van merk naar sterk merk. Het kan, zelfs voor dienstverleners, maar waarop moet je letten?
Copy & tekst
Tekst is tekst. Copy is copy en dat leveren we graag, maar waarvoor en in welke vorm?
Design & dtp
Dan moet alles aansluiten op de branding en er aantrekkelijk uitzien. Hoe doen we dat?
Hoe deze pagina werkt
In deze ‘instrumentenlijst’ vind je eerst een overzicht van diensten die wij als content-professionals leveren. Je ziet eerst de diensten of hoofdspecialismen zelf, noem ze de paraplu’s. Daarna zie je per paraplu de daaronder vallende diensten en de daarop aansluitende middelen. Zo gaan we van grof naar fijn en ze behoren allemaal tot ons werkveld ‘productie van boeiende content’ of schurken daar flink tegenaan. Ze behoren sowieso tot ons zorgpakket.
Om meer te weten over een dienst en/of een daarvoor in te zetten middel, kun je in de meeste gevallen gewoon klikken op dat woord. Zo niet, dan spreekt de term voor zich. De lijst is ook te gebruiken als checklist voor we samen aan de slag gaan. De manier om zoveel mogelijk verrassingen tijdens onze samenwerking voor te zijn.
Content-marketing
Eerst meer weten over content-marketing? Ga naar: Content-marketing, als merk kun je écht niet meer zonder.
Diensten
De meestvoorkomende diensten onder deze paraplu zijn:
- Content-beheer / content-management
- Content Care Scan
- Content-distributie
- Content-marketing-strategie bepalen
- Content-productie
- Webcare
- Webredactie
In te zetten middelen
Wat we hiervoor kunnen inzetten en waarvoor we content kunnen produceren.
- Advertorials
- Apps en websites
- Artikelen (magazines en andere platforms)
- Artikelen / blogs op LinkedIn
- Banners
- Blogs en blogartikelen
- Branded content
- Columns (magazines en andere platforms)
- Cursus- en trainingsmateriaal
- Digitale nieuwsbrieven en gedrukte nieuwsbrieven
- Direct mail
- Direct-marketing
- Downloadables
- Drukwerk als kaarten, flyers, folders, brochures en boeken
- E‑mailings
- Gastblogs
- Infographics en informatieve strips
- Long-form-content / longreads
- Native advertising
- Nieuwsbrieven (online en gedrukt)
- Persberichten
- Podcasts
- Posts op social media
- Reviews, recensies en testimonials
- Scripties
- Snackable content
- Sponsored content
- Storytelling
- Teasers
- Video’s
- Vlogs / videoweblogs
- Whitepapers
Waaraan kun je nog meer denken?
Eigenlijk leveren wij content voor vrijwel alle gangbare vormen en dragers van content. Verder kun je denken aan:
- Duplicate content – Soms ontkom je er niet aan, dus denk niet alleen aan voorkomen, maar ook aan het managen. Lees meer.
- Content style guide – Naslagwerk met richtlijnen en voorbeelden voor de te produceren content. Lees meer.
- Content Management Systeem (CMS) – Is een vast onderdeel van web-development en app-development. Lees meer.
- Tone of voice (ToV) – Bepalen, handhaven en/of controleren. Lees meer.
Content Care Pakket
Voor de meeste klanten stellen wij op maat een Content Care Pakket of ander zorgpakket samen, tenzij liever iets anders hebben. Bel voor meer informatie met: [nummer opgeheven].
SEO, ASO, SEA & webdevelopment
Eerst meer weten over deze paraplu? Ga naar: Beter vindbaar via de zoekmachines • Wat is SEO, ASO en SEA?.
Diensten
De meestvoorkomende diensten onder deze paraplu zijn:
- App Store Optimization (ASO) of app store SEO
- App-development en app-developer
- Linkbuilding en link juice
- Online marketing
- Search Engine Advertising (SEA)
- Social advertising
- Techniek
- Web-development
- Zoekwoorden-analyse / zoekwoorden-onderzoek
In te zetten middelen en te optimaliseren doelen
Daarnaast zijn er flink wat facetten die voor de SEO op orde moeten zijn.
- Accessibility
- Autoriteit
- Branding*
- Breadcrumbs / kruimelpaden
- Click Through Rate / klikratio
- Content-marketing
- Conversie-optimalisatie
- Domein, domeinnaam en subdomein
- Google Ads [vh. AdWords]
- Interface / User Interface (UI) / Graphical User Interface (GUI) / API
- Landingspagina / landing page
- Meta-descriptions en meta-tags
- Navigatie-structuur
- Paginatitels
- Responsive en responsive design
- Retargeting / remarketing
- Scripting
- Slug
- Snippet
- Targeting
- Techniek (van/achter de website of app)
- URL
- Usability
- Veiligheid van en voor websites en apps
- Vertoningen
- Zoekwoorden / zoektermen
* Een sterk merk is een autoriteit en zichtbaar. Je kunt stellen dat je zonder een sterk merk, niet door Google wordt gezien.
SEO Care Pakket
Voor de meeste klanten stellen wij op maat een SEO Care Pakket of ander zorgpakket samen. Bel voor meer informatie met: [nummer opgeheven].
Conversie-optimalisatie
Eerst meer weten over conversie-optimalisatie? Ga naar: Conversie-optimalisatie, een must voor wie online meer wil verdienen.
Diensten
Conversie-optimalisatie is eigenlijk 1 groot geheel, maar we kunnen – indien gewenst – deze diensten wel los aanbieden. Voor het hoogst haalbare resultaat raden we dit alleen niet aan. Als je ziek bent, is alleen goed eten vaak ook niet genoeg om weer fit te worden. Dat idee.
- A/B-testing / split-testing
- Buyer en customer persona (voor de content) (in beeld brengen)
- Search Engine Advertising (SEA)
- Social advertising
- Social commerce (als het in Nederland zover is)
- Optimaliseren van:
- Aanpassingen om te voldoen aan de eisen van:
Conversie Care Pakket
Voor de meeste klanten stellen wij op maat een Conversie Care Pakket of ander zorgpakket samen.
CRO staat voor Conversion Rate Optimization en dus voor conversie-optimalisatie.
Branding (& marketing)
Eerst meer weten over branding? Ga naar: Branding, de weg naar een sterk merk.
Diensten en middelen
Op het gebied van branding en marketing zijn er aardig wat middelen die je in kunt zetten. De meestvoorkomende diensten en middelen onder deze paraplu zijn:
- Brand-manager en brand-management
- Brand Care Sessie
- Branding-concept / communicatie-concept / marketing-concept / merkconcept
- Brand ID Plan
- Branding-optimalisatie
- Merkbewaking
- Merkimago
- Positioneren en positionering
- Re-branding en/of herpositioneren
- Strategisch plan
- Bepalen of duiden van:
- Bedenken en uitwerken:
- Opstellen:
- Leveren:
- Indien gewenst kunnen wij ook helpen met:
- Marketing gerelateerd:
Brand Care Pakket
Voor de meeste klanten stellen wij op maat een Brand Care Pakket samen. Deze begint vaak met een Brand Care Sessie en het opstellen van een Brand ID Plan. Bel voor meer informatie met: [nummer opgeheven].
Copy & tekst
Eerst meer weten over copy & tekst? Ga naar: Copy & tekst, dat doe je er niet even bij.
Diensten
In geval van copy & tekst kunnen wij in de volgende vormen helpen.
Waarvoor produceren we copy & tekst?
Bij deze paraplu kun je denken aan:
- Advertorials
- Artikelen (magazines en andere platforms)
- Artikelen / blogs op LinkedIn
- Banners
- Bio’s en profielteksten
- Blogs en blogartikelen
- Branded content
- Columns (magazines en andere platforms)
- Copy voor apps en websites
- Cursus- en trainingsmateriaal
- Digitale nieuwsbrieven en gedrukte nieuwsbrieven
- Direct mail
- Downloadables
- Drukwerk als kaarten, flyers, folders, brochures en boeken
- E‑mailings
- Elevator pitches
- Gastblogs
- Infographics en informatieve strips
- Live-chat-services en chatbots (gescripte antwoorden)
- Long copy (langere vaak informatieve teksten)
- Nieuwsbrieven (online en gedrukt)
- Persberichten
- Podcasts
- Posts op social media
- Reviews, recensies en testimonials
- Scripties
- Short copy (kortere vaak amuserende teksten)
- Slogans / slagzinnen / pay-offs / taglines
- Snackable content
- Sponsored content
- Storytelling
- Teasers
- Teksten voor apps
- Teksten voor (relatie)magazines (online en offline);
- Teksten voor andere gangbare vormen en dragers van content
- Testimonials;
- Tone of voice (ToV) bepalen
- Video’s
- Vlogs / videoweblogs
- Whitepapers
Copy Care Pakket
Voor de meeste klanten stellen wij op maat een Copy Care Pakket of ander zorgpakket samen. Bel voor meer informatie met: [nummer opgeheven].
Design & dtp
Eerst meer weten over design & dtp? Ga naar: Design & dtp, de onmisbare schakel in het grotere plaatje.
Diensten
De meestvoorkomende diensten onder deze paraplu zijn:
- App design
- App-development
- Beeld en geluid
- Concept / creatief strategisch concept
- Drukwerk
- Design / grafisch ontwerp / grafische vormgeving / graphic design
- Dtp / opmaak
- Film
- Fotografie
- Geluid
- Illustratie
- Muziek
- Video
- Webdesign
- Web-development
Waaraan kun je denken?
- Logo’s en andere herkenningstekens (brand signature) als de 3 strepen van Adidas.
- Huisstijl-items als:
- visitekaartjes;
- e‑mails – denk aan zowel handtekening als de template voor de opmaak;
- digitale nieuwsbrieven en e‑mailings;
- briefpapier – denk naast ontwerp en dtp ook de productie van de template hiervoor;
- website(s) – zowel design als development;
- app(s) – design en development;
- profiel-pagina’s op social media – zowel ontwerp als uitwerking en inrichting;
- et cetera.
- Huisstijl-handboek opzetten en uitwerken.
- Gedrukte zaken als:
- kaarten;
- flyers;
- folders en brochures;
- magazines;
- jaarverslagen en jaarnota’s;
- boeken;
- et cetera.
- Onderdelen content-marketing waaronder weer:
- apps en websites;
- downloadables als:
- folders, brochures en magazines;
- posts op social media;
- et cetera.
- Bumpers (intro’s en outro’s) van films en video’s;
- Illustraties, infographics en informatieve strips;
- Traditionele marketing-uitingen als:
- Cursus- en trainingsmateriaal.
- Bewegende (video-)elementen – Denk aan e‑learning-series, tele-seminars, webinars en webcasts.
- Uiterlijk en aankleding:
- uiterlijk product en/of presentatie dienst – denk aan verpakkingen en de presentaties op beurzen en in winkels (signing).
- kleding personeel;
- bedrijfspand(en) – denk aan belettering, interieur-ontwerp en signing;
- wagenpark;
- et cetera.
Design Care Pakket
Voor de meeste klanten stellen wij op maat een Design Care Pakket of ander zorgpakket samen. Bel voor meer informatie met: [nummer opgeheven].