Content-marketing, als merk kun je écht niet meer zonder

Content-marketing, als merk kun je écht niet meer zonder

Je wilt meer omzet en waarschijnlijk ook meer klanten, en terecht. Hierbij helpen wij natuurlijk graag. Voor beide is blindelings vertrouwen onmisbaar. Vertrouwen van de doelgroepen in het merk én in het aanbod. En dan het liefst ‘duurzaam vertrouwen’.

Wie voor lange tijd meer wil verkopen, wint met content-marketing het vertrouwen.
En weet dat ook nog eens op niveau te houden.

Dan stuiten we op de allerbelangrijkste vraag: hoe en waarmee gaan we dat vertrouwen van de doelgroepen winnen? … en vervolgens ook behouden? Content-marketing op basis van branding is daarop vaak het enige antwoord.* Oh ja, en natuurlijk keer op keer waarmaken wat je als merk belooft. Ook niet geheel onbelangrijk.

* Voor het bouwen aan vertrouwen en dat vervolgens onderhouden, kunnen zoekmachine-optimalisatie (SEO) en App Store Optimalisatie’ (ASO) weinig betekenen, maar sluit ze ook niet uit! Daarentegen zorgt content-marketing juist weer wel voor de SEO en de ASO. Bovendien speelt bij het vertrouwen conversie-optimalisatie ook een rol. Al deze expertises hebben wij gelukkig in huis en werken natuurlijk nauw samen.

 

Waarop wil je inzoomen?

 

Wat is… Content-marketing in het kort?

Wat is het en wat doet het?

Anno 2024 is content-marketing een gigantisch containerbegrip. Wat mag je eronder verstaan?

Inzoomen

Content marketing • Het proces en onze aanpak • Van strategie tot executie en alles ertussenin

Hoe we het aanpakken

Het proces van content-marketing en onze aanpak;
van strategie tot executie en alles ertussenin.

Inzoomen

Content-marketing en de diensten die wij bieden op dit terrein

Wat we doen + uitleg termen

Beknopt overzicht van onze diensten op het gebied van content-marketing met gelijk een duidelijke uitleg.

Inzoomen

 

… of lees hieronder gewoon verder.

 

 

 

Waarom is content-marketing zo belangrijk?
Je hebt eigenlijk geen andere keuze meer

Gelukkig is content-marketing ‘online’ het beste antwoord op de vraag gesteld in de intro: ‘Hoe en waarmee gaan we dat vertrouwen van de doelgroepen winnen?’. Bovendien speelt content-marketing ook een belangrijke rol als het gaat om het moeizaam gebouwde vertrouwen te onderhouden. Sowieso legt het hiervoor een solide basis en is dan vaak de start van een duurzame relatie. Dat blijkt keer op keer uit diverse onderzoeken.

Om het vertrouwen te behouden, mag het aanbod (dienst of product) niet tegenvallen. Daarnaast mag het servicebeleid ook nooit teleurstellen.

Content en content-marketing gaan niet over tekstjes schrijven en verspreiden, maar over bouwen aan een sterk merk… aan een merk met een duurzaam bestaansrecht.

We spreken hier natuurlijk wel over het soort vertrouwen dat niet alleen leidt tot (steeds) meer verkoop, maar ook tot merktrouw en daarmee uiteindelijk zorgt voor een heel sterk merk. Een merk met meer winst en een duurzaam bestaansrecht.

Op dit terrein blijkt traditionele marketing momenteel de grote verliezer en gaan content-marketing en branding hand in hand verder.

 

Uitbesteden content-marketing heeft veel voordelen

Gelukkig zijn wij specialisten op het gebied van content-marketing in combinatie met branding. Daarom staat alles dat wij doen direct of indirect in het teken van het bouwen van een sterk merk. Een sterk merk heeft een duurzaam bestaansrecht; het bloeit en groeit. ‘De online zorg voor meer klanten voor onze klanten’, is niet voor niets onze corebusiness én onze lijfspreuk. Je bent dus aan het juiste adres.

Met content-marketing bouwen aan vertrouwen en meer omzet

Content-marketing geheel of deels uitbesteden is een interessante optie en kun je uiteraard aan ons, the Content Care Company. Wij helpen graag en doen dit ook zeer succesvol voor zowel organisaties werkzaam in de dienstverlening (B2B en B2C) als voor non-profit-organisaties en dan met name in de regio Den Haag.

Samen de taken slim verdelen om meer te verdienen

We kunnen álles uit handen nemen, maar werken net zo graag samen of zorgen voor deeloplossingen. Hierdoor kan iedereen doen waar hij of zij goed in is, is de kans op succes het grootst en wordt er het meest verdiend.  Lees hier meer over onze zorgverlening.

Nieuwsgierig geworden naar wat wij voor jouw of jullie merk kunnen betekenen? Bel dan met: [nummer opgeheven].

 

 

 

Terug naar…
Content-marketing en vertrouwen

Het bouwen aan vertrouwen en dat vertrouwen vervolgens ook behouden, is het belangrijkste én enige doel van branding… en zou dat van alle marketing-inspanningen moeten zijn. Bij content-marketing staat dit sowieso altijd centraal. Hoe je dat vertrouwen precies wint, daarop is het antwoord voor iedere partij net weer even anders.


Hoe win je het vertrouwen?

Dit antwoord wordt altijd bepaald door de doelgroepen en door niets of niemand anders. Content-marketing is dan ook veel en veel meer dan het schrijven van een leuk tekstje. Content-marketing begint bij de doelgroepen door en door (leren) kennen. Alleen dan kun je invulling geven aan hun informatie-behoeften* en misschien zelfs aan hun behoeften.

Ieder stukje content zal moeten voldoen aan de eisen van de doelgroepen, hoe klein dan ook. Content-marketing gaat natuurlijk veel en veel verder dan een leuk of goed tekstje schrijven.

* Wij weten dat je woorden als informatie-behoeften en content-marketing ook aan elkaar mag schrijven, maar doen dat ‘online’ om 2 wel­­over­­wogen redenen niet.  Lees meer.


Extra voordelen content-marketing

Effectieve content-marketing neemt tegelijkertijd een flink deel van de branding voor zijn rekening. Daarnaast is het ook nog eens enorm goed voor de zoekmachine-optimalisatie (SEO). SEO kan zelfs vandaag de dag niet meer zonder content-marketing.

Het is duidelijk:

‘De online zorg voor meer klanten voor onze klanten’, is niet voor niets onze corebusiness én onze lijfspreuk.

 

Wat vind je verder op deze pagina?

LET OP!

De rest van deze pagina is niet alleen bedoeld als verkoopinstrument, maar ook om bezoekers van onze website wegwijs te maken in onze wereld. We leggen daarom diverse termen tegelijk kort uit.

 

 

Wat is… Content-marketing in het kort?

 

Wat is…
Content-marketing in het kort

Hierboven hebben we al veel verteld over de voordelen van content-marketing en waarom geen enkele organisatie er tegenwoordig onderuit komt, maar wat is content-marketing?

Content in een notendop

Content is inhoud. Vandaag de dag bestaat content uit tekst, geluid en beeld op of in een drager. Meer smaken zijn er nog niet. Denk hierbij aan de inhoud van een krant, magazine, boek, (digitale) nieuwsbrief, website, app en aan een tweet of andere post op social-media. Zelfs een radioprogramma en een podcast bevatten content, zij het dan gesproken of gezongen. En wat dacht je van video’s en films?  Lees meer.


Containerbegrip, maar wel belangrijk

Net als content is content-marketing een gigantisch containerbegrip. Het is de manier voor organisaties om te bouwen aan hun imago en aan hun autoriteit. Hierbij richt je je op en tot de doelgroepen met behulp van speciaal hiervoor gecreëerde content.

Content-marketing toont de meerwaarde van het merk, biedt transparantie en creëert verbinding tussen de doelgroepen en het merk. Tenminste, áls de content op de juiste manier wordt ingezet. Een goede content-marketing-strategie is hierbij doorgaans van groot belang.

Waar kom je content-marketing tegen?

Eigenlijk bestaat alle inhoud uit content. Denk hierbij aan de inhoud van websites, apps, blogartikelen, nieuwsartikelen, (digitale) nieuwsbrieven, whitepapers, e‑books en andere downloadables, video’s, social media, et cetera, et cetera. Als deze content dan ook nog eens wordt ingezet om de interesse van de ontvanger te wekken, te belonen én vast te houden, dan mag je gerust spreken over content-marketing. Hierbij spelen de instrumenten, de planning en de distributie een belangrijke rol.

Maar content-marketing vindt niet alleen online plaats, ook offline. Denk bijvoorbeeld aan folders, brochures en advertenties. Ook abonnementen op en de losse verkoop van gedrukte kranten, magazines en boeken zijn een vorm van content-marketing. Zij bieden immers ook informatie aan en exploiteren deze.


Content-marketing is een waardevolle reisleider

Kort door de bocht kun je stellen dat content-marketing start met het welkom heten van de potentiële klant op zijn of haar kopersreis.* Dit eerste contact ligt vaak ver buiten de website of app. Daarna gaat het via enthousiasmeren over in overtuigen en in het begeleiden met de te maken keuzes.

Hetzelfde geldt voor begeleiding van bestaande klanten op hun klantreizen.* Tijdens alle reizen kom je continu tegemoet aan de informatie-behoeften van de reiziger. Wie, wat, waar, wanneer en waarmee? Dat staat allemaal omschreven in content-marketing-strategie, want:

Met even snel iets posten begeleid je geen potentiële klanten op hun klantreizen, maar verspil je vooral tijd en heel veel mooie kansen.

Doe je het goed, dan ga je van de kennismaking via het bouwen aan vertrouwen richting verkoop en herhaalaankopen. In dit proces pakt content-marketing – daar waar het kan – zijn waardevolle rol.

* De kopersreis wordt afgelegd door potentiële klanten en wordt in ons vakgebied de buyer journey genoemd. Ieder type potentiële klant kan een andere reis maken. Voor de klantreis geldt min of meer hetzelfde, alleen gaat het dan om bestaande klanten. Dit is de customer journey.

 

 

Content marketing • Het proces en onze aanpak • Van strategie tot executie en alles ertussenin

 

Het proces en onze aanpak
Van strategie tot executie en alles ertussenin

Wanneer je content-marketing goed aan wilt pakken, kan dat niet zonder strategie en planning. Strategie vraagt onderzoek, want je moet alles van de doelgroepen weten. Wie zijn ze en wat hebben ze nodig? Waar, wanneer en waarmee zijn te bereiken? Vanaf daar ga je invullen en zorg je voor de executie.

Content-marketing is geen trucje van snel veel likes scoren, maar gaat gewoon over relaties bouwen en zo meer omzet genereren.

Vanaf hier kunnen wij op dit moment dan ook niet zeggen wat per merk precies nodig is. Misschien ligt er al een hele goede content-marketing-strategie, maar loopt het vast op de executie. Misschien is de content perfect, maar wordt deze niet goed gepromoot. Of misschien wringt het met de dialoog met de fans en volgers om te zorgen dat de content verder wordt verspreid?

Maar ook SEO-technisch moet alles goed zitten en wat dacht je van de branding?


Ieder merk is uniek en verdient zijn eigen aanpak

Na het lezen van het bovenstaande begrijp je dat wij vanaf hier niet voor ieder merk kunnen zeggen wat nodig is voor de content-marketing en welke rol the Content Care Company daarin kan spelen. Voor we ook maar iets zinnigs kunnen zeggen, moeten we toch echt eerst kennismaken en ons verdiepen in het merk en de huidige content-marketing. Vanaf daar kunnen we dan wel de best passende zorgoplossing aanbieden, want we doen het liefst alleen dat wat echt nodig is.


Wat kost content-marketing?

Ook dat wordt pas duidelijk als we weten wat echt nodig is, maar in principe kost content-marketing veel minder dan het oplevert. Wij ook.

Kijk hier voor een indicatie van onze pakketten en de prijzen. Wedden dat de prijzen enorm meevallen?


Uitbesteden? Of samenwerken?

Content-marketing kun je heel goed geheel uitbesteden, maar wij zien ook de complementaire kracht van samenwerken. De opdrachtgever heeft voorkennis waarvan wij graag gebruikmaken. Op onze beurt hebben wij weer kennis, ervaring en expertises waarvan personeelsleden willen leren en wij ze graag bij begeleiden, want:

Als iedereen doet waar hij of zij goed in is, dan is de kans op succes het grootst en wordt er het meest verdiend.

Vaak vinden personeelsleden het erg boeiend om te helpen waar ze kunnen. Dit is ook weer goed voor de algemene motivatie. Zo creëren we samen een win-winsituatie!

Om dit in gang te zetten, hoef je alleen maar te bellen met: [nummer opgeheven].

Wil je meer weten over onze zorgverlening en waarom we liever samenwerken en/of alleen die deeloplossingen leveren die echt nodig zijn? Ga dan naar het kopje ‘Hoe we het doen’ op de pagina ‘Over ons, het zorgzaamste bureau voor content-marketing van Den Haag’. Je mag ons natuurlijk ook gewoon bellen met je vragen. Het nummer staat hierboven.

 

 

Content-marketing en de diensten die wij bieden op dit terrein

 

Welke diensten bieden wij op dit terrein?

Naast een volledige aanpak van de content-marketing zelf, bieden we de volgende diensten ook los of in combinatie met onze andere diensten aan. We doen waarvoor onze zorg wordt ingeschakeld en dan alleen als dat zinvol is. Alles in goed overleg.

Voor meer informatie kun je altijd bellen met: [nummer opgeheven].

Overzicht diensten & termen content-marketing

LET OP!

De rest van deze pagina is niet alleen bedoeld als verkoopinstrument, maar ook om bezoekers van onze website wegwijs te maken in onze wereld. We leggen daarom diverse termen tegelijk kort uit.

 

Wat is het…
Content Care Pakket

Bij samenwerkingen* zetten wij bijna altijd onze pakketten in. Zo geef je met de Content Care Pakketten de zorg voor de content en/of content-marketing deels of geheel uit handen.

Alle pakketten liggen in de basis vast, maar zijn met al onze diensten uit te breiden. Ook kunnen er diensten vanaf en zo worden de pakketten uiteindelijk toch weer maatwerk.

* Wij werken soms voor de klant, maar meestal met de klant samen. Dus: samenwerkingen.

Meer informatie

Voor meer informatie over deze pakketten en het aanvragen ervan, kun je ons gewoon bellen op: [nummer opgeheven].

Je kunt ook gaan naar: Content Care Pakketten, online zichtbaarheid in veilige handen, want daar vind je:

 

Wat is de…
Content Care Scan

Wil je weten hoe de content van het merk ervoor staat? Dan is onze Content Care Scan de ideale oplossing. Er wordt door onze specialisten gekeken naar alle middelen die online toegankelijk voor het grote publiek worden ingezet. Wat er verder online en offline aan middelen wordt ingezet, moet je met ons delen.

Momenteel wordt er hard gewerkt aan de pagina met verdere informatie en het aanmeldformulier, maar tijdens kantooruren zijn we ondere andere hiervoor bereikbaar via [nummer opgeheven].

 

Wat is…
Content-beheer / content-management

Content-beheer

Content-beheer is het proces van beheren en controleren van ‘inhoud’, van strategie en planning tot executie. Dit betekent eerst doelen definiëren en onderwerpen bedenken, verzamelen en selecteren. Daarna is het tijd om de content te produceren en eventueel opnieuw te selecteren.

Daarna kan de content worden geredigeerd, gepubliceerd, gepromoot en verder worden verspreid (content-distributie). Voor het beste resultaat gebeurt dit ook nog eens allemaal op het juiste moment en op de juiste plek. Dit proces is nodig om de kwaliteit van de content continu te kunnen waarborgen.

Content-management

Content-management heeft een zwaarder inhoudelijk component dan content-beheer. Hierbij komt meer creativiteit, commercieel en strategisch inzicht kijken. Alle uitingen moeten natuurlijk wel een bijdrage leveren aan de branding én aan de doelstellingen van de organisatie.

Mocht je ons hiervoor inhuren, kijk dan dus niet raar op als wij ongevraagd met advies voor het herinrichten van de website en/of app komen aanzetten of opeens over het restylen van de digitale nieuwsbrief beginnen. We gaan natuurlijk gezamenlijk wel voor het best haalbare resultaat. ‘De online zorg voor meer klanten voor onze klanten’, is natuurlijk niet voor niets onze corebusiness én onze lijfspreuk.

Terminologie reikt verder dan het web

Ondanks dat de termen content-beheer en content-management vooral in relatie tot het web worden gebruikt, behoren ze ook tot drukwerk, marketing, communicatie en IT. Kortom: bij alles dat inhoud heeft en inhoud nodig heeft.

Content-beheer en content-management vallen onder de zorg voor content-marketing.


Wij helpen

Wordt de content nu ongestructureerd de ether ingestuurd? Zijn het losse flodders die daardoor geen duidelijke bijdrage leveren aan de bedrijfsdoelstellingen? Dán wordt het hoog tijd om hiervoor te zorgen. Je laat immers met iedere flodder mooie kansen liggen en verspilt ook nog eens kostbare tijd… dag in, dag uit. De kans dat de concurrentie zo een steeds grotere voorsprong krijgt, zit er dik in.

Content-marketing is onze corebusiness en dus ook content-beheer en content-management. Misschien is het hoog tijd om ons eens te bellen op: [nummer opgeheven].

Samen kunnen we ervoor zorgen dat uit alle content die constructieve waarde wordt gehaald die het merk verdient.

 

Wat is…
Content-distributie

Wil je content effectief inzetten voor de marketing, dan vormt de distributie van de content een cruciaal onderdeel. Hiervoor wordt vaak en veelvuldig social media ingezet. Je kunt dan ook best stellen dat content-distributie anno 2024 eigenlijk niet meer zonder social media kan.

Daarnaast is content zonder de juiste distributie niet meer dan dat. De content blijft wat het is en blijft rustig staan waar het staat. Het heeft dan geen enkele waarde voor de content-marketing en al helemaal niet voor de doelgroepen. Het is dan niet meer dan de zoveelste nietszeggende losse flodder op het overvolle internet… compleet verzopen tussen miljarden andere om aandacht schreeuwende stukken content.

Het zou toch eeuwig zonde zijn als geproduceerde content niet de aandacht krijgt die het verdient.

Voor wie, waar en hoe laat?

Content-distributie zorgt ervoor dat content tot leven komt en is het geheel van publicatie, promotie en (organische) verspreiding. Met deze componenten wordt de content onder de aandacht gebracht van het grotere publiek en/of van de specifieke doelgroep(en). De antwoorden op: voor wie?, waar? en hoe laat?, zijn hierbij sturend.

Content-distributie valt onder de zorg voor content-marketing.

Verder inzoomen?

Of ga naar het overzicht van alle blogartikelen over content-marketing. Als wij je op de hoogte mogen houden van nieuwe artikelen over content-marketing en gerelateerde onderwerpen, meld je dan direct even aan voor de gratis e‑mailalert.  Klik hier.


Wij helpen

‘De online zorg voor meer klanten voor onze klanten’, is onze corebusiness én onze lijfspreuk. Dit doen we door content-marketing effectief in te zetten. Je snapt dat we net zoveel verstand hebben van content produceren als van deze onder de aandacht brengen. De content-distributie is dan ook bij ons in veilige en zorgzame handen.

Dus wat wordt het: laat je de content de content of ga je voor zoveel mogelijk waardevolle aandacht voor de content en zo op weg naar meer omzet? Die keuze is aan jou en je kunt ons bereiken op: [nummer opgeheven].

 

Wat is…
Content-productie

Hoe kom je aan content en – nog veel belangrijker – hoe kom je aan waardevolle en dus ‘relevante content’? Hiervoor kun je bestaande arbeidskrachten of je eigen tijd inzetten. De vraag is: kost het dan niet meer dan dit uitbesteden? Denk alleen al aan het mislopen van andere inkomsten, maar dat niet alleen. Hoe zit het met de kwaliteit? En wat levert het uiteindelijk op? Kan of moet het meer opleveren?

Ieder stukje content moet de kwaliteit van het merk uitdragen.

Content-productie is meer dan alleen een blogartikel schrijven. Content-productie draait om het leveren van die content die voldoet aan de informatie-behoeften van de doelgroepen. Dit kan een blogartikel zijn, maar dan ga je wel voorbij aan alle andere opties. En wat dacht je van content voor social-media en/of beeld en video? Goede beelden en video’s kunnen een belangrijke of veel belangrijkere rol spelen dan tekst.

Content-productie valt onder de zorg voor content-marketing.

Wij weten dat je woorden als content-productie, informatie-behoeften en content-marketing ook aan elkaar mag schrijven, maar doen dat ‘online’ om 2 wel­­over­­wogen redenen niet.  Lees meer.


Wij helpen

Als specialisten op het gebied van content-marketing durven wij te stellen, dat je de productie van de content met een gerust hart aan ons kunt overlaten. Wij zorgen voor content die van waarde is voor zowel het merk als voor de doelgroepen. Dit is content die Google ook graag ziet en zo zorgen we ook direct voor een groot deel van de zoekmachine-optimalisatie (SEO). Uiteraard verliezen wij hierbij ook de kans op conversie niet uit het oog. Het enige dat jij hiervoor hoeft te doen, is nu bellen met: [nummer opgeheven].

Wij creëren boeiende content

Als content niet boeit, maak het dan maar niet.

Deze quote is een van onze motto’s, want je doet natuurlijk of iets goed of je doet het niet. Tenminste, dát geldt sowieso voor ons. Wij creëren boeiende content, verslavende content en besmettelijke content. Tegelijk zorgen we dat deze content het merk versterkt, de SEO niet vergeet en converteert.

Intrigerende content

Als content niet opvalt en mensen er niet hun hoofd voor omdraaien, dan intrigeert het niet en boeit het ze zeker niet. Mensen zoeken naar content die iets toevoegt aan hun leven. Welke content dat precies is, dat kan van moment tot moment iets anders zijn en zal van persoon tot persoon verschillen.

Intrigerende content biedt iets waarnaar mensen op zoek zijn, meestal is dat onbewust. Mensen willen zich ontwikkelen, goede keuzes maken en zich vooral amuseren. Deze zaken intrigeren hen. Met educatieve, informatieve en/of amusante content spelen wij hierop in.

Verslavende content

Als iets goed is, willen we meer. Dat is mens eigen, we hebben nooit genoeg. Daarom kan de content voor het merk maar beter enorm verslavend zijn. Laat de doelgroepen maar smachten naar meer. Laat ze maar hunkeren naar de volgende content.

Trek ze maar naar de website of naar de app en laat ze zo lang mogelijk blijven plakken. Laat de doelgroepen ook maar steeds weer terugkomen op zoek naar meer. Net zo lang tot – en tot ver daarna – ze uiteindelijk allemaal trouwe klanten zijn. Lukt dat niet, dán gaan wij op zoek naar een andere baan.

Besmettelijke content

En wist je dat content niet alleen verslavend werkt, maar ook nog eens enorm besmettelijk kan zijn? Of moet zijn?

Met goede content verbind je mensen aan het merk. Je vergroot merktrouw en klantloyaliteit. Mensen gaan praten over het merk, hun enthousiasme delen en het merk aanbevelen. Voor je het weet hebben ze heel hun omgeving besmet.

De productie van beeld en geluid (foto, video, illustratie en muziek)

De juiste professionele uitstraling van onze klanten is bij ons werk zeer belangrijk. Wij hebben hiervoor veel expertises in huis, kunnen veel, maar ook niet alles. Zaken als beeld en geluid – foto, video, illustratie en muziek – die we met ons eigen zorgteam niet kunnen bieden, besteden we liever uit aan specialisten. Hiervoor hebben wij als one-stop-shop ons netwerk en kiezen die partij die wij het meest geschikt vinden voor de klus. Het voordeel hiervan is dat het dan goed gebeurt en het merk ook echt versterkt.

Op deze manier voorkomen wij dat jij straks eindigt met een video – om een voorbeeld te noemen – die niet bij het merk past en toch een paar duizend euro heeft gekost. Beter houden wij voor jou de teugels goed in handen en zorgen we ervoor dat alles naar wens en op tijd wordt opgeleverd. Van deze werkwijze merk jij als klant verder niets.

Nieuwsgierig geworden? Bel dan met: [nummer opgeheven].

 

Wat is een…
Content-marketing-strategie

Een content-marketing-strategie* is het verfijnde recept om met de investeringen voor de doelstelling – tijd, energie, toewijding, geld, et cetera – de doelstelling ook werkelijk te halen of zo dicht mogelijk te naderen. Antwoorden op vragen als: voor wie, waar, hoe laat en waarmee?, staan erin omschreven en zijn leidend voor iedereen die met deze strategie moet werken.

Een strategie is meer dan een plannetje en gaat hierdoor ook veel langer mee.

De volgorde waarop de onderdelen van een strategie worden uitgevoerd, is cruciaal voor het slagen ervan. Een strategische planning is daarom een vast onderdeel van een content-marketing-strategie. Voor het best haalbare resultaat zijn tussentijdse evaluatie-momenten opgenomen en is er natuurlijk voldoende ruimte om bij te sturen. De markt ligt nou eenmaal niet vast.

Zeker bij merken hebben externe factoren altijd grote invloed op de haalbaarheid van de doelstellingen. Niets is zo veranderlijk als de mens; als de potentiële klant. En sluit de rol van de concurrentie ook niet uit!

Toch ben je met een goede content-marketing-strategie bij veranderingen in de markt in staat sneller, efficiënter en effectiever te schakelen dan zonder.

Het ontwikkelen van de content-marketing-strategie valt onder de zorg voor content-marketing.

* Wij weten dat je content-marketing-strategie ook volledig aan elkaar mag schrijven, maar doen dat ‘online’ om 2 wel­­over­­wogen redenen niet.  Lees meer.


Wij helpen

Is er nog geen goede content-marketing-strategie, wordt er niet gewerkt vanuit de strategie of is er nog helemaal geen strategie? Wij helpen. En zetten – als het even mag – de executie ervan ook nog strak op de rit. Net wat gewenst is.

Wil je meer weten over hoe wij kunnen helpen met de content-marketing-strategie of maak je liever direct een afspraak om samen te kijken wat en hoe? Bel ons dan direct op: [nummer opgeheven].

 

Wat is…
Webcare

Vragen gesteld op de website, in de app of op het internet, je kunt de antwoorden zien als een vorm van content-marketing. Sowieso moet er op deze vragen worden gereageerd en het liefst zo snel mogelijk. Dit doet een webcare-team.

Een webcare-team zorgt dat klanten de antwoorden die ze zoeken altijd en snel krijgen.

Hiervoor maken de meeste webcare-teams tegenwoordig met name gebruik van social media en van een live-chat-applicatie. Lees daarom ook even de tip in de onderstaande box.

Een webcare-team kan worden gevormd uit eigen personeel, bijvoorbeeld uit krachten die behoren tot de klantenservice. Daarnaast kun je deze zorg ook uitbesteden en bijvoorbeeld aan ons overdragen.

Web-care valt niet per se onder de zorg voor content-marketing.


Wij helpen

Op online gestelde vragen reageren wij snel en met het beste antwoord. Weten wij op dat moment het antwoord niet, dan sturen we de vraag door aan de juiste persoon binnen de organisatie.

Het aan ons overdragen van de webcare, kan op diverse manieren. Je kunt denken aan:

  • Het uitbesteden van de zorg voor de gehele webcare.
  • Alleen op drukke uren of tijdens drukke periodes onze zorg inroepen.
  • Een extra kracht, die wij bijvoorbeeld alleen invliegen als er iemand van het webcareteam uitvalt. En dan natuurlijk liever niet steeds een andere zorgverlener.

Iedere klant is anders. Na een goed gesprek, zorgen we altijd voor die zorg die past bij de klant.

Iedere klant is anders en zoals met al onze diensten, bieden wij alleen de zorg die nodig is. We bieden die zorg die we besproken hebben. Tegelijkertijd staan we altijd klaar om extra zorg te verlenen, mocht dat op een bepaald moment nodig zijn en aan ons gevraagd worden. Wij laten onze klanten natuurlijk niet onverzorgd achter. We heten niet voor niets the Content Care Company.

Tip!  Kijk ook eens naar live-chat

Steeds meer bedrijven zetten voor hun online verkoop en/of klantbegeleiding live-chat in. Om het simpel te stellen: via live-chat kun je als bezoeker van de website of gebruiker van de app een chat-gesprek met iemand van de organisatie initiëren. Doorgaans is dat een gesprek met iemand van de klantenservice. Dit gebeurt met de inzet van korte tekstberichten via een in de website of app geïntegreerde applicatie.

‘Gasten’ van websites en apps laten duidelijk zien dat ze van deze service gecharmeerd zijn, maar verwachten hierdoor wel dat iedere website en app live-chat aanbiedt en dat ook nog eens op de juiste manier doet.

Een extra bal in de lucht of een bron van extra inkomsten?

Deze trend zet voorlopig nog wel even door, maar schrik niet. Live-chat klinkt misschien als nog een extra bal in de lucht, maar het heeft zoveel voordelen dat het het onderzoeken zeker waard is. Er zijn zelfs partijen die via live-chat bizar veel extra inkomsten hebben gegenereerd. En wist je dat juist organisaties werkzaam in de dienstverlening live-chat veel inzetten om hun klanten te begeleiden?  Lees meer.

 

Wat zijn…
Webredacteur en webredactie

Webredactie is een vrij nieuw begrip en behelst daardoor een breed en dynamisch vakgebied. Als je weet wat een redacteur is, dan heb je al snel een goed idee van wat een webredacteur is. Weet je wat een redactie doet, dan weet je al bijna wat een webredactie doet. Laten we eerst eens kijken naar deze termen.

Box overslaan? Ga dan direct naar: Webredacteur.

Over redigeren, redacteuren en redacties

Redigeren

Redigeren is het nakijken en verbeteren van teksten om er een duidelijke en vlot leesbare tekst van te maken. Er wordt gekeken of de spelling, de grammatica, de opbouw en de structuur – inclusief koppen, intro’s, call to actions (CtA’s), tone of voice (ToV), bronvermeldingen, fotobijschriften, et cetera – zijn wat ze moeten zijn. Waar nodig wordt dit gecorrigeerd. Bij redigeren gaat het dus ook om de juistheid van het verhaal.

Redacteur

Een redacteur doet vaak veel meer dan redigeren. Hij of zij werkt bijvoorbeeld voor een krant, een magazine, een uitgeverij, persbureau of een bepaald programma op radio of tv. De redacteur ordent, structureert en coördineert de publicaties en bewaakt ook de productie ervan. Hij of zij bepaalt de volgorde van publicatie en heeft vaak een leidende rol. Een redacteur stuurt dan anderen* aan zodat iedereen zijn bijdrage kan leveren. Hij of zij kan ook zelf stukken schrijven.

Eindredacteur

Een eindredacteur lijkt veel op een redacteur, maar is eindverantwoordelijk voor de hierboven omschreven zaken. Hij of zij houdt hierbij de deadlines strak voor ogen. De eindredacteur kan andere redacteuren aansturen, controleert de opmaak van het medium en geeft zijn of haar akkoord om te drukken. Dit laatste vervalt natuurlijk als het om een persbericht, tv- of radioprogramma gaat, maar ook daar heeft de eindredacteur het laatste woord.

Hoofdredacteur

De hoofdredacteur laat zich ondertussen wel raden, heeft alle touwtjes goed in handen en zet het redactiebeleid uit. De hoofdredacteur wordt ook wel de redactiechef genoemd.

Redactie

De redactie van een tijdschrift is het zinderende hart van een tijdschrift. Voor kranten, radio- en tv-programma’s, et cetera, geldt min of meer hetzelfde. Hier worden de onderwerpen bedacht en de taken verdeeld. Naast redacteuren kunnen ook journalisten, tekstschrijvers, fotografen, vormgevers of vertalers deel uitmaken van een redactie.

Hoofdredactie

De hoofdredactie wordt gevormd door de redacteuren die de inhoudelijke leiding hebben.

* Denk hierbij aan: journalisten, tekstschrijvers, fotografen, vormgevers en vertalers (al dan niet freelance).

De webredacteur

Na het lezen van bovenstaande box begrijp je vast en zeker wel dat een webredacteur meer doet dan het redigeren van webteksten. Hij of zij ontfermt zich over de content van de online uitingen. Denk hierbij niet alleen aan content van websites en apps, maar aan alle content en dus ook die van de digitale nieuwsbrief en de posts op social media.

Een goede webredacteur zorgt voor de doelgroepen, voor Google en natuurlijk voor het merk. Ook dankzij deze zorg komen de bedrijfsdoelstellingen een stuk dichterbij.

Een webredacteur zorgt er ook voor dat alle content in lijn is met de branding en de doelstellingen van de organisatie. Alle content van zijn of haar hand voldoet aan de daaraan gestelde kwaliteitseisen.

De webredactie of webredactie?

De webredactie wordt gevormd door een team van webredacteuren, maar webredactie kan ook een bezigheid zijn. In dat geval vertoont webredactie veel overeenkomsten met content-management*. Een groep content-managers* kan samen een webredactie vormen.

Webredactie of content-management?

Zowel webredactie als content-management zijn disciplines die behoren tot de wereld van multimedia. Naast de bewaking van de kwaliteit spelen ook interactiviteit en zoekmachine-vriendelijkheid (SEO) hierbij een grote rol. Maar wat is dan het verschil tussen een content-manager en een webredacteur?

Niets, of toch wel? In theorie stuurt de content-manager als een manager het grotere plaatje aan en focust de webredacteur zich vooral op de kwaliteit van de uitingen zelf. Maar – eerlijk is eerlijk – in werkelijkheid is deze terminologie een chaos en is er vaak weinig tot geen duidelijk verschil. Dus ook hier geldt: vraag bij twijfel altijd even om nadere toelichting!

Web-redactie valt onder de zorg voor content-marketing.

* Wij weten dat je woorden als content-management en content-managers ook aan elkaar mag schrijven, maar doen dat ‘online’ om 2 wel­­over­­wogen redenen niet.  Lees meer.


Wij helpen

Of het nou gaat om content-management, de webredactie of een webredactie, wij helpen! In welke vorm dat gebeurt, daarvoor gaan we eerst samen aan tafel. We kunnen inspringen waar en wanneer nodig of op reguliere basis taken overnemen. Uiteindelijk dragen we altijd zorg voor kwaliteit, voor ‘relevante content’ en voor elkaar versterkende content. Wij zorgen voor het soort content dat bedrijfsdoelstellingen dichterbij brengt.

Het enige dat jij daarvoor nu moet doen, is ons direct even bellen op: [nummer opgeheven].

 

 

Met betrekking tot content-marketing
Waar zorgen wij nog meer voor?